eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTelekomunikacja › Spóźnione rachunki z TPSA

Spóźnione rachunki z TPSA

2006-05-24 00:10

Coraz więcej klientów TP skarży się Prezesowi UKE twierdząc, że nie dostają rachunków telefonicznych przez kilka miesięcy lub na rachunkach naliczone są wyłącznie opłaty za abonament.

Przeczytaj także: Rachunek TP: wyższe prowizje na poczcie

Rozliczenie rozmów przychodzi nawet do 12 miesięcy później. Klienci nie są w stanie skontrolować, czy kiedyś rzeczywiście wykonywali wykazane przez Operatora rozmowy. Skarżą się, że TP S.A. nie odpowiada na zapytania i prośby o dosłanie faktur.

Prezes UKE wezwał Telekomunikację Polską S.A. do wyjaśnienia w ciągu tygodnia zaistniałej sytuacji.

W regulaminie świadczenia telekomunikacyjnych usług powszechnych, przyjętych uchwałą nr 13/03 Zarządu TP S.A. z dnia 28.01.2003 – Operator w §33 ust. 2 sam wskazuje, iż „Okresem rozliczeniowym jest miesiąc. TP może wprowadzić inne okresy rozliczeniowe za uprzednim powiadomieniem Abonenta z wyprzedzeniem jednego okresu rozliczeniowego, obowiązującego w dniu powiadomienia”.

Klienci, którzy nie otrzymali rachunków, powinni zgodnie z zapisami § 36. ust 3 Regulaminu zgłosić ten fakt Operatorowi. Pomimo takich zgłoszeń, faktury często nadal nie są przesyłane w terminie.

W indywidualnych przypadkach TP S.A. nie uznaje własnych błędów i nie jest skłonna do polubownego zakończenia sporu z konsumentem poprzez umorzenie części spornych kwot – wskazując, iż ma prawo do zapłaty za wykonaną usługę oraz odmawia przystąpienia do mediacji.

Prezes UKE przypomina, że jeśli Operator nie chce nam wystawić faktury za zrealizowane połączenia – możemy albo bezpośrednio wyjaśnić tę kwestię z Operatorem albo szukać pomocy w Urzędzie Skarbowym.

oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przetarg GSM od nowa

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: