eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Sklepy meblowe w mediach: IKEA, a potem długo, długo nic

Sklepy meblowe w mediach: IKEA, a potem długo, długo nic

2016-04-15 14:20

Sklepy meblowe w mediach: IKEA, a potem długo, długo nic

Sklep meblowy © Kruwt - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Krzesła, sofy, kanapy, stoły i szafy. Czy stawiamy na wnętrze bardziej minimalistyczne czy w stylu „na bogato” – dokonujemy zawsze mniej lub bardziej świadomego wyboru marki, na której produktach będziemy odpoczywać, pracować, czy gotować. Z zakupem mebli wiąże się wiele decyzji zakupowych, na które wpływa szereg czynników, m.in. popularność i wizerunek marki oraz opinie innych konsumentów. Dlatego warto badać markę w szerszym kontekście, na tle konkurencji, najlepiej we wszystkich mediach. Taką bieżącą analizę medialności umożliwia w Polsce nowa aplikacja IMM.

Przeczytaj także: Jak Puszcza Białowieska i minister Szyszko podzielili social media

IKEA tu (u)rządzi


Przyglądając się bliżej branży meblarskiej na interaktywnych zestawieniach modułu analitycznego, nie ulega wątpliwości kto jest liderem zestawienia benchmarkowego. Od stycznia do marca 2016 roku o marce IKEA wszystkie media łącznie informowały prawie 12 tys. razy, co zapewniło sieci ponad 83% udział w całości przekazów wzmiankujących o analizowanych brandach. Kolejne miejsca o znacznie mniejszym udziale zajmują: Black Red White (6,1%), Jysk (4,1%) i Fabryka Mebli Forte (2,4%).

Wiemy już ile mówi się o branży meblowej, ale warto zadać sobie jeszcze pytanie – gdzie? W module analitycznym widzimy, że kanałem, w którym toczy się najwięcej dyskusji o badanych markach łącznie jest Facebook (43% udziału we wszystkich mediach). Na drugim miejscu znajduje się Twitter (22%) i fora internetowe (13%). Nie oznacza to jednak, że te proporcje dotyczą każdej marki z osobna. Na przykład najwięcej publikacji na temat Mebli VOX i Abra zostało umieszczonych na Facebooku, który zdominował inne kanały przekazu. To właśnie tam gdzie mówi się o marce rzadziej warto częściej zaglądać i nawiązywać rozmowę z potencjalnymi Klientami. W przypadku marek: Jysk, IKEA, czy Fabryka Mebli Forte możemy mówić o większym zróżnicowaniu kanałów medialnych od tych klasycznych po różne rodzaje społecznościowych.

fot. mat. prasowe

Podział głosów

Podział głosów jednoznacznie wskazuje, że niekwestionowanym zwycięzcą jest IKEA.


Odpukać w niemalowane?


Skupmy się zatem na potrzebie bieżącej interakcji z odbiorcami w social media. Nie wystarczy, według ludowej zasady odpukać w niemalowane drewno, by nasze meble zostały dobrze ocenione przez klientów. Trzeba na nie reagować, najlepiej włączając się do dyskusji na publicznych profilach social media, co jest możliwe już z poziomu modułu analitycznego IMM. Tym bardziej, że dzięki tej aplikacji dysponujemy także wiedzą o najbardziej angażujących autorach i publikacjach (dane są aktualizowane w czasie rzeczywistym) oraz o skali i temperaturze dyskusji, która toczy się wokół badanych marek. Warto reagować z równym zaangażowaniem na komentarze pozytywne, jak i na te nieprzychylne, by utrzymać długotrwałą relację z Klientem: „Pojechali, obejrzeli, kupili / Już we wtorek w naszej sypialni zawita nowe łóżko. To, które nam się spodobało jest dostępne tylko w 2 kolorach i jakimś cudem jeden z nich pasuje do boków naszych mebli i drzwi i żeby było fajniej trafiliśmy na promocję / To już nasz drugi mebel kupiony w Bodzio Meble, z narożnika jesteśmy zadowoleni, mam nadzieję że i łóżko nas nie zawiedzie, bo do tej pory mieliśmy wyjątkowego pecha / Spodobały nam się jeszcze jedne meble kuchenne… no ale nie mam niestety wolnych 4 tysięcy / może innym razem” – opowiada o Meblach Bodzio użytkownik Facebooka.

fot. mat. prasowe

Tabela interakcji

W podsumowaniu interakcji IKEA również nie ma sobie równych


„Mysle o meblach z ikea albo black red white. Jakie macie doświadczenia? ktore meble sa ładniejsze, solidniejsze, lepsze? jaka jest różnica w cenie?” – zadaje pytanie inny Facebookowicz. A inni spieszą z odpowiedzią: „Black red white to kiepskie meble jakościowo ikea jest juz lepsza”, „Ja mam z brw i po 3 latach użytkowania nie mam do nich zastrzeżeń. Ich przewaga nad Ikea to możliwość zamawiania na wymiar a nie tylko gotowców z katalogu oraz zawiasy bluma. Plus większy wybór wzorów.”

 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: