eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Sklepy meblowe w mediach: IKEA, a potem długo, długo nic

Sklepy meblowe w mediach: IKEA, a potem długo, długo nic

2016-04-15 14:20

Przeczytaj także: Jak Puszcza Białowieska i minister Szyszko podzielili social media


Wiosna - czas na nowe meble


Takich interakcji na temat wybranych marek meblowych w pierwszym kwartale 2016 roku było łącznie 4,5 mln z czego największy udział w tej liczbie komentarzy, polubień i udostępnień miała IKEA (4,4 mln, z czego 3 mln stanowią udostępnienia), Jysk (31 tys.) i Black Red White (29 tys.). Znacząca część publikacji na temat wszystkich marek meblowych dotyczy oczywiście ich produktów. Internauci zdają się robić wiosenne porządki, wraz z nimi odświeżają dekorację wnętrz: „#JYSKwiosna. Sofa już jest, brakuje jeszcze kompletu z Jysk :-)” – chwali się użytkownik Facebooka, a tymczasem na Twitterze: „dmuchawce, latawce, wiatr__ pode mną z Ikei #kanapa”

fot. mat. prasowe

Publikacje w podziale na media

IKEA dominuje we wszystkich możliwych mediach.


Natomiast wśród pozostałych informacji zamieszczonych w społecznościówkach znajdują się między innymi wzmianki o akcjach promocyjnych marek, takich jak na nowy projekt sieci IKEA opatrzony hashtagiem #kuchniaspotkań chętnie wykorzystywanym na Twitterze „kuchnia spotkań!! następna stacja : POZYTYWNA WIBRACJA #kuchniaspotkan #ikea #friends #warszawa #selfie #swag…”, na Facebooku także pojawiły się pozytywne komentarze o akcji „Takich miejsc nam trzeba, bo w wielu naszych domach brakuje właściwej przestrzeni na przyjęcia”.

fot. mat. prasowe

Rynek mebli - najwyższe AVE

Wzmianki z kanałów Foto mają najwyższą wartość ekwiwalentu reklamowego



Chociaż to Facebook i Twitter wyłaniają się na interaktywnych infografikach jako źródła generujące najwyższą liczbę publikacji o branży meblowej, to wzmianki z kanałów Foto w module analitycznym, czyli z Instagrama, Pinteresta, czy Photobloga mają najwyższą wartość ekwiwalentu reklamowego AVE wśród wszystkich social mediów – łącznie 2,6 mln zł. Aż 2 mln zł AVE wygenerował sam Instagram, daleko za nim jest Photoblog (500 tys. zł AVE) i Flickr (15 tys. zł AVE). To zestawienie pokazuje jak duży potencjał promocyjny dla marek z branży meblowej ma ulubiony kanał wielbicieli fotek, zwany przez nich pieszczotliwie – Insta.

Kanały typu Foto zajmują łącznie również trzecie miejsce w porównaniu z mediami klasycznymi: na pierwszym miejscu znajduje się prasa – ok. 90 mln zł AVE, a na drugim portale internetowe – 9 mln zł AVE.

Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzono na podstawie wybranych marek z branży meblarskiej: Abra, Agata Meble, IKEA, Black Red White, Fabryka Mebli Bodzio, Fabryka Mebli Forte, Jysk, Meble VOX.

Monika Tomsia, PR Manager,

poprzednia  

1 2

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: