eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Sprzedaż samochodów V 2007

Sprzedaż samochodów V 2007

2007-06-14 14:12

W maju 2007 roku sprzedano na polskim rynku 25 tys. 773 nowych aut osobowych, o 1,8 procent więcej niż w kwietniu i o 26,1 procent więcej niż rok wcześniej - podaje w comiesięcznym raporcie Instytut Samar, monitorujący polski rynek motoryzacyjny. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2007 roku z salonów samochodowych wyjechało 123 tys. 818 nowych aut, o 25,4 procent więcej niż przed rokiem.

Przeczytaj także: Sprzedaż samochodów IV 2007

Najchętniej kupowaną marką od początku roku pozostaje Toyota. Japońskie auta znalazły 16 tys. 161 nabywców, o 25,6 procent więcej niż przed rokiem. W niemal identycznym tempie wzrosła sprzedaż i pozycja Skody - drugiej pod względem popularności marki na rynku. Tegoroczny wynik czeskiego producenta w ilości 14 tys. 326 sprzedanych aut jest o 25,7 procent większy niż rok wcześniej. W maju obie firmy osiągnęły wyższą sprzedaż niż przed rokiem: Toyota - 2.884 auta, 13,7 procent wzrostu, Skoda - 2 tys. 634 auta, 7,2 procent wzrostu.

Na trzecim miejscu znalazł się Fiat z wynikiem łącznym 11 tys. 737 aut, co oznacza wzrost o 11,7 procent (1 tys. 229 sztuk) w stosunku do ubiegłego roku, przy czym majowy rezultat w wysokości 2.630 sprzedanych aut jest o 25,2 procent większy niż rok wcześniej.

Opel z wynikiem 11.207 aut zajmuje czwartą lokatę, w zestawieniu miesięcznych wyników jest jedną z nielicznych marek, które wykazały spadek sprzedaży w stosunku do maja ubiegłego roku - 2.011 sztuk to o 3,5 procent mniej niż przed rokiem.

Piąta lokata należy do Forda, który sprzedał od początku roku 8.873 auta, o 20,5 procent więcej niż rok wcześniej. W maju samochody Forda znalazły 1.938 nabywców, o 17,6 procent więcej niż przed rokiem.

Na szóstym miejscu znalazł się Peugeot, sprzedaż 8 tys. 304 samochodów tego producenta wykazała wzrost o 36,3 procent. Majowa sprzedaż aut Peugeota w wysokości 2.099 sztuk była o 61,8 procent większa niż rok wcześniej.

Na siódmej pozycji uplasował się Volkswagen, którego wynik sumaryczny w wysokości 8.043 auta jest o 71,8 procent większy, a majowy - 1.775 aut - o 120,2 procent większy niż w poprzednim roku.

Ósmą lokatę zajmuje Renault. Samochody francuskiej marki kupiło w ciągu pięciu miesięcy roku 6.797 klientów, co oznacza spadek o 3,7 procent w porównaniu z ubiegłym rokiem. Miesięczny rezultat - 1.342 auta sprzedane w maju - wykazał prawie 9-procentowy spadek.

Kolejny francuski producent - Citroen - sprzedał w 2007 roku 5.709 aut, o 12,3 procent więcej niż rok wcześniej. W maju z salonów Citroena wyjechały na drogi 1.064 auta, o 1,7 procent więcej niż przed rokiem.

Pierwszą dziesiątkę podsumowania zamyka Honda, której auta kupiło łącznie 5.267 klientów, o 36,6 procent więcej niż przed rokiem, z czego 1.305 osób dokonało zakupu w maju, co oznacza 76,4 procent wzrostu.

oprac. : Izabela Okrój-Hernik / Polska.pl Polska.pl

Przetargi budowlane V 2007

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: