eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Newspoint: jakie szczepionki przeciw COVID-19 królują w sieci?

Newspoint: jakie szczepionki przeciw COVID-19 królują w sieci?

2021-06-18 08:43

Newspoint: jakie szczepionki przeciw COVID-19 królują w sieci?

Jakie szczepionki przeciw COVID-19 królują w mediach? © pixabay.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Newspoint przeanalizował wzmianki pojawiające się w internecie od marca 2020 roku do kwietnia 2021 roku na temat szczepionek przeciwko COVID-19: Pfizer, AstraZeneca, Moderna, Johnson & Johnson, Sputnik i Sinovac. O której mówiło się najwięcej?

Przeczytaj także: W mediach coraz ciszej o szczepieniach przeciwko COVID-19?

Publikacje dotyczące firm Pfizer, AstraZeneca, Moderna, Johnson & Johnson, Sputnik i Sinovac stanowiły 70,24% wszystkich publikacji o szczepionkach na Covid-19. Najczęściej wzmiankowaną szczepionką był Pfizer (24,6%). Dużo publikacji dotyczyło także szczepionek Astra/Zeneca (17,5%) i Moderna (14,9%).

Najwięcej wzmianek (76,59%) na temat szczepionek przeciwko COVID pochodziło z redagowanych portali. Źródłem publikacji były także Facebook (13,17%) i Twitter (8,32%).

fot. mat. prasowe

Udział wśród wszystkich publikacji o szczepionkach na COVID-19

Najczęściej wspominano o szczepionce Pfizer (24,6%), Astra/Zeneca (17,5%) i Moderna (14,9%).


Przez osiem pierwszych miesięcy poddanych analizie liczba publikacji w każdym miesiącu nie przekraczała 2% ogólnej liczby odnotowanych publikacji (1 128 465). Przełom nastąpił w listopadzie 2020 roku (7,71% wszystkich publikacji, 6,75% zasięgu i 6,63% ekwiwalentu reklamowego) w efekcie ogłoszenia przez konsorcjum Pfizer/BioNTech pozytywnych wyników badań nad szczepionką Cominarty. Od tego momentu nastąpił duży wzrost zainteresowania tematyką szczepień.

Spośród wszystkich badanych szczepionek najwięcej pozytywnych opinii na Facebooku i Twitterze zebrał jednodawkowy preparat Johnson & Johnson (35,30%), najmniej zaś Sputnik (22,36%).

Dane za maj i początek czerwca pokazują stopniowy spadek zainteresowania tematyką szczepionek przeciw COVID-19 w polskim internecie. Główna fala popularności medialnej szczepionek rozpoczęła się w listopadzie 2020 roku i była związana z wynalezieniem, a później certyfikowaniem preparatów Pfizera, AstraZeneki i Moderny przez Europejską Agencję Leków, oraz rozpoczęciem pod koniec zeszłego roku powszechnej akcji szczepień, która nabrała tempa w marcu i kwietniu bieżącego roku.

Monitoring mediów Newspoint uchwycił stopniowe narastanie popularności tematem szczepionek – od pierwszych doniesień o prowadzonych badaniach przez niemal cały ubiegły rok, przez ogłoszenia o wynalezieniu szczepionek pod koniec 2020 roku, aż do szczytu zainteresowania w czterech pierwszych miesiącach 2021 roku.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: