Napster może wrócić
2003-05-20 09:45
Przeczytaj także: Odrodzony Napster
Jak donosi "New York Times", znana z oprogramowania do nagrywania płyt CD firma Roxio ma zapłacić za serwis Pressplay około 30 mln dolarów. Pressplay uruchomiono 3 lata temu. Zarówno Universal Music Group, jak i Sony Music Entertainment zainwestowały w serwis po około 30 mln dolarów. Po przejęciu Pressplaya, Roxio zmieni prawdopodobnie jego nazwę na Napster.Pressplay nie jest najbardziej udanym przedsięwzięciem internetowym. W ciągu 3 lat udało się przyciągnąć mniej niż 50 tys. klientów gotowych płacić miesięcznie 9,95 dolara abonamentu. Klientów odstraszały ograniczenia, które miały zapobiegać piractwu. Ograniczana jest liczba kopii utworu, które użytkownik może wykonać. W niektórych przypadkach nie można też kopiować utworów na urządzenia przenośne.
Branża muzyczna oskarża twórców Napstera o wypromowanie akceptacji kulturowej dla piractwa internetowego. To ta sytuacja ma powodować znaczny spadek sprzedaży płyt. W zeszłym tygodniu Universal wytyczył Bertelsmannowi proces o to, że swoją inwestycją w Napstera bezzasadnie przedłużył żywot serwisu.
oprac. : Marcin Pijaczyński / CentrumPrasowe.net