UOKiK bada umowy Tele2
2006-10-05 00:18
Przeczytaj także: Tele2 naruszyła prawo
Urząd wyjaśnia sprawę od lipca, we wrześniu wszczął postępowanie o naruszenie zbiorowych interesów konsumentów przeciwko spółce Tele2. Kwestionowane przez UOKiK praktyki dotyczą zawierania umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych bez zachowania formy pisemnej oraz zgody konsumentów, jedynie na podstawie rozmów telefonicznych przeprowadzanych z nimi przez konsultantów operatora. Jednocześnie Prezes Urzędu zarzuca spółce naruszenie obowiązku udzielania klientom rzetelnych i niewprowadzających w błąd informacji wymaganych, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami, przy zawieraniu kontraktu na odległość – np. przez telefon.Urząd kwestionuje również praktykę przedsiębiorcy polegającą na wysyłaniu konsumentom, w wyniku wspomnianych rozmów telefonicznych, formularza zlecenia preselekcji umieszczonego na kopertach przesyłek poleconych. Spółce postawiono zarzut wprowadzania klientów w błąd, ponieważ nie są świadomi tego, że potwierdzenie odbioru listu jest równoznaczne z wyrażeniem przez nich zgody na korzystanie z usług Tele2.
Po przeprowadzeniu postępowania Prezes Urzędu może uznać działania przedsiębiorcy za naruszające zbiorowe interesy konsumentów oraz nakazać ich zaniechania. Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów nie przewiduje w takim przypadku sankcji finansowej. Jednak, gdy po uprawomocnieniu się decyzji, spółka nie zastosuje się do jej postanowień i nie zaprzestanie praktyk naruszających prawo, możliwe będzie nałożenie kary do 10 tys. euro za każdy dzień zwłoki.
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Rabat retrospektywny pod lupą. UOKiK bada 3 sieci handlowe
-
UOKiK sprawdza rabaty retrospektywne. Sieci handlowe nadużywają swojej pozycji
-
UOKiK: uwaga na nieuczciwe reklamy
-
Tanie połączenia lokalne Tele2
-
UOKiK: podsumowanie działań w 2023 roku
-
31 mln zł kary dla Amazon
-
Grupa OLX z zarzutami Prezesa UOKiK
-
CANAL+ ukarany przez Prezesa UOKiK
-
Rzetelność w reklamie a kara dla T-Mobile