eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Sprzedaż samochodów 2006

Sprzedaż samochodów 2006

2007-01-11 11:38

Zeszłoroczna sprzedaż nowych samochodów osobowych wyniosła na koniec grudnia 239.038 sztuk i jest o 1,5 procent wyższa niż rok wcześniej - podaje Instytut Samar, monitorujący polski rynek motoryzacyjny.

Przeczytaj także: Sprzedaż samochodów I-XI 2006

W ostatnim miesiącu sprzedaży salony samochodowe opuściło 21 tys. 581 aut, co oznacza 1,4 proc. wzrostu w stosunku do listopada 2006 roku i 15,6 procent wzrostu w stosunku do grudnia 2005 roku.

Średnia dzienna sprzedaż osiągnęła w grudniu rekordowy poziom 900 aut (dla porównania w kolejnych miesiącach roku było to 713, 754, 802, 832, 819, 840, 730, 674, 736, 805 i 889 aut w listopadzie).

Spośród 43 marek dostępnych na rynku 27 osiągnęło lepsze wyniki niż przed rokiem. Problemy notowały marki oferujące auta klasyfikowane w niższych segmentach. Lepsze wyniki osiągnęły te, które oferowały pojazdy cieszące się zainteresowaniem firm.

Liderem sprzedaży ostatecznie została Skoda. Jej sprzedaż w całym 2006 roku wyniosła 28 tys. 783 auta, o 4,1 procent więcej niż rok wcześniej. Całoroczny wynik sprzedaży Toyoty, która zajęła drugie miejsce, wynosi 27.884 auta i jest o 8,5 procent większy niż rok wcześniej.

Trzecie miejsce zajął Opel, którego sumaryczna sprzedaż w całym 2006 roku wyniosła 24 tys. 942 auta, co oznacza 10,1 procent wzrostu.

Plasujący się na czwartej pozycji Fiat sprzedał w 2006 roku 24.283 swoje auta, zaledwie o 0,9 procent mniej niż w roku poprzednim.

Na piątym miejscu znalazł się Ford z rezultatem na koniec roku 17 tys. 712 auta (spadek o 5,1 proc.). Szósta lokata należy do Renault, który uzyskał wynik 15.484 auta, o 4,6 procent mniejszy niż w ubiegłym roku.

Na siódmym miejscu umocnił się Volkswagen – wynik skumulowany wyniósł 15.135 aut i jest o 21,8 procent większy niż rok wcześniej.

Ósmą pozycję na rynku zajmuje Peugeot, który sprzedał w ciągu roku 14.934 auta, co oznacza spadek o 1,4 procent. Czołową dziesiątkę podsumowania tradycyjnie zamykają Citroen i Honda. Francuski producent sprzedał w 2006 roku 12.028 swoich aut, o 8,4 procent mniej niż rok wcześniej. Na zakup samochodów japońskiej marki zdecydowało się łącznie 9.911 klientów, o 1,5 proc. więcej niż rok wcześniej.

Rosnącą tendencję sprzedaży utrzymywali w 2006 roku producenci aut z "wyższej półki": wysokie tempo wzrostu wykazał Mercedes, BMW, Subaru, Alfa Romeo, Land Rover, Lexus, Jeep, Saab, Jaguar czy Lancia.

oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl Polska.pl

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: