eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Nie ma chętnych na dobra luksusowe?

Nie ma chętnych na dobra luksusowe?

2016-07-05 10:34

Nie ma chętnych na dobra luksusowe?

Nie ma chętnych na dobra luksusowe? © Anna Khomulo - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Wyniki, które w ostatnim czasie wypracowują dobra luksusowe nie należą do imponujących. Szacunki zawarte we wspólnym raporcie Bain & Company oraz Fondazione Altagamma dowodzą, że pod koniec roku wartość globalnego rynku sięgnęła 253 miliardów euro, co - przy założeniu stałych kursów walutowych - oznacza zaledwie 1-procentowy wzrost względem poprzedniego okresu. Jeśli z kolei porównać te rezultaty do 2014 i 2013 roku, to okaże się, że mieliśmy do czynienia ze spadkami (odpowiednio o 2 i 6%).

Przeczytaj także: Dobra luksusowe: powolny wzrost napędzany turystyką

Rezultaty badania zrealizowanego przez Bain & Company nie pozostawiają złudzeń - zainteresowanie dobrami luksusowymi (m.in. zegarkami, wyrobami skórzanymi, biżuterią i odzieżą) dość pokaźnie pikowało. Za taki stan rzeczy odpowiadać ma m.in.: niestabilność na Bliskim Wschodzie, kontynuacja spowolnienia gospodarczego w Chinach oraz niższe od prognozowanych przychody w trakcie okresu świątecznego w Stanach Zjednoczonych. Nie bez znaczenia dla popytu był także skromniejszy ruch turystyczny w Europie, która odpowiada za niemal jedną trzecią wszystkich zakupów. Największy wzrost procentowy udało się w minionym roku osiągnąć Japonii. Niestety może być to przejściowy sukces, ponieważ państwo to ma w nadchodzącym okresie odczuwać nie tylko negatywne konsekwencje umacniania się jena, ale również mniejszego napływu chińskich turystów

Według prognoz Bain & Company w najbliższych latach największe znaczenie dla rozwoju rynku będzie miała wciąż Azja. W ciągu najbliższych kilku lat konsumenci z tego regionu będą stanowić ponad połowę klientów. W 2020 roku natomiast aż jeden na trzech kupujących będzie pochodził z Chin. Z kolei pod względem geograficznym będą dominować zdecydowanie Ameryki oraz Europa. Łącznie dokonywanych tu będzie ponad 60 proc. zakupów.

fot. mat. prasowe

Wartość światowego rynku luksusowych dóbr osobistych

W latach 1995-2015 wartość światowego rynku luksusowych dóbr osobistych podniosła się o 6%.


Co ciekawe, wyniki badania wskazują na ogromny wpływ na rynek młodych pokoleń. Już za pięć lat millenialsi razem z pokoleniem X, będą stanowić niemal 75% klientów kupujących dobra luksusowe. Według Bain natychmiast przełoży się to na zwiększenie udziału sprzedaż poprzez kanały online – jak wynika z raportu wartość ta do 2020 roku się podwoi osiągając aż 15 proc udziałów w rynku.

fot. mat. prasowe

Rynek luksusowych dóbr osobistych w 2020 r.

W 2020 roku gros konsumentów kupujących dobra luksusowe pochodzić będzie z Chin.


Wyniki raportu wskazują, że w ciągu najbliższych 5 lat wzrost całego rynku będzie się utrzymywał na stałym poziomie 2-3 procent. Wynik ten jest jednak w dużej mierze uzależniony od sytuacji gospodarczej w Chinach kontynentalnych.
Producenci marek luksusowych będą musieli zmierzyć się z wyzwaniami jakie niosą za sobą zmiany pokoleniowe oraz nowe technologie. Marki będą musiały personalizować swoje produkty oraz dopasowywać ofertę do lokalnych uwarunkowań zarówno w zakresie oferowanego asortymentu, procesu zakupowego, jak również marketingu. Będą zmuszone też angażować konsumenta we wszystkich punktach styku z marką – mówi Kazimierz Stańczak, Senior Advisor w Bain & Company.

fot. mat. prasowe

Udział i wpływ pokolenia millenialsów na rynek luksusowych dóbr osobistych

Już za pięć lat pokolenia Y i X będą stanowić niemal 75% klientów.


oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: