eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Muzyka z sieci zamiast CD

Muzyka z sieci zamiast CD

2005-09-12 11:52

Brytyjski oddział serwisu Napster ujawnił wyniki badań przeprowadzonych wśród swoich użytkowników. Spośród 750 tys. abonentów aż 150 tys. przyznało, że odkąd korzysta z muzycznego sklepu internetowego, nie kupuje płyt CD.

Przeczytaj także: Napster wprowadza abonament

Popyt na muzyczne płyty CD w Wielkiej Brytanii nieznacznie spada i prawdopodobnie bieżący rok będzie słabszy od minionego, w którym wolumen sprzedaży osiągnął rekordowo wysoki poziom 163 mln sztuk. Raport Napstera pokazuje, że zmienia się model konsumpcji muzyki. Wytwórnie płytowe nie mają jednak powodów do obaw - wszak na sprzedaży plików też zarabiają.

Od debiutu w maju 2004 r., brytyjski Napster sprzedał około 55 mln piosenek. Aż 80% użytkowników serwisu stanowią osoby w wieku powyżej 25 lat. 75% abonentów to mężczyźni.

oprac. : 4Press

Więcej na ten temat: muzyka, sklepy z muzyką, Napster, CD

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: