eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Zarządzanie marką pracodawcy: konieczność czy nie?

Zarządzanie marką pracodawcy: konieczność czy nie?

2016-07-26 11:41

Zarządzanie marką pracodawcy: konieczność czy nie?

Jak kandydat widzi markę pracodawcy? © Jakub Jirsák - Fotolia.com

Budowanie marki pracodawcy naprawdę się opłaca. Tak wynika z badania zrealizowanego przez serwis Praca.pl, które pokazało, że poszukujący zatrudnienia chętniej aplikują na ogłoszenia firm wykazujących dbałość o swój wizerunek. Takiej odpowiedzi udzieliło 7 na 10 badanych. Jednocześnie okazuje się, że zarządzanie marką i troska o reputację organizacji często kuleje.

Przeczytaj także: Najlepszy pracodawca poszukiwany, ale w jaki sposób?

Jak kandydat widzi markę pracodawcy?


Przeprowadzone badanie jednoznacznie dowodzi, że umiejętne zarządzanie marką popłaca. Okazuje się bowiem, że przeszło 70% badanych z większą ochotą odpowie na ogłoszenie o pracę od firmy, która solidnie podchodzi do tej kwestii. Do tego, niemal połowa badanych uważa, że firmy te wykazują się większą troską o swoich pracowników.

48% ankietowanych twierdzi, że pracodawcy powinni komunikować swoją markę już w ofercie pracy. Jak powinno wyglądać idealne ogłoszenie? Zdaniem ekspertów portalu Praca.pl, jego kluczowymi punktami powinny być:
  • Opis firmy jako miejsca pracy,
  • Atrakcyjna szata graficzna,
  • Konkretne wymagania wobec kandydatów,
  • Informację o wynagrodzeniu (przynajmniej w formie widełek), szczególnie na stanowiskach deficytowych,
  • Jasno sprecyzowane korzyści wynikające z podjęcia pracy – np. pakiet szkoleń,
  • Nagrody i wyróżnienia istotne z punktu widzenia kandydata.

fot. Jakub Jirsák - Fotolia.com

Jak kandydat widzi markę pracodawcy?

Umiejętne zarządzanie marką popłaca. Przeszło 70% badanych z większą ochotą odpowie na ogłoszenie o pracę od firmy, która solidnie podchodzi do tej kwestii.


44% ankietowanych uważa, że marka pracodawcy powinna być również widoczna na stronie internetowej, w profesjonalnej zakładce poświęconej karierze. Tyle samo osób wskazało udział w wydarzeniach branżowych i targach pracy. Blisko 30% uważa, że firma profesjonalnie zarządzająca swoją marką powinna posiadać profil na portalu rekrutacyjnym - aż 2/3 badanych odwiedziło profil interesującego ich pracodawcy na portalu Praca.pl.

Co jest ważne przy wyborze pracodawcy?

66% kobiet i 55% mężczyzn przyznaje, że najważniejsza jest możliwość zatrudnienia na umowę o pracę, prawie tak samo ważna jest stabilna pozycja rynkowa pracodawcy. Dla Pań duże znaczenie ma również lokalizacja, aż 45% zwraca uwagę na ten aspekt przez wysłaniem aplikacji. Związane jest to rosnącymi ambicjami kobiet, które chcą pogodzić życie rodzinne z zawodowym. Odległość od miejsca zamieszkania ma znaczenie tylko dla 33% Panów. Z kolei dla co piątego mężczyzny ważne są elastyczne godziny pracy, dla kobiet natomiast nie ma to większego znaczenia.

Badanie pokazało, że kandydaci chętnie wysyłają dokumenty aplikacyjne do firmy, w której chcieliby pracować, mimo, że ta akurat nie posiada interesujących ich ofert pracy. Potwierdziło to 76% ankietowanych Pań i 68% Panów.

Dlaczego pracodawcy powinni dbać o dobrą reputację?

Poza oczywistymi korzyściami, warto również pamiętać o lojalności pracowników. 28% ankietowanych deklaruje, że nie przyjmie oferty pracy od firmy o złej reputacji. Ponad połowa ankietowanych przyznała, że przyjęłaby taką propozycję, ale tylko do momentu znalezienia lepszej pracy.

37% kandydatów biorących udział w ankiecie jest skłonnych przyjąć ofertę pracy z niższym wynagrodzeniem od firmy z silną marką pracodawcy.

Analiza ofert pracy zamieszczonych na portalu Praca.pl potwierdza, że mamy do czynienia z rynkiem pracownika. W wielu obszarach zawodowych coraz trudniej jest zapełnić wakaty. Firmy zaczynają doceniać rolę działań z zakresu employer brandingu, wpisując je w swoje strategie. Profesjonalna komunikacja marki pracodawcy jest ważnym czynnikiem sukcesu rekrutacji.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: