Polski rynek telekomunikacyjny
2007-01-30 00:13
Przeczytaj także: Polski rynek telekomunikacyjny 2007-2009
Wiadomości tekstowe wysyłane z telefonów komórkowych nadal są bardzo powszechną formą komunikacji i cieszą się dużą popularnością. SMS-y są wysyłane przez przeszło 90% posiadaczy telefonów komórkowych. Dwukrotnie mniej osób (43%) wysyła wiadomości MMS. Oferta cenowa i rabaty są głównymi kryteriami, branymi pod uwagę przy wyborze operatora telefonii ruchomej.
Całkowita średnia miesięczna opłata za korzystanie z telefonu komórkowego jest znacznie wyższa w przypadku osób płacących abonament (91 złotych), niż użytkowników kart pre-paid (49 złotych) czy mix (54 złotych).
Rynek Internetu
Dostępność Internetu jest w Polsce zróżnicowana. Niespełna połowa Polaków korzystała z sieci Internet w ciągu ostatniego miesiąca (45%), z czego najwięcej osób łączyło się z siecią we własnym domu lub w pracy.
Większość respondentów, korzystających z dostępu do Internetu w domu, korzysta ze stałego łącza: Neostrady (40%), lub operatorów telewizji kablowej (18%). Postęp technologiczny nie przełożył się jeszcze na prędkość połączenia: wśród posiadaczy stałego łącza jedynie 13% badanych używa połączenia o prędkości 1 Mb/s lub większej.
Na rynku komunikatorów internetowych dwa programy są zdecydowanie częściej wykorzystywane, niż narzędzia firm konkurencyjnych. W rozmowach tekstowych jest to Gadu-Gadu (85%), a w głosowych: Skype (89%).
Rynek telewizyjny
Większość respondentów korzysta tylko z tradycyjnej telewizji analogowej przez odbiór naziemny (53%), w co trzecim domu podłączona jest telewizja kablowa (33%), a co piąty badany ma u siebie telewizję satelitarną (20%).
W niewielu domach korzysta się z telewizji cyfrowej (11%), część respondentów jest jednak zainteresowana ofertą operatorów telewizji cyfrowej.
Do pobrania: .
1 2
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Gospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2011
-
Firmy a rynek telekomunikacyjny 2011
-
Substytucja usług głosowych w Polsce i UE
-
UKE a rynek telekomunikacyjny 2006-2011
-
Firmy a rynek telekomunikacyjny 2010
-
Firmy a rynek telekomunikacyjny 2009
-
Gospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2009
-
Rynek telekomunikacyjny a interesy konsumentów
-
Firmy a rynek telekomunikacyjny 2008