eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Oto najlepsze blogi e-commerce w kategorii "Dom i ogród"

Oto najlepsze blogi e-commerce w kategorii "Dom i ogród"

2024-01-15 09:31

Oto najlepsze blogi e-commerce w kategorii "Dom i ogród"

Jakie są najlepsze blogi e-commerce w kategorii "Dom i ogród"? © pixabay.com

Agencja Elephate opublikowała „Ranking blogów w e-commerce”, w którym przygląda się m.in. blogosferze e-sprzedawców z kategorii „Dom i ogród”. Sklepy internetowe z tej branży mają na swoich blogach 1254 opublikowane artykuły, za sprawą których są w stanie wygenerować około 219 tys. odwiedzin miesięcznie. Kto jest z liderem? Kto zasługuje na specjalne wyróżnienie? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie poniżej.

Przeczytaj także: 10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia

Raport powstał dzięki danym pochodzącym z narzędzia Senuto. Analizie poddano setki sklepów internetowych prowadzących działania content marketingowe przy pomocy blogów, aby finalnie wyłonić 285 serwisów z 19 branż generujących największy ruch organiczny z wyszukiwarki Google.

Jedną z analizowanych branż e-commerce jest „Dom i ogród”. W tej kategorii przeciętny ruch organiczny pojedynczego artykułu wynosi 175 odwiedzin miesięcznie.
Serwisem e-commerce gromadzącym największą bazę czytelników okazał się homebook.pl, który przy pomocy artykułów blogowych generuje ruch organiczny na poziomie ponad 460 tys. odwiedzin miesięcznie. Na podium stanęły również witryny mgprojekt.com.pl (430 tys. odwiedzin) oraz meblobranie.pl (346 tys. odwiedzin).

Co ciekawe, spośród 19 analizowanych kategorii e-commerce, tematyka „Dom i ogród” jest jedną z tych, gdzie zainteresowanie czytelników jest największe. Potwierdzają to statystyki ukazujące sumę organicznych odwiedzin z podziałem na branże:
  1. Zdrowie: 25 714 116 odwiedzin miesięcznie
  2. Zakupy, ogłoszenia i marketplace: 5 363 755 odwiedzin miesięcznie
  3. Zwierzęta: 5 002 673 odwiedziny miesięcznie
  4. Elektronika i technologia: 3 975 270 odwiedzin miesięcznie

Dom i ogród: 3 286 412 odwiedzin miesięcznie


Publikując raport, chcieliśmy umożliwić wszystkim prowadzącym blogi w sklepach internetowych porównanie osiąganych wyników do konkurencji i zaczerpnięcie inspiracji od liderów w swojej branży, co pozwoli im udoskonalić własną strategię. Co istotne, do naszych rankingów nie dostało się wiele popularnych marek. To dowodzi, że internet jest demokratycznym miejscem, w którym jest przestrzeń dla każdej firmy pragnącej budować swoją rozpoznawalność poprzez przemyślane działania z zakresu content marketingu i SEO – mówi Wojtek Mazur, CEO wrocławskiej agencji Elephate.

fot. pixabay.com

Jakie są najlepsze blogi e-commerce w kategorii "Dom i ogród"?

Serwisem e-commerce gromadzącym największą bazę czytelników okazał się homebook.pl. Na podium znalazły się także mgprojekt.com.pl oraz meblobranie.pl.


Spośród serwisów e-commerce w branży „Dom i ogród” wyróżnione zostały także:


  1. Fixero.com – jako marka posiadająca największy udział artykułów w całości ruchu organicznego.
  2. Odstraszanie.pl – jako marka posiadająca najmniejszy udział artykułów z zerowym ruchem organicznym.
  3. Zielony-parapet.pl – jako marka posiadająca najmniejszą średnią liczbę artykułów potrzebnych do osiągnięcia 10 tys. organicznych odsłon.

Analizując działalność najpopularniejszych blogów marek e-commerce, zespół Elephate przyjrzał się zabiegom, które służą zdobywaniu ruchu organicznego. Pod lupę wzięto dobór tematów i ich opracowanie, język i styl tekstu, sposoby wsparcia sprzedaży, aspekty SEO oraz autorstwo treści. Każdy z liderów w swojej branży doczekał się indywidualnej analizy, która wykazała, jak istotną częścią serwisu jest właśnie sekcja contentowa.
Blog to główny filar treści w arsenale każdego e-commerce. Wybór metryk do śledzenia użytkowników powinien być oparty na KPI, które wyznaczamy dla naszej sekcji z artykułami. Jednym z kluczowych celów jest zrozumienie, czy użytkownicy rzeczywiście angażują się w nasze treści – zaznacza Mariusz Michalczuk, CEO i co-founder firmy Conversion.

Artykuł blogowy to przestrzeń, w której możesz bardziej szczegółowo opisać produkt, uzupełniając tym samym informacje podane na karcie produktu. W tekście możesz uwzględnić jego zastosowanie, zarekomendować komplementarne oferty lub akcesoria, czy dokonać porównania go z innymi. Całość warto uzupełnić rozbudowanymi opiniami od innych kupujących – mówi Renata Gajoch-Bielecka Head of Content w edrone.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: