eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyCzy latem potrzebny był assistance?

Czy latem potrzebny był assistance?

2019-09-16 09:36

Czy latem potrzebny był assistance?

Awaria © Africa Studio - Fotolia.com

Lato to okres, w którym Polacy częściej niż kiedy indziej sięgają po usługi assistance. W tym roku nie było inaczej. Z danych Europ Assistance Polska wynika, że zgłoszenia dotyczyły przede wszystkim spraw z zakresu assistance samochodowego (56%). Pomocy medycznej potrzebowało 28% ubezpieczonych.

Przeczytaj także: Podróż samochodem za granicę - czego się boimy?

Jak już wspomniano we wstępie, 56% zgłoszeń dotyczyło pomocy udzielanej w ramach assistance drogowego. W ramach pomocy związanej z wypadkami i kolizjami firma Europ Assistance najczęściej organizowała holowanie pojazdu, usprawnienia na miejscu zdarzenia, a także pojazd zastępczy. 3 na 4 interwencje (78%) dotyczyły Polski, w tym przede wszystkim województwa mazowieckiego, dolnośląskiego, śląskiego, pomorskiego oraz wielkopolskiego. Poza granicami naszego kraju assistance samochodowy najbardziej przydał się w Niemczech, Chorwacji, Włoszech i Francji.
Sezon wakacyjny to bardzo pracowity czas w branży assistance. Z roku na rok Polacy coraz więcej podróżują i coraz częściej wyjeżdżają na wakacje, również za granicę. Ma to bezpośredni wpływ na zwiększoną liczbę sytuacji, w których potrzebują pomocy. Podobnie jak w ubiegłych sezonach letnich, najczęściej pomagaliśmy klientom na drodze, w sytuacji awarii pojazdu lub wypadku komunikacyjnego. Najwięcej tego typu zdarzeń miało miejsce w kraju, ale pomagaliśmy także tym, którzy postanowili wybrać się na wakacje samochodem nieco dalej – mówi Marcin Zieliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży w Europ Assistance Polska.

fot. Africa Studio - Fotolia.com

Awaria

Najczęściej zgłoszenia dotyczyły assistance samochodowego (56%).


28% zgłoszeń dotyczyło interwencji, w których pomóc miał assistance medyczny. Najczęściej firma organizowała usługi medyczne i zwracała koszty leczenia. Najwięcej zgłoszeń dotyczyło nagłych zachorowań i złamań, czy urazów. W Polsce pomocy medycznej potrzebowało 35% osób dzwoniących na infolinię. Reszta spraw realizowana była za granicą, gdzie najczęściej korzystali z niej turyści w Chorwacji (9%), w Niemczech (6%), we Włoszech (6%), a także w Turcji (5%), Hiszpanii (5%) i Grecji (4%).
Z tegorocznego badania Holiday Barometer zrealizowanego przez IPSOS na zlecenie Europ Assistance, wynika, że Polacy najchętniej, w poszukiwaniu relaksu i słońca za granicą, wybierają Włochy, Grecję, Hiszpanię i Chorwację. Dane te mają również odzwierciedlenie w naszych statykach sezonowych – dodaje Marcin Zieliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży w Europ Assistance Polska.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: