eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Blogi nie są formą dziennikarstwa

Blogi nie są formą dziennikarstwa

2006-07-26 00:11

Osoby prowadzące blogi, które twierdzą, że ich pisarstwo jest formą dziennikarstwa są w mniejszości, ujawniły dwa przeprowadzone badania.

Przeczytaj także: Kim są polscy blogerzy?

Badanie przeprowadzone przez stronę social networking – MSN Space – pokazało, że blisko 60 proc. osób w Wielkiej Brytanii używa blogów jako dzienników sieciowych.

Drugie badanie przeprowadzone przez Pew Internet and American Life Project wykazało, że 65 proc. osób w Stanach Zjednoczonych, które prowadzą blogi, także nie uważa swojej pracy za dziennikarstwo.

Podczas projektu Pew został przeprowadzony wywiad wśród 233 aktywnych blogerów. Większość z nich wymieniała „moje życie i doświadczenia” jako główny temat ich blogów. Jako kolejne tematy blogów wymieniane były sprawy polityczne i rządowe oraz tematy związane z rozrywką.

„Blogi są tak indywidualne, jak ludzie, którzy je prowadzą, ale to badanie pokazuje, że większość osób prowadzących blogi jest głównie zainteresowanych twórczą, osobistą ekspresją” – powiedziała Amanda Lenhart biorąca udział w projekcie.

Badanie przeprowadzone przez MSN Space wśród 750 użytkowników Internetu pokazało, że blogerzy w Wielkiej Brytanii mają podobne zainteresowania. Badanie wykazało, że 28 proc. osób prowadzących blogi w Wielkiej Brytanii pisze o swoim hobby, a dla porównania tylko 12 proc. brytyjskich blogerów pisze o wydarzeniach na świecie.

Według MSN Space, w tej chwili jedna czwarta użytkowników Internetu w Wielkiej Brytanii prowadzi blogi.

Badanie przeprowadzone przez MSN dotyczyło także tego, dlaczego ludzie czytają blogi. Ponad jedna trzecia respondentów poinformowała, że czytają je w poszukiwaniu najnowszych informacji technologicznych. Kolejne 30 proc. odpowiedziało, że czytają je, żeby dowiedzieć się czegoś o nowej muzyce, a 28 proc. szuka ogólnych wiadomości.

Jednak czytający blogi, nie wierzą w te informacje. Tylko 4 proc. uważa wpisy do blogów za „całkowicie bezstronną formę informacji”, a blisko dwie trzecie twierdzi, że traktują to co czytają „z przymrużeniem oka”.

78 proc. spośród badanych osób powiedziało, że wierzy w to, że bardziej tradycyjne formy medialne dostarczają im bardziej precyzyjne informacje.

Ponad połowa respondentów w badaniu Pew powiedziała, że próbowała zweryfikować fakty w swoich postach „czasami” lub „często”.

oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Polski rynek IT 2005

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: