eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Ewolucja spamu w 2006 r.

Ewolucja spamu w 2006 r.

2007-03-12 01:11

Ewolucja spamu w 2006 r.

© fot. mat. prasowe

Kaspersky Lab, producent rozwiązań służących do ochrony danych, przedstawił roczny raport dotyczący ewolucji spamu w 2006 roku. Raport zawiera informacje o największych incydentach związanych ze spamem w 2006 r., analizę trendów oraz prognozy analityków firmy Kaspersky Lab dotyczące przyszłości.

Przeczytaj także: Rekordowa ilość spamu w 2007 r.

Spam w 2006 roku
  1. Udział procentowy spamu w rosyjskim segmencie Internetu waha się w granicach 70 - 80%. Najniższą wartość (44,1%) zanotowano 4 stycznia 2006 r., natomiast najwyższą (91%) 26 listopada 2006 r.
  2. Większość spamu wysłanego do rosyjskich użytkowników Internetu pochodzi z Rosji, Stanów Zjednoczonych oraz Chin.
  3. Spamerzy intensywnie wykorzystują technologie graficzne.
  4. Spamerzy kontynuują trend ukrywania spamu pod postacią wiadomości wysyłanych bezpośrednio do odbiorców. Ma to skłaniać użytkowników do uważnego czytania całych wiadomości a nawet do podejmowania sugerowanych przez spamerów działań (dzwonienie na podany numer telefonu, klikanie odsyłaczy itp.).
  5. Treść spamu różni się w zależności od języka w jakim jest rozsyłany: spam w języku rosyjskim zawiera oferty usług edukacyjnych oraz różnego rodzaju dóbr (od popiersia Putina po urządzenia interpretujące szczekanie psów), spam w języku angielskim zawiera ogłoszenia giełdowe, reklamy Viagry i taniego oprogramowania.
  6. Usługi prawne pojawiają się jako nowa kategoria rosyjskiego spamu.
  7. Udział spamu przestępczego zwiększa się. Spamerzy z rosyjskiego segmentu Internetu wykorzystują usługi komunikacji tekstowej.
W porównaniu z 2005 rokiem, w ubiegłym roku nie obserwowaliśmy dużych zmian w ilości spamu. Udział spamu w ruchu pocztowym osiągnął punkt nasycenia na poziomie 70 - 80%. Jeżeli wartość ta zwiększy się, sytuacja może stać się krytyczna. Równowaga jest bardzo krucha i twórcy rozwiązań antyspamowych nie mogą dopuścić do jej zakłócenia.

1 lipca 2006 r. w życie weszły nowe poprawki do rosyjskiej ustawy dotyczącej działań reklamowych. Zmiany obejmują sekcję związaną z reklamami "dystrybuowanymi poprzez elektroniczne sieci komunikacyjne". Nie miało to jednak dużego wpływu na udział spamu w rosyjskim segmencie Internetu.
Po koniec 2006 roku ilość spamu zmniejszyła się. Miało to związek głównie ze spadkiem ilości spamu reklamującego różne produkty i usługi. Zdaniem analityków z Kaspersky Lab, mimo że powód tego spadku nie jest jeszcze do końca pewny, istnieje prawdopodobieństwo, że klienci spamerów postanowili wstrzymać się i obserwować, co się stanie po wejściu w życie nowej ustawy. A może po prostu zabrakło im pieniędzy na zamawianie kolejnych masowych wysyłek.

Niezależnie od powodu, obniżona ilość spamu utrzymywała się tylko do września. Pod koniec roku udział spamu w całym ruchu pocztowym wrócił do "standardowych" 80%. W tym czasie rosyjscy użytkownicy Internetu otrzymywali coraz więcej spamu reklamującego porady i usługi prawne. W ostatnim kwartale 2006 r. kategoria ta stanowiła aż 4% całego spamu. Wydaje się, że nawet rosyjscy prawnicy zignorowali nową ustawę zabraniającą reklamowania się w taki sposób.

 

1 2 3

następna

Rumuński rynek budowlany

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: