eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › "Lovemark" - czyli kreowanie marki oparte na emocjach

"Lovemark" - czyli kreowanie marki oparte na emocjach

2007-07-29 11:28

Przeczytaj także: Marki wiernych wyznawców


Trzeba jednak pamiętać starając się przekształcić wiązkę emocji, jaką jest marka, w trwałe miłosne uczucie, aby była ona zgodna z oferowaną korzyścią emocjonalną, systemem wartości i osobowością – najbardziej czytelną jej wizytówką.

15 reguł, których przestrzeganie przynosi marce szacunek i miłość
  1. Przestrzegaj wzrostu z własnej działalności – trzeba dążyć do najlepszych osiągów podczas każdego procesu interakcji.
  2. Trzeba dążyć do innowacji – innowacja to rozwój, ciągła poprawa, samodoskonalenie dla potrzeb konsumenta, dzisiejszy biznes to dążenie do racjonalnej innowacji kreującej nową, lepszą wartość.
  3. Angażuj się w pełni we własną działalność – to widać i będzie to dostrzeżone; twoje całkowite zaangażowanie to cena szacunku konsumentów i trzeba pamiętać, że na każdym kroku będziesz przez nich sprawdzany.
  4. Dostarczaj łatwe, proste rozwiązania – świat jest już wystarczająco skomplikowany, a to, co trudno obsłużyć i zrozumieć, zniknie z rynku.
  5. Nie ukrywaj się – można będzie cię szanować tylko wtedy, kiedy będzie wiadomo, kim jesteś.
  6. Strzeż swojej reputacji – buduje się ją latami, a można stracić przez drobną nieuwagę.
  7. Bądź i pozostań na prowadzeniu – nie jest to łatwe, ale„prowadzący husky” ma najlepszy widok.
  8. Mów prawdę – stawaj czoła wyzwaniu, bądź otwarty, przyznawaj się do błędów, wierz we własne siły.
  9. Kultywuj integralność – swojej firmy, personelu, systemów, produktów, usług, a przede wszystkim swoją.
  10. Bierz na siebie odpowiedzialność – za ulepszanie świata, czynienie go lepszym dla ludzi, a jakość niech będzie miernikiem osiągania oczekiwań. Jakość tyczy się standardów, trzeba ustawiać je wysoko i przekraczać.
  11. Nie wycofuj się z usług, nigdy – to tu właśnie transakcje przekształcane są w relacje, tu szacunek spotyka się z miłością i to jest pierwszy moment prawdy.
  12. Dostarczaj wspaniałych wzorów – w dzisiejszej dobie rosnącej konkurencji, gdy nie będziesz estetycznie stymulował, a twoje produkty nie będą funkcjonalnie efektywne, dołączysz do tłumu i znikniesz.
  13. Doceniaj wartość, tę postrzeganą przez konsumenta – tylko wtedy, kiedy będzie on postrzegał otrzymywaną wartość jako wyższą od ceny, za którą ją otrzymuje, będzie szanował transakcję, jaką mu oferujesz. Bezustannie skupiaj się, więc na najlepszej możliwej postrzeganej wartości.
  14. Bądź godny zaufania – praktykuj to, co propagujesz, konsumenci chcą, abyś był w zgodzie z ideałami i aspiracjami, które z nimi dzielisz, chcą ci ufać, nie zawiedź ich.
  15. Nigdy, przenigdy nie oblej testu niezawodności – spełnianie oczekiwań jest kluczem do budowy szacunku, kawa ma być gorąca, samochód zapalać, a telewizor dobrze odbierać.
Cytaty z „Lovemarks, the future beyond brands” Kevina Robertsa, Powerhous books, New York 2004.


Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .

poprzednia  

1 ... 3 4

oprac. : Arkadiusz Dobosz / Marketing w Praktyce Marketing w Praktyce

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: