eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Uppies czy oldschoolowiec? Sprawdź, jak konsumujesz media

Uppies czy oldschoolowiec? Sprawdź, jak konsumujesz media

2016-04-13 15:01

Przeczytaj także: Główny ekonomista Credit Agricole wygrywa ranking cytowań


Nowoczesny tradycjonalista przegląd prasy robi o różnych porach (39,1%). Zwykle poświęca na tę czynność niemal godzinę dziennie (41,1%).

Do tej grupy należą osoby, które codzienną prasę porzuciły w zasadzie całkowicie na rzecz kanałów online (94%), jednak nadal od czasu do czasu czytają drukowane tygodniki i miesięczniki (11%). Kanały online pełnią dla nich tę samą rolę, co jeszcze kilka lat temu gazety codzienne. Nowoczesnych tradycjonalistów interesują przede wszystkim najświeższe newsy krajowe oraz informacje sportowe, co wynika w znacznej mierze z nadreprezentacji mężczyzn w tej grupie.

Rozrywkowi


Rozrywkowi, a właściwie „Rozrywkowe”, bo ta grupa jest silnie sfeminizowana (59,8% stanowią kobiety), to osoby mieszkające w mniejszych miejscowościach i na terenach wiejskich, często członkowie rodzin nowoczesnych tradycjonalistów.

Rozrywkowi stanowią 14% konsumentów informacji w Polsce. Na przeglądanie wiadomości poświęcają od 15 do 45 minut dziennie i robią to najczęściej w godzinach pracy lub późnym popołudniem. Czytają głównie prasę tradycyjną. Drukowane gazety codzienne stanowiły w tej grupie 65% wskazań – wyraźnie widać duże przywiązanie do drukowanych tygodników i miesięczników (38%). Kanały online plasują się u nich na drugim miejscu (42%). Dla Rozrywkowych najważniejsze są wieści ze świata rozrywki i kultury. Najwyższymi wartościami, jakimi kierują się przy doborze mediów, są świeżość informacji, dostęp do unikalnych wywiadów oraz znani autorzy piszący na łamach tytułów.

Oldschoolowcy


Oldschoolowcy stanowią najmniej liczną grupę konsumentów informacji (13,3%). Są to dojrzali odbiorcy informacji, zarówno pod względem doboru typów mediów, jak i w aspekcie metrykalnym. W tej grupie przeważają mężczyźni po pięćdziesiątym roku życia, którzy są stosunkowo dobrze wykształceni (ponad 30% respondentów z wyższym wykształceniem).

Oldschoolowcy na przegląd prasy poświęcają od 15 do 45 minut dziennie, zwykle w godzinach pracy lub wieczorem, ale też najczęściej spośród wszystkich wyszczególnionych grup w godzinach porannych (23,8%).

Cechą szczególną Oldschoolowców jest to, że najchętniej sięgają po prasę codzienną (92%). Lubią przewracać strony, skupiać się na tekście. To grupa, która w największym stopniu dywersyfikuje kanały informacji. Oprócz czytania codziennych gazet, Oldschoolowcy chętnie korzystają z kanałów online (49%) i przeglądają tygodniki oraz miesięczniki (37%).

O badaniu
Badanie zostało zrealizowane na początku marca 2016 roku przez agencję SW RESEARCH metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel, w ramach którego przeprowadzono 1009 ankiet z dorosłymi osobami. Zrealizowanie badania zleciło upday Polska. upday to spersonalizowana platforma informacyjna agregująca wiadomości z około 1000 różnych źródeł – najpoczytniejszych tytułów prasowych, mediów elektronicznych i blogów.

poprzednia  

1 2

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: