eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTelekomunikacja › Darmowe rozmowy SkypeOut

Darmowe rozmowy SkypeOut

2006-05-22 12:32

Przeczytaj także: Skype: dwie nowe usługi


Na dodatek AOL udostępnia płatną wersję AIM Phoneline Unlimited, która będzie kosztować 14,95 dolara miesięcznie i będzie zawierać nielimitowane rozmowy wychodzące na numery lokalne i zamiejscowe i do 30 innych krajów.

Skype zlekceważył konkurenta. Jostedt mówi: „Oferta AOL Phoneline nie jest bezpłatna i jest oparta na subskrypcji...Produkt Skype’a jest absolutnie bezpłatny”. Oczywiście SkypeIn nie jest bezpłatny. I AOL mógłby ewentualnie oferować również darmowe rozmowy.

Na dodatek Skype stawia czoła innym konkurentom. Na przykład Vonage oferuje teraz klientom bezpłatne rozmowy telefoniczne do wielu krajów w Europie – i jedną ze znaczących cech wyróżniających Skype’a były niskie koszty międzynarodowych rozmów.

Inni konkurenci, którzy ostatnio wprowadzili na rynek tanie lub bezpłatne usługi VoIP to na przykład Jajah, w którego zarządzie zasiada współzałożyciel ICQ - Yair Goldfinger. Produkty VoIP wprowadzą także Yahoo i Lycos. Żeby było jeszcze gorzej, analityk Lin szacuje, że wzrost Skype’a może być o 20 – 25 proc. mniejszy niż zakładał plan.

Może być jeszcze jeden końcowy powód takiego posunięcia Skype’a – próba sabotażu oferty publicznej Vonage. Vonage zaoferuje do 31,25 milionów akcji, które ma nadzieję sprzedać za 16 do 18 dolarów za akcję. Oferta publiczna będzie poręczona przez Citigroup, Deutsche Bank Securities i UBS Investment Bank, i jeśli wszystko się powiedzie tak jak chce Vonage, firma zostanie wyceniona na około 2,6 miliarda dolarów.

Sprzedaż akcji przyniesie firmie Vonage dużo gotówki, która z kolei przyprawi Skype o ból głowy.
Ale do tej pory sprawy nie toczą się tak, jak chce Vonage. Firma musi uciekać się do rozsyłania wiadomości do swoich klientów – niektórzy nazywają to spamem – po to, aby zyskać zainteresowanie ofertą publiczną.

Ogłoszenie przez Skype darmowych rozmów do Stanów Zjednoczonych i Kanady wyprzedzające ofertę publiczną mogło tylko zaszkodzić cenom akcji, co z kolei mogłoby zmniejszyć fundusz kampanii Vonage.

Tak więc, jaki jest wynik końcowy dla Skype’a? Niezależnie od tego, czy posunięcie było częścią długoterminowego planu czy nie, zaproponowanie swoim klientom darmowych rozmów do Stanów Zjednoczonych i Kanady było sprytnym działaniem. Pomoże walczyć z konkurentami, zaszkodzić ofercie publicznej Vonage i z pewnością zdobyć nowych klientów.

Czy to przyniesie wystarczające dochody od tych nowych klientów, żeby zrekompensować dochody utracone, czas pokaże.

poprzednia  

1 2

oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Spóźnione rachunki z TPSA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: