eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Wybory parlamentarne: o wynikach zdecydowała aktywność w social media?

Wybory parlamentarne: o wynikach zdecydowała aktywność w social media?

2015-10-28 15:14

Wybory parlamentarne: o wynikach zdecydowała aktywność w social media?

Beata Szydło - post powyborczy © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (6)

25 października 2015r. był gorącym dniem nie tylko pod względem politycznym. Zwycięstwo Prawa i Sprawiedliwości w niedzielnych wyborach podniosło także temperaturę dyskusji wśród marketingowców i PR-owców. Dlaczego?

Przeczytaj także: Obietnice wyborcze 2023. Co partie polityczne obiecują firmom przed wyborami?

J.F. Kennedy już w 1960 r. jako kandydat na prezydenta Stanów Zjednoczonych dostrzegł, jaką potęgą są nowe media. Do swojej kampanii jako pierwszy wykorzystał telewizję. Możliwości nowoczesnych technologii zdają się jednak nie dostrzegać polskie ugrupowania polityczne. Efektem takiej ignorancji może być stopniowy spadek poparcia w sondażach, a nawet przegrane wybory.
Oczywiście czynników wpływających na oddawane głosy jest więcej. Pewne jest natomiast to, że dziś Internauci są ogromną siłą, o którą politycy powinni walczyć – ocenia Anna Gumowska, CEO w Prime Time PR.

Internetowe zwycięstwo


Dla tych, którzy śledzili scenę polityczną w mediach społecznościowych, wynik wyborów nie powinien być zaskoczeniem. PiS swoje zwycięstwo w Internecie budowało już od wielu miesięcy. Jego protoplastą był oczywiście Andrzej Duda. W majowych wyborach prezydenckich wygrał przecież z Bronisławem Komorowskim, znacznie mniej angażującym się w komunikację choćby na Facebooku.

W efekcie, poza fotelem prezydenckim, Andrzej Duda może poszczycić się również popularnością w sieci. Według raportu SoTrender, w ubiegłym miesiącu to właśnie jego tweet był jednym z najlepszych pod względem aktywności użytkowników serwisu. Co prawda zestawienie wygrał Robert Lewandowski, ale trzeba podkreślić, że żadnej politycznej konkurencji nie było w czołówce.

Co więcej, dane SoTrendera wskazują także, że we wrześniu cały profil Andrzeja Dudy był jednym z najbardziej angażujących na Twitterze. W pierwszej piętnastce znalazło się także Prawo i Sprawiedliwość. W tym przypadku również na liście zwycięzców nie było innego partyjnego profilu.

Aktywność polityków w SM uwidoczniła się najbardziej podczas ostatnich dni kampanii i tuż po wyborach do parlamentu.

Tak wygląda profil na Twitterze liderki zwycięskiej partii:

fot. mat. prasowe

Beata Szydło - Twitter

W porównaniu z innymi partiami PiS brylował w mediach społecznościowych


Dla porównania tak prezentuje się profil liderki przegranej partii:

fot. mat. prasowe

Ewa Kopacz - Twitter

PO zlekceważyło social media jako kanał kontaktu z wyborcami


Ewa Kopacz słabo poradziła sobie w innych nowych mediach. Drukowane plakaty i hasło „Silna gospodarka, wyższe płace” nie wystarczyły, aby zgromadzić elektorat także na Facebooku. Obecna premier ma jedynie 28 tys. fanów, czyli o ok. 50 tys. mniej niż jej ex-konkurentka.

Różnicę łatwo dostrzec także porównując posty obu Pań zamieszczone w niedzielę wieczorem na parę minut po ogłoszeniu pierwszych sondażowych wyników wyborów.

fot. mat. prasowe

Beata Szydło - post powyborczy

Beata Szydło dziękuje Polakom za okazane zaufanie


fot. mat. prasowe

Ewa Kopacz - post powyborczy

Ewa Kopacz dziękuje Polakom za głosy

 

1 2

następna

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: