eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Skąd się biorą złe opinie o firmach?

Skąd się biorą złe opinie o firmach?

2016-03-29 15:07

Skąd się biorą złe opinie o firmach?

Skąd się biorą złe opinie o firmach? © fot. mat. prasowe

7 na 10 pracowników przyznaje, że wizerunek pracodawcy ma dla nich bardzo istotne znaczenie, a niemal 60 proc. utrzymuje, że nie aplikowałoby do firmy, o której krążą wyłącznie negatywne opinie - wynika z ankiety przeprowadzonej przez GoWork.pl. Bardzo możliwe, że taka postawa wynika bezpośrednio z posiadania negatywnych doświadczeń z pracodawcami, do których posiadania przyznaje się aż 57 proc. badanych.

Przeczytaj także: Meaningful Brands 2021: konsumenci poszukują marek, które zmienią ich życie

O tym, że dobra reputacja potrafi zwiększyć wartość firmy i zapewnić jej przewagę ponad konkurencją, wiadomo nie od dziś. Pozytywny wizerunek pracodawcy ma bardzo istotne znaczenie również dla tych, którzy znajdują się po drugiej stronie barykady - dla pracowników praca w renomowanej instytucji to istotny punkt w karierze, a także zielone światło do dalszego rozwoju zawodowego. Badanie zrealizowane przez GoWork.pl, największy w Polsce portal opinii o pracodawcach dowodzi, że aż 57 proc. zatrudnionych ma w pamięci negatywne doświadczenia z pracodawcą. Niektórzy przyznają nawet, że żałują decyzji o podjęciu zatrudnienia.
– O tym, że problem jest powszechny rekruterzy mogą przekonać się niemal przy każdej rekrutacji. Kandydaci na ogół nie chcą podać przyczyny rezygnacji z dotychczasowej pracy, mimo, że rozpoczęli ją np. 3 miesiące wcześniej. Bywa też, że powód podają wprost – najczęściej jest to rozczarowanie wynikające z warunków umowy, które okazały się inne niż te ustalone przy rozpoczęciu współpracy – mówi Michał Środa z GoWork.pl.

Zdaniem większości ankietowanych, lepiej jest dmuchać na zimne. 59,5 proc. z nich odpowiedziało, że nie wysłałoby CV do firmy, która ma wyłącznie złe opinie, choć 24,8 proc. zaryzykowałoby, jeżeli mimo negatywnych opinii, firma cieszyłaby się mocną pozycją na rynku. 15,7 proc. badanych uważa natomiast, że wysyłając CV nic nie ryzykuje i spróbowałoby zweryfikować firmę podczas ewentualnej rozmowy kwalifikacyjnej.

Dobry pracodawca, cieszący się uznaniem to szansa na stabilność i rozwój. Być może dlatego aż 71,7 proc. osób biorących udział w ankiecie przywiązuje tak dużą wagę do wizerunku firmy w której pracuje i przyznaje, że praca w renomowanej organizacji to ważny punkt w karierze. Jedynie 8,8 proc. pracowników twierdzi, że wizerunek pracodawcy nie ma dla nich żadnego znaczenia. Tymczasem, złe doświadczenia z pracodawcą to problem dotyczący nie tylko poszkodowanych. Pracownicy którzy raz się sparzyli cechują się większą ostrożnością przy wyborze kolejnego miejsca zatrudnienia. Często widoczny jest też u nich spadek motywacji.

Informacje o badaniu
W ankiecie przeprowadzonej przez GoWork.pl na początku marca wzięło udział 5,5 tys. pracowników firm z całej Polski.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: