eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieProgramy › Sklepy internetowe. Jaki silnik e-commerce najpopularniejszy?

Sklepy internetowe. Jaki silnik e-commerce najpopularniejszy?

2019-06-26 10:52

Sklepy internetowe. Jaki silnik e-commerce najpopularniejszy?

Jaki silnik e-commerce najpopularniejszy? ©  boygostockphoto - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Jak wynika z badania zrealizowanego przez firmę hostingową Linuxpl.com, najpopularniejszymi silnikami e-commerce w Polsce są PrestaShop oraz WooCommerce, wykorzystywane odpowiednio przez 52 i 39 proc. badanych. Tym, co ma największe znaczenie dla właścicieli sklepów i developerów e-commerce, są wydajność oraz bezpieczeństwo działania ich sklepów.

Przeczytaj także: Dlaczego warto zaktualizować PrestaShop? Porady eksperta

Badanie Linuxpl.com przeprowadzono w kwietniu br. - przy okazji prac nad PrestaShop BoostTM, rozwiązaniem zapewniającym szybsze działanie i bezpieczeństwo PrestaShop - na grupie 287 respondentów, wśród których znaleźli się zarówno właściciele e-sklepów, jak i programiści związani z e-commerce.

Najpopularniejsze silniki e-commerce w Polsce


Z odpowiedzi udzielonych przez ankietowanych wynika, że najpopularniejszymi silnikami e-commerce, oprócz wspomnianych we wstępie PrestaShop i WooCommerce, są Magento oraz Shopper (po 8 proc. wskazań). Respondenci wskazywali również na mniej popularne rozwiązania, jak ShopGold czy OpenCart. Warto podkreślić, że wskazania nie sumują się do 100 proc., ponieważ więcej niż co 2. z badanych jest właściciele więcej niż jednego sklepu, z których część korzysta z różnych silników.

Jak sklepy poprawiają wydajność działania?


Respondenci wśród najczęściej stosowanych przez siebie mechanizmów służących poprawie wydajności działania ich sklepów wskazywali optymalizację obrazków (65 proc.) i stosowanie innych opcji, które są dostępne w ramach silnika sklepowego (55 proc.). Na dalszych pozycjach pojawiły się: dodatkowy cache obiektowy, np. memcached, redis (50 proc.), minifikacja HTML, JS i CSS (48 proc.) i kompresja GZIP (41 proc.). Najrzadziej stosowane są lazy loading (28 proc.) i CDN (13 proc.). Co ciekawe, 17 proc. respondentów przyznało, że nie zna lub w ogóle nie stosuje tego typu mechanizmów.

fot. mat. prasowe

Silnik sklepu

8% respondentów wybiera platformę Shopper.


Oczekiwania sklepów dot. wydajności i bezpieczeństwa wobec firm hostingowych


Więcej interesujących informacji Linuxpl.com uzyskał prezentując twierdzenia i prosząc o wskazanie, w jakim stopniu respondent się z nimi zgadza. Firma posługiwała się skalą Likerta, zakładającą pytanie w formie - „W jakim stopniu, od 1 do 5, zgadzasz się z poniższym twierdzeniem…”.

I tak, ze stwierdzeniem - „mój sklep jest dobrze zoptymalizowany pod kątem obciążenia i czasu ładowania” - większość pytanych zgodziła się w umiarkowanym stopniu. Niemal pełna zgoda (80 proc.) panowała z kolei ze stwierdzeniem, że „fajnie, jakby firma hostingowa wdrożyła dodatkowe mechanizmy optymalizacji/skrócenia czasu ładowania sklepu”.

Jeszcze więcej osób (90 proc.) uważa, że „ochrona sklepu przed atakami hakerskimi jest bardzo ważna”. Dodatkowo większość respondentów chciałaby, „żeby firma hostingowa zajęła się dodatkowym zabezpieczeniem sklepu” przez wykonywanie takich działań, jak regularny backup, dostęp do certyfikatu SSL, zapewnienie dostępu do dysków SSD i szybszych baz danych.
„Wydajność i bezpieczeństwo to obszary, na których w największym stopniu zależy przedstawicielom polskiej branży e-commerce, co nie może dziwić. Przedstawiciele branży doskonale znają statystyki, które mówią, że sklep, który ładuje się o 5-6 sekund dłużej może tracić nawet 66 proc. konwersji! Zapewnienie bezpieczeństwa klientów to również absolutna podstawa działania serwisów e-commerce” – mówi Artur Pajkert z Linuxpl.com.

fot. mat. prasowe

Mechanizmy poprawiające wydajność

Respondenci wśród najczęściej stosowanych przez siebie mechanizmów służących poprawie wydajności działania ich sklepów wskazywali optymalizację obrazków.


Ostatnie pytanie w ankiecie Linuxpl.com dotyczyło czynników, które są najbardziej istotne przy wyborze pakietu hostingowego. Najważniejszy (90 proc. wskazań) okazał się krótki czas ładowania witryny. Drugim z kolei, z 82 proc. poparciem, okazały się automatyczne kopie zapasowe, a trzecim – wysokie kompetencje ludzi pracujących w pomocy technicznej (69 proc.). Na dalszych pozycjach znalazły się ustawienia w zakresie SEO/SEM (50 proc.), darmowy certyfikat SSL (49 proc.), dostęp do Memcached, Redis itp. (38 proc.), a także zaawansowane narzędzia developerskie, jak dostęp SSH czy Git/ SVN (33 proc.), obsługa http/2 (27 proc.) i program partnerski (9 proc.).

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • steeve / 2019-06-26 14:25:33

    Wszystko zależy od tego jaki typ biznesu się prowadzi. Przeniesienie stacjonarnych biznesów do sieci może dodać skrzydeł, w moim przypadku narzędzie od bazo.io pomogło mi znaleźć klientów na moje dość nietypowe usługi. Wiem kto jest zainteresowany i nawiązuje kontakt. Konwersja była spora. odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: