eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościMedia › Politycy i partie w mediach VI 2016

Politycy i partie w mediach VI 2016

2016-07-18 12:41

Politycy i partie w mediach VI 2016

W polityce sezon ogórkowy © picsfive - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Jak wynika z czerwcowej analizy "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, Prawo i Sprawiedliwość pozostaje najczęściej przywoływaną w mediach partią, jednak jej popularność znów spadła, i to aż o 18% w stosunku do maja. Na drugie miejsce powróciła Platforma Obywatelska.

Przeczytaj także: Politycy i partie w mediach V 2016

Prawo i Sprawiedliwość było w czerwcu partią najczęściej występującą w mediach. Stronnictwo rządzące osiągnęło permanentną przewagę medialną nad pozostałymi ugrupowaniami. W ciągu miesiąca na jego temat ukazało się 37 tys. materiałów. PiS jednak odnotowało poważną stratę w porównaniu do poprzedniego raportu „Scena Polityczna” – spadek wyniósł aż 18 proc.

Za partią rządząca uplasowała się Platforma Obywatelska z wynikiem 11,7 tys. złotych. Wyższe miejsce zajęła także Nowoczesna – awans z czwartej lokaty na trzecią. W nawiązaniu do ugrupowania dziennikarze napisali 10,7 tys. tekstów.

Miejsce tuż za podium należało do PSL (8,6 tys.). Najrzadziej doniesienia medialne w czerwcu dotyczyły stowarzyszenia Kukiz’15 oraz Mniejszości Niemieckiej.

O PiS-ie najwięcej materiałów ukazało się w TVN24, TVP Info oraz na portalu Wpolityce.pl. Natomiast o PO najczęściej można było znaleźć informację w TVN24, Polsat News i Superstacji.

Wszystkie partie poza Nowoczesną i Mniejszością Niemiecką odnotowały spadek liczby publikacji – największy dotyczył PSL i Kukiz’15.

fot. mat. prasowe

Liczba publikacji na temat partii politycznych, stowarzyszeń w czerwcu 2016 r.

Pomimo pewnego zwycięstwa, Prawo i Sprawiedliwość odnotowało spadek liczby publikacji o 18% w stosunku do maja.


Schetyna za plecami Kaczyńskiego


Podobnie wyglądają wyniki badania obecności w mediach liderów partii politycznych. W czerwcu na temat przywódców ukazało się 30 proc. materiałów mniej. Pierwsze miejsce, ze zdecydowaną przewagą nad pozostałymi politykami, zajął Jarosław Kaczyński. Za nim uplasował się Grzegorz Schetyna, a następnie Ryszard Petru. Lider Nowoczesnej wyprzedził Pawła Kukiza, Władysława Kosiniaka-Kamysza i Ryszarda Gallę.

Ekwiwalent reklamowy publikacji o Kaczyńskim przekroczył 159 mln złotych. Doniesienia o liderze PO analitycy wycenili na blisko 57 mln złotych. Niewiele mniej zyskał Ryszard Petru – 53 mln złotych.

fot. mat. prasowe

Ekwiwalent reklamowy na temat liderów partii politycznych, stowarzyszeń w czerwcu 2016

Ekwiwalent reklamowy publikacji o Kaczyńskim przekroczył w czerwcu 159 mln złotych.


Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: