eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieProgramy › Skype for Business vs. Amazon Chime. Który lepszy?

Skype for Business vs. Amazon Chime. Który lepszy?

2017-03-24 11:50

Skype for Business vs. Amazon Chime. Który lepszy?

Okno konferencji © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Efektywna i wydajna praca bez sprawnej komunikacji pomiędzy współpracownikami nie jest właściwie możliwa. W dzisiejszych czasach szybkiemu przekazywaniu informacji sprzyjają najróżniejsze rozwiązania, w tym komunikatory. Dobrym przykładem jest tu bijący rekordy popularności Skype for Business. Od niedawna jednak ma on konkurencję w postaci - stworzonej z myślą o biznesowych rozmowach i telekonferencjach - aplikacji Amazon Chime. Zobaczmy, czy rzeczywiście jest ona w stanie zdeklasować rywala od Microsoftu.

Przeczytaj także: Skype vs Skype for Business: czy płacić za dodatkowe usługi?

Amazon Chime jest rozwiązaniem stworzonym z myślą o komunikacji biznesowej, ale z powodzeniem powinien sprawdzić się również w domowych warunkach. Jego możliwości są zbliżone do tego, co oferuje Skype for Business: umożliwia więc dzwonienie, prowadzenie wideokonferencji, współdzielenie plików czy wysyłanie szybkich wiadomości. Do tego Amazon proponuje użytkownikom Chime'a kilka planów subskrypcji tak, aby aplikacja była jak najlepiej dobrana do potrzeb organizacji. Obie platformy pracują zarówno w środowisku Windows, jak i MacOS, iOS czy Android. Mają jednak także kilka dość istotnych różnic.

Połączenia


Zarówno Chime, jak i Skype for Business zadowalają jakością komunikacji głosowej. Dźwiękowi nie można właściwie nic zarzucić. Nie inaczej jest przy wideokonferencjach - przejrzyście i na poziomie. Ona komunikatory pozwalają komunikować się zarówno z poziomu komputera, jak i urządzeń mobilnych. Tym, co przemawia na korzyść rozwiązania Microsoftu jest bez wątpienia możliwość nagrywania spotkań wideo oraz dzielenie lokalizacji i kontaktów, której nie daje komunikator Amazona.

fot. mat. prasowe

Okno konferencji

Jakość dźwięku obu rozwiązań jest bez zarzutu


Obsługa


Dość trudna kwestia, bo łatwo o subiektywne podejście, ale mimo przyzwyczajenia do Skype for Business trzeba przyznać, że twórcy Chime wiedzą, co to intuicyjność. Funkcjonalna prostota, dzięki której nie ma mowy o wertowaniu przeglądarki (np. w celu zaplanowania spotkania), świadczy o przemyślanym podejściu.

Skype for Business nie zostaje jednak w tyle. Bazuje na utartych, znanych z darmowej wersji mechanizmach, dzięki którym użytkownik szybko adaptuje się w jego środowisku

fot. mat. prasowe

Kontakty - Skype for Business

Skype for Business bazuje na rozwiązaniach znanych z darmowej wersji


Ceny


Dostępny w ramach podstawowej subskrypcji usługi Office 365 Business Essentials Skype for Business to wydatek rzędu 5$ miesięcznie. Plan obejmuje także dostęp do biznesowej poczty Exchange Online, Office Online, 1 TB na OneDrive for Business, SharePoint Online czy Yammer. Umożliwia komunikację z 250 osobami w tym samym czasie, bez względu na to czy mają Skype’a – wystarczy łącze internetowe i telefon. Podstawowa wersja Chime wiąże się z kosztem 2,5$ miesięcznie, pozwalając na połączenia między dwoma uczestnikami. Rozszerzona wersja Pro, która daje możliwość prowadzenia rozmów z maksymalnie 100 osobami jednocześnie, kosztuje już nieco więcej – 15$ miesięcznie. Cena obejmuje także współdzielenie monitora czy nagrywanie spotkań.

Darmowe wersje


Aby przekonać się, która wersja będzie odpowiednia dla danego użytkownika, warto skorzystać z próbnych wersji. W przypadku Skype for Business najlepiej pobrać testową wersję Office 365, która poza komunikatorem obejmuje m.in. aplikacje pakietu Office 2016 i może być instalowana na 15 urządzeniach. Usługę można bezpłatnie testować przez 30 dni. Amazon Chime Pro jest udostępniany za darmo również na 30 dni, po tym czasie można przejść na wersję Basic (z sesjami jeden na jeden) lub korzystać z pełnej wersji odpłatnie.

fot. mat. prasowe

Amazon Chime

Amazon Chime nie powinien zagrozić popularności Skype’a, jednak jest interesującą propozycją.


Podsumowanie


Trudno konkurować z rozwiązaniem posiadającym mocną, ugruntowaną pozycję na rynku, które poza komunikacją oferuje integrację z wieloma niezbędnymi narzędziami biznesowymi (m.in. Active Directory czy Outlook). Amazon Chime nie powinien zagrozić popularności Skype’a, jednak jest interesującą propozycją, pozwalającą spojrzeć na narzędzia do komunikacji inaczej, na chłodno porównując ich wady i zalety. To również dobra okazja, aby przypomnieć o tym, ile (i za ile) oferuje Office 365, w ramach którego Skype for Business jest zintegrowany z innymi aplikacjami Microsoft (m.in. Outlookiem).
- Warto pamiętać, że Skype jest częścią potężnego biznesowego rozwiązania, które w pełni zaspokaja potrzeby zarówno firm z sektora MŚP, jak i rozbudowanych korporacji. Dzięki zróżnicowanym planom każdy przedsiębiorca – bez względu na rozmiar organizacji – może dobrać rozwiązanie skrojone na miarę jego oczekiwań – tłumaczy Krystian Mularczyk, Cloud Solutions Project Manager z firmy Senetic.
Najlepiej jednak indywidualnie wypróbować każde z rozwiązań i samemu podjąć decyzję, w którym środowisku pracuje się lepiej.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: