Nie ma chętnych na dobra luksusowe?
2016-07-05 10:34
Przeczytaj także: Dobra luksusowe: powolny wzrost napędzany turystyką
Rezultaty badania zrealizowanego przez Bain & Company nie pozostawiają złudzeń - zainteresowanie dobrami luksusowymi (m.in. zegarkami, wyrobami skórzanymi, biżuterią i odzieżą) dość pokaźnie pikowało. Za taki stan rzeczy odpowiadać ma m.in.: niestabilność na Bliskim Wschodzie, kontynuacja spowolnienia gospodarczego w Chinach oraz niższe od prognozowanych przychody w trakcie okresu świątecznego w Stanach Zjednoczonych. Nie bez znaczenia dla popytu był także skromniejszy ruch turystyczny w Europie, która odpowiada za niemal jedną trzecią wszystkich zakupów. Największy wzrost procentowy udało się w minionym roku osiągnąć Japonii. Niestety może być to przejściowy sukces, ponieważ państwo to ma w nadchodzącym okresie odczuwać nie tylko negatywne konsekwencje umacniania się jena, ale również mniejszego napływu chińskich turystówWedług prognoz Bain & Company w najbliższych latach największe znaczenie dla rozwoju rynku będzie miała wciąż Azja. W ciągu najbliższych kilku lat konsumenci z tego regionu będą stanowić ponad połowę klientów. W 2020 roku natomiast aż jeden na trzech kupujących będzie pochodził z Chin. Z kolei pod względem geograficznym będą dominować zdecydowanie Ameryki oraz Europa. Łącznie dokonywanych tu będzie ponad 60 proc. zakupów.
fot. mat. prasowe
Wartość światowego rynku luksusowych dóbr osobistych
W latach 1995-2015 wartość światowego rynku luksusowych dóbr osobistych podniosła się o 6%.
Co ciekawe, wyniki badania wskazują na ogromny wpływ na rynek młodych pokoleń. Już za pięć lat millenialsi razem z pokoleniem X, będą stanowić niemal 75% klientów kupujących dobra luksusowe. Według Bain natychmiast przełoży się to na zwiększenie udziału sprzedaż poprzez kanały online – jak wynika z raportu wartość ta do 2020 roku się podwoi osiągając aż 15 proc udziałów w rynku.
fot. mat. prasowe
Rynek luksusowych dóbr osobistych w 2020 r.
W 2020 roku gros konsumentów kupujących dobra luksusowe pochodzić będzie z Chin.
Wyniki raportu wskazują, że w ciągu najbliższych 5 lat wzrost całego rynku będzie się utrzymywał na stałym poziomie 2-3 procent. Wynik ten jest jednak w dużej mierze uzależniony od sytuacji gospodarczej w Chinach kontynentalnych.
Producenci marek luksusowych będą musieli zmierzyć się z wyzwaniami jakie niosą za sobą zmiany pokoleniowe oraz nowe technologie. Marki będą musiały personalizować swoje produkty oraz dopasowywać ofertę do lokalnych uwarunkowań zarówno w zakresie oferowanego asortymentu, procesu zakupowego, jak również marketingu. Będą zmuszone też angażować konsumenta we wszystkich punktach styku z marką – mówi Kazimierz Stańczak, Senior Advisor w Bain & Company.
fot. mat. prasowe
Udział i wpływ pokolenia millenialsów na rynek luksusowych dóbr osobistych
Już za pięć lat pokolenia Y i X będą stanowić niemal 75% klientów.
![Dobra luksusowe łapią oddech po pandemii. Przychody wzrosły o 21 proc. [© pixabay.com] Dobra luksusowe łapią oddech po pandemii. Przychody wzrosły o 21 proc.](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/marki-luksusowe/Dobra-luksusowe-lapia-oddech-po-pandemii-Przychody-wzrosly-o-21-proc-250357-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Moda i dobra luksusowe: imponujący wzrost wartości fuzji i przejęć
-
Dobra luksusowe: czas na strategię cyfrową i zrównoważony rozwój
-
Dobra luksusowe: spadki sprzedaży i zwrot ku e-commerce
-
Wraca popyt na dobra luksusowe
-
Moda i dobra luksusowe: kryzys nie zahamował fuzji i przejęć
-
Czy pandemia zmieniła marki luksusowe?
-
Dobra luksusowe z największym spadkiem w historii
-
Pokolenie Millenium napędza dobra luksusowe
-
Chiny napędzą dobra luksusowe
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)