eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Sprzedaż samochodów II 2007

Sprzedaż samochodów II 2007

2007-03-12 01:09

W lutym sprzedano na polskim rynku 22.024 nowe samochody osobowe - podaje Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar. To wynik o 21,3 procent wyższy niż uzyskany przed rokiem i o 3,3 procent niższy niż w poprzednim miesiącu.

Przeczytaj także: Sprzedaż samochodów I 2007

Średnia dzienna sprzedaż na poziomie niemal 918 aut po raz pierwszy od kilkunastu miesięcy przekroczyła pułap 900 sztuk. Wysoki wynik miesięczny jest efektem prowadzonych kampanii wyprzedażowych starego rocznika, ale również coraz lepszej sytuacji gospodarczej w kraju. Od początku roku na polskim rynku przybyło 44 798 nowych samochodów osobowych, o 21,6% więcej niż rok wcześniej.

Najpopularniejszą marką jest obecnie Toyota. Wynik miesięcznej sprzedaży japońskich aut wyniósł w lutym 2 tys. 785 sztuk, o 29,2 procent więcej niż przed rokiem, a łączny po dwóch miesiącach roku - 5.955 sztuk, co oznacza wzrost o 26,9 procent.

Na drugiej pozycji znajduje się Skoda z minimalnie mniejszym od lidera wynikiem lutowej sprzedaży - 2 tys. 778 sztuk (31,8 procent wzrostu na przestrzeni roku), ale większą stratą w zestawieniu rezultatów skumulowanych: 5.588 sprzedanych aut.

Trzecią lokatę zajął Opel, który sprzedał w lutym 2.126 swoich aut, o 17,9 procent więcej niż przed rokiem, a w ciągu dwóch miesięcy osiągnął wynik 4.377 sztuk, o 4,5 proc. większy niż w roku poprzednim.

Czwarte miejsce zajmuje Fiat z wynikiem 2.109 aut w lutym, a 4.200 aut od początku roku. O ile miesięczna sprzedaż wykazała minimalny spadek (o 0,2 procent), wynik sumaryczny jest o 5,8 procent większy niż rok wcześniej.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka Ford, którego samochody kupiło w lutym 1.569 osób, o 8,1 procent więcej niż rok wcześniej, a w okresie styczeń-luty - 3 tys. 157 osób (15,5-procentowy wzrost).

Dwie kolejne pozycje na liście najchętniej kupowanych przez polskich klientów marek należą do Peugeot i Renault. Pierwszy producent odnotował większą sprzedaż zarówno miesięczną (1.277 sztuk, wzrost o 15,4 procent), jak i sumaryczną (2.956 sztuk, wzrost o 31,7 procent). Drugi zaś w lutym wykazał spadek (1.277 sztuk, o 0,9 proc. mniej, a łącznie - stosunkowo niewielki wzrost: wynik 2.743 auta jest o 5,8 procent większy niż przed rokiem.

Ósmą lokatę zajął Volkswagen, sprzedany w lutym w ilości 1.213 aut (20,8 proc. wzrostu), a od początku roku - w ilości 2.460 sztuk (wzrost o 46,3 procent). Dziewiąte miejsce zajmuje Citroen, który w lutym znalazł 1.074 nabywców na swoje auta (wzrost o 6,2 procent), a łącznie w ciągu dwóch miesięcy roku sprzedał 2.331 samochodów, co oznacza ponad 17 proc. wzrostu.

Pierwszą dziesiątkę podsumowania zamyka Honda z wynikiem miesięcznej sprzedaży 829 aut, o 37,7 procent większym niż rok wcześniej, a sumarycznym w wysokości 1.742 auta, o 19 procent więcej niż przed rokiem.

Prawie 70-procentowy wzrost osiągnął SEAT (14. lokata, 951 aut); o 138 procent wzrosła sprzedaż Suzuki (15. lokata, 753 auta). Ponad 60-procentowy wzrost wykazują wyniki BMW (20. lokata, 379 sztuk), Alfa Romeo (24. lokata, 98 sztuk), a o 111 procent zwiększył sprzedaż Porsche (31. lokata, 38 sztuk).

oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl Polska.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: