eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Politycy i partie w mediach V 2016

Politycy i partie w mediach V 2016

2016-06-29 13:48

Politycy i partie w mediach V 2016

Politycy i partie w mediach V 2016 © Andrey Popov - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Jak wynika z majowej analizy "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, Prawo i Sprawiedliwość pozostaje najczęściej przywoływaną w mediach partią, jednak jej popularność nadal spada. Wart podkreślenia jest znaczący wzrost liczby publikacji na temat Polskiego Stronnictwa Ludowego, które tym razem uplasowało się na pozycji wicelidera.

Przeczytaj także: Politycy i partie w mediach VI 2016

W najnowszym raporcie „Scena Polityczna” liderem pod względem liczby publikacji nadal pozostaje Prawo i Sprawiedliwość, jednak drugie miejsce i jednocześnie największy wzrost zainteresowania mediów dotyczył Polskiego Stronnictwa Ludowego. Na temat partii ukazało się aż o 90 proc. więcej materiałów niż w marcu.

Na podium uplasowała się także Platforma Obywatelska z wynikiem 17,1 tys. doniesień medialnych, a tuż za nią znalazły się Nowoczesna (10,6 tys. publikacji), Kukiz’15 (7,6 tys.) i Mniejszość Niemiecka (zaledwie 280 materiałów).

W maju zwiększył się wolumen publikacji, które ukazały się w prasie, radiu, telewizji i na portalach internetowych w nawiązaniu do Mniejszości Niemieckiej i Nowoczesnej. W tym samym czasie spadła liczba materiałów o partiach Prawo i Sprawiedliwość oraz Platforma Obywatelska.

PO przegrało z PiS także pod względem ekwiwalentu reklamowego. AVE materiałów dla prawicy wyniosło 584 mln złotych, z kolei dla PO – 299,7 mln złotych.

O liderze zestawienia najczęściej pisały redakcje TVN24, Polsat News, TVP Info oraz Radio TOK FM.

fot. mat. prasowe

Liczba publikacji na temat partii politycznych, stowarzyszeń w maju 2016 r.

W maju niezmiennie najwięcej publikacji medialnych poświęconych było partii rządzącej.


Na wykresie czasowym aktywności medialnej partii politycznych wyróżnia się jeden pik – 11 maja, który dotyczy zaprezentowania wyników audytów działań poprzedniej ekipy rządzącej, czyli koalicji PO–PSL. Badanie zostało przeprowadzone we wszystkich ministerstwach i zostało zaprezentowane przez PiS. Premier Beata Szydło w ostrych słowach oceniła rządy PO-PSL.

fot. mat. prasowe

Zmiany w czasie ukazywania się publikacji na temat partii politycznych, stowarzyszeń w maju 2016 r.

Na uwagę zasługuje wzrost zainteresowania partią PSL, który szczególnie widoczny był 11 maja.


Najbardziej medialnym liderem formacji został ponownie Jarosław Kaczyński. Na jego temat ukazało się 12,1 tys. tekstów – ponad dwukrotnie więcej niż o Grzegorzu Schetynie, który zajął drugą lokatę. Polityk uzyskał wynik 5 tys. doniesień medialnych. Tuż za nim w zestawieniu najpopularniejszych liderów partii politycznych znalazł się Ryszard Petru (4,9 tys. publikacji). Na czwarte miejsce awansował Władysław Kosiniak-Kamysz (2,9 tys.), który wyprzedził Pawła Kukiza (2,1 tys.) i Ryszarda Gallę (30 materiałów).

fot. mat. prasowe

Liczba publikacji na temat liderów partii politycznych w maju 2016 r.

Na temat Jarosława Kaczyńskiego pojawiło się ponad 12 tys. publikacji.


Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: