eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polki mówią, czym jest piękno

Polki mówią, czym jest piękno

2016-07-14 12:20

Polki mówią, czym jest piękno

Czym jest piękno? ©  djile - Fotolia.com

Czym jest piękno? Jak dbamy o atrakcyjny wygląd? Jak na przestrzeni lat zmieniły się zabiegi pielęgnacyjne. Jak postrzegana jest obecnie branża kosmetyczna? Odpowiedzi na te i inne pytania o urodę poszukiwała firma Philips. Efekty tych poszukiwań ujęto w raporcie „Globalny stan piękna”. Oto, jak się one przedstawiają. Do rozmowy zaproszono ponad 11 000 kobiet z całego świata, w tym Polki.

Przeczytaj także: Polskie kobiety a pielęgnacja urody wiosną

Badanie Philips zrealizowano już po raz drugi. W bieżącym roku analizie poddano grupę liczącą sobie ponad 11 000 kobiet reprezentujących jedenaście państw, w tym: Wielką Brytanię, Francję, Niemcy, Polskę, Rosję, Japonię, Koreę, Chiny, Indie, Turcję i Stany Zjednoczone.

Jaki cel przyświecał autorom badania?


  • Przegląd najważniejszych pytań z 2015 roku. Przyjrzenie się, czym jest i jaką rolę odgrywa w życiu kobiet uroda. Rzut oka na zmiany w postrzeganiu zabiegów pielęgnacyjnych i branży kosmetycznej.
  • Analiza podejścia kobiet do tematów związanych z urodą, oraz roli, jaką pełni ona w ich życiu, ze szczególnym uwzględnieniem roli urody w miejscu pracy i jej wpływu na karierę zawodową.
  • Zrozumienie różnych perspektyw kulturowych i ich wpływu na postrzeganie piękna.
  • Zbadanie najważniejszych czynników wpływających na zmianę zachowań, w tym m.in. wpływu cyfryzacji i mediów społecznościach na branżę urodową.
  • Szczegółowa analiza zapotrzebowania na trend personalizacji w branży urodowej.

Obecnie kobiety na całym świecie coraz częściej odważnie definiują urodę według własnych wytycznych. Nie próbują wpisać się w tradycyjne stereotypy, podejmują nowe role, wyzwania prywatne i zawodowe, jednocześnie zaś coraz bardziej świadomie celebrują złożoność kobiecej natury. W swoim badaniu Philips chciał sprawdzić, czy branża pielęgnacji kobiecej odpowiada na te zmieniające się trendy i związane z nimi potrzeby. Raport firmy Philips został opublikowany i omówiony po raz pierwszy na międzynarodowej konferencji Global Beauty Summit w Amsterdamie, 14 czerwca 2016 r.

fot. djile - Fotolia.com

Czym jest piękno?

Polki należą do kobiet, które najrzadziej uważają się za piękne (!) – ze stwierdzeniem „jestem piękna” zgadza się zaledwie 41% ankietowanych.


„Naszym zdaniem najbardziej interesującym wnioskiem z opublikowanego badania jest to, że na całym świecie dzisiejsze postrzeganie urody jest pełne sprzeczności. Na poziomie intelektualnym kobiety odrzucają potrzebę bycia postrzeganą jako atrakcyjna przez osoby z zewnątrz. Jednak w rzeczywistości standardy, definicje i oczekiwania co do tego, czym jest oraz czym powinno być piękno są nadal określane przez czynniki zewnętrzne, które trudno zignorować – komentuje uczestnicząca w spotkaniu Iza Rogulska, Communication Manager Philips Personal Health. - W firmie Philips wierzymy, że kobiety powinny doskonalić swoje nawyki pielęgnacyjne dzięki inteligentnym rozwiązaniom, najnowszym technologiom i innowacjom - dlatego koncentrujemy się na tworzeniu takich rozwiązań – dodaje.

Biorąc pod uwagę konkretne grupy danych zebranych dla Polski na szczególną uwagę zasługują następujące informacje:

Związek między zdrowiem, urodą a pewnością siebie – czym jest uroda dla kobiet na świecie i jak wpływa na ich codzienne życie:

  • Polki należą do kobiet, które najrzadziej uważają się za piękne (!) – ze stwierdzeniem „jestem piękna” zgadza się zaledwie 41% ankietowanych. Cztery na pięć kobiet (78%) odczuwa taką samą lub większą presję, by atrakcyjnie wyglądać w porównaniu do sytuacji sprzed pięciu lat. Wynik ten plasuje się na równi ze światową średnią.
  • Ponad połowa kobiet w Polsce uważa, że aby wyglądać pięknie powinna farbować włosy (56%), a dwie trzecie pań są skłonne to robić (66%). Polki najchętniej ze wszystkich respondentek na świecie nakładają mocny makijaż, aby atrakcyjnie wyglądać (22%), mimo iż zaledwie, co dziesiąta kobieta w Polsce uważa makijaż za najważniejszy aspekt dbania o urodę (11%).
  • Ponad jedna trzecia kobiet w Polsce (37%) stosuje Codzienne zabiegi pielęgnacyjne, by zachować zdrowy wygląd skóry (najwyższy odsetek na świecie !), a większość respondentek z tej grupy wskazała dobry stan zdrowia, jako czynnik najbardziej dodający im pewności siebie (27%). Zaledwie 16% badanych było zainteresowanych stosowaniem codziennej pielęgnacji, by wyglądać młodziej.
  • Jeśli chodzi o wpływ wyglądu zewnętrznego na sukcesy zawodowe, odpowiedzi Polek pokrywały się z globalną średnią (59%) – zdaniem 61% respondentek ważne jest, by nasi współpracownicy postrzegali nas, jako osoby atrakcyjne. Blisko połowa ankietowanych (46%) zadeklarowała, że nie zmieniła nigdy nic w swoim wyglądzie z myślą o zwiększeniu swoich szans na sukces zawodowy, a 37% przyznało, że ich wygląd ma wpływ na rozwój kariery.

Czynniki wpływające na nawyki pielęgnacyjne kobiet na całym świecie z uwzględnieniem czynników powodujących zmiany w ich zachowaniu:

  • Kobiety w Polsce zasadniczo nie odczuwają potrzeby zmiany nawyków pielęgnacyjnych w przełomowych momentach swojego życia. 17% Polek odczuwało taką potrzebę po „okrągłych” urodzinach, przy czym ogółem 41% ankietowanych nigdy nie uznało, że dany etap życia wymaga od nich zmiany nawyków pielęgnacyjnych. Co dziesiąta badana odczuwała potrzebę zmiany nawyków pielęgnacyjnych po podjęciu nowej pracy (11%).
  • W porównaniu z sytuacją sprzed pięciu lat Polki deklarują, że obecnie poświęcają więcej czasu na sprawdzanie opinii na temat produktów przed zakupem (32%). Trend ten potwierdza także duża liczba respondentek, które czytają recenzje produktów w magazynach (40%) i na blogach (22%). Co trzecia kobieta w Polsce (32%) zaczęła stosować dodatkowe produkty kosmetyczne w ramach codziennej pielęgnacji.
  • 37% respondentek czerpie informacje o nowych produktach kosmetycznych z magazynów, a 17% Polek korzysta z blogów. Co ciekawe, kobiety w Polsce chętnie udostępniają informacje dotyczące urody swoim koleżankom z pracy – 17% ankietowanych odkrywa za ich pośrednictwem nowe produkty kosmetyczne, a 15% prezentuje im własne pomysły.
  • Polki plasują się poniżej średniej, jeśli chodzi o robienie sobie selfies: dwie trzecie kobiet w Polsce (66%) nigdy ich sobie nie robi, a zaledwie 4% robi je sobie, co najmniej raz w tygodniu. Spośród respondentek, które robią sobie selfies, Polki zaliczają się do grupy kobiet, które zdecydowanie bardziej wolą otrzymywać komplementy w realnym życiu, niż pod zamieszczanymi przez siebie zdjęciami (32%).

Ewolucja spersonalizowanego podejścia do tematu urody i zapotrzebowanie na indywidualizację rozwiązań oferowanych przez branżę kosmetyczną:

  • 7 na 10 (70%) ankietowanych w Polsce uważa, że dzięki innowacjom technologicznym produkty i rozwiązania oferowane przez branżę kosmetyczną sprawiają, że życie kobiet jest łatwiejsze – wynik ten plasuje się o 14 punktów powyżej światowej średniej. Polska zajmuje także wyższe miejsce w światowym rankingu, jeśli chodzi o oczekiwania wobec branży dotyczące możliwości personalizacji produktów dla każdej kobiety (62%).
  • Mimo iż kobiety w Polsce oczekują, że branża będzie im oferować spersonalizowane produkty, zaledwie 8% ankietowanych wybrałoby produkty kosmetyczne dostosowane do ich potrzeb zamiast przystępnych cenowo produktów (odpowiednio 54% i 46%). Zaledwie 38% respondentek zgadza się ze stwierdzeniem, że spersonalizowana pielęgnacja jest jedynie chwytem marketingowym mającym na celu zwiększenie sprzedaży (średni wynik na świecie to 44%), ale tylko co piąta ankietowana Polka uważa, że spersonalizowane produkty kosmetyczne są nieocenione i warte zakupu niezależnie od ceny (20%).

Badanie zaprezentowane w czerwcu w Amsterdamie jest potwierdzeniem wagi, jaką Philips nadaje głosom i potrzebom swoich konsumentek na każdym etapie tworzenia nowych produktów.
Najlepszym dowodem tego może być sama skala badania – z reguły, kiedy firmy prezentują wyniki ankiet lub testów konsumenckich obejmują one grupę kilkudziesięciu, maksymalnie kilkuset kobiet w wybranym państwie. Jako Philips zadaliśmy sobie trud, aby porozmawiać z grupą ponad 11 000 kobiet na całym świecie. To niespotykana skala badania, która dostarczyła nam jednak złożonej wiedzy o współczesnych kobietach i ich potrzebach. Jesteśmy gotowi, aby wnioski wyciągnięte z badania wdrożyć podczas naszych nowych projektów tak, aby jeszcze lepiej adresować potrzeby kobiet – powiedziała Małgorzata Gołębiewska, Jr. Marketing Manager Personal Care w Philips.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: