Andrzej Duda w Internecie: hejt czy fejm?
2015-08-14 12:10
Andrzej Duda cieszy się dużą popularnością w social mediach © www.prezydent.pl
Przeczytaj także: Facebook Komorowskiego, Twitter i Instagram Dudy
Jak wynika z monitoringu Instytutu Monitorowania Mediów, największe zainteresowanie nowy Prezydent wzbudzał w serwisach społecznościowych i na forach. Od 1 do 10 sierpnia w social mediach opublikowano ponad 50 tys. wpisów na jego temat, z kolei na portalach internetowych 8 tys., a w prasie już tylko 1 tys.Najwięcej informacji, bo ponad 18 tys. pojawiło się w badanych mediach po zaprzysiężeniu na Prezydenta RP od 6 do 9 sierpnia, dla porównania w tygodniu poprzedzającym odnotowano średnio od 2-4 tys. wzmianek dziennie. Gratulacjom oraz miłym słowom na oficjalnym fanpage’u Prezydenta na Facebooku nie było końca: „Gratuluję Panu i życzę spokojnej i owocnej prezydentury. Dobrze się stało, że Polska ma wreszcie Prezydenta uczciwego, z ogromną wiedzą i z klasą. Należą się Panu podziękowania od wszystkich Polaków.”, „Wielce Szanowny Panie Prezydencie prosze przyjac najserdeczniejsze gratulacje!!!!”.
Ciepłe słowa płynęły również z zagranicy: „Wielkie gratulacje z Chicago Panie Prezydencie”, a nawet ze strony wyborców wspierających PO: „Głosowałem na PO i Bronisława, ale jak Pan będzie Prezydentem Wszystkich Polaków, to ja jestem ZA p.s. PO dzisiaj pokazało, że niektórym wychodzi słomka z butów, trzeba umieć przegrywać. Dotyczy to też gwizdów na cmentarzach.” Ten zaskakujący komentarz uzyskał niespełna 1 tys. polubień, a został umieszczony pod jeszcze bardziej zaskakującym materiałem wideo. Świeżo zaprzysiężony Prezydent zwraca się w nim do internautów, dziękując za wsparcie i deklarując aktywność oraz kontakt z nimi w mediach społecznościowych. „Dziękuję za tą możliwość spotkania się z Państwem tutaj, za pośrednictwem sieci, za pośrednictwem Facebook’a, bo internet jest dzisiaj niezwykle istotnym źródłem informacji, kto wie, czy nie najważniejszym (…). I w związku z tym także w polityce, dlatego żeby mówić o sprawach ważnych - internet odgrywa niezwykle istotne znaczenie.”
fot. mat. prasowe
Andrzej Duda - liczba publikacji na przestrzeni czasu
Eksperci zajmujący się marketingiem politycznym, najczęściej wskazują, że to właśnie Barack Obama był prekursorem zmian w strategiach kampanii wyborczych. Jednak świetna znajomość trendów i naśladowanie kampanii amerykańskich, kojarzonych z balonikami i confetti nie wystarczy, jeśli polityk nie wzbudza zaufania. W mediach społecznościowych liczy się autentyczność. Być może to właśnie sprawia, że internetowi wyborcy utożsamiają się z Andrzejem Dudą. Komentują, wspierają, życzą powodzenia, nawet najwięksi oponenci z ciekawością i życzliwością zwracają się w stronę nowego Prezydenta. „Mimo, że nie popieram #AndrzejDuda, bo to nie człowiek z mojej bajki, to szczerze życzę mu wszystkiego dobrego. Pomyślnej prezydentury!” – pisze użytkownik Twitttera.
fot. mat. prasowe
Komentarze internautów
fot. mat. prasowe
Andrzej Duda - publikacje pozytywne i negatywne
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Social media po polsku: czego szukamy w mediach społecznościowych?
-
COVID-19 nasilił medialną dyskusję o fake newsach
-
Aplikacja Threads - 100 mln użytkowników w 5 dni
-
W polskim internecie kwitnie dezinformacja nt. Ukrainy
-
Reklama piwa i wina bezalkoholowego w social mediach - czy ma jakieś ograniczenia?
-
Politycy w mediach w 2021 roku: liderami Morawiecki, Duda i Dworczyk
-
Pomoc dla Ukrainy. 900 tys. postów w mediach społecznościowych w 6 dni
-
Social media służbowo. Czy w pracy korzystamy z mediów społecznościowych?
-
Politycy w mediach społecznościowych: nie tylko Twitter
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)