eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Martyna Wojciechowska - wzór dla internautów, ale nie wszystkich

Martyna Wojciechowska - wzór dla internautów, ale nie wszystkich

2016-02-29 11:17

Przeczytaj także: Cebra 2011: znane osobistości + marki


Nie oznacza to odwrotu młodych od telewizji, oglądania filmów, seriali, uczestniczenia w wydarzeniach masowych czy oglądania znanych programów. Lecz jest to oglądanie tylko tych bardziej wybranych i dopasowanych dla siebie, lub wykorzystanie kanałów video i kanałów społecznościowych, jako najbardziej wiarygodnych, sprofilowanych bardziej pod nich niż dla „mainstreamowego widza”. Istotna też jest dla młodych wiarygodność, która najwyraźniej bardziej przemawia do nich z ust malujących się na ekranie dziewczyn i kobiet, pokazujących zawiłości poziomów gry i czasami nieudane przejścia poziomów zmagania gamerów. To ich przekonuje i przemawia za wyborem takiego serwisu, angażowania się w treści od takich osób i polecania (share’owania) ich serwisów – mówi Jan Mosiejczuk, Business Challenger z Carat Polska.

fot. mat. prasowe

Ranking influencerów w grupie wiekowej 36-55 lat (TOP 10), wg HI Index

Martyna Wojciechowska zwycięża w aż dwóch kategoriach wiekowych


Sportowcy, aktorzy, piosenkarze wciąż mają się dobrze, ale ich wykorzystanie dla potrzeb mare i produktów czy usług zaczyna być przedmiotem głębszej oceny i zestawienia z możliwościami jakie stwarzają postacie internetu. Młodsi, wiarygodni, naturalni, szybciej reagujący na otoczenie rynkowe, zmiany i nowości. Niekoniecznie muszą znaleźć się na ekranach telewizji i reklamować (często recytować) płatne treści. Wolą oddziaływać naturalnie, w kanałach gdzie lepiej i szybciej widzą odzew i reakcję na swoje propozycje i treści, gdzie pojawiają się też dla nich ciekawe i nowe możliwości realizacji i finansowania swoich pasji – dodaje Mosiejczuk z Carat Polska.

HI Indeks – indeks oceniający influencera łączący:
  • docieralność influencera (Reach)
  • jego wpływowość na konsumentów (Influence)

Reach – docieralność (60% * - Znajomość wspomagana + 20% Lubię oglądać programy/filmy z tą osobą lub czytać jej teksty + 20% * Lubię czytać informacje na temat tej osoby)

Influence – zdolność influencera do kreowania zachowań zakupowych (20% * - Podoba mi się styl bycia tej osoby + 20% * - Chciał/a/bym być taki/a jak on/a + 20% * - Ta osoba mnie inspiruje + 20% * - Opinie wyrażane przez tę osobę są dla mnie wiarygodne + 20% * - Był/a/bym skłonna kupić produkt/usługę polecaną przez tę osobę).

HI Index– łączny indeks influencera (33% * Reach Index + 67% * Influence Index)

Informacja o badaniu


Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (wywiady internetowe) na reprezentatywnej próbie 2012 internautów w wieku 15-55 lat. Respondenci oceniali postacie ze świata offline (filmu, muzyki, sportu, rozrywki) oraz online (blogerzy, vlogerzy i twórcy contentu – z kategorii kulinarnej, moda/uroda, technologie i rozrywka). Każdy influencer był oceniany na obszarach znajomości, wizerunku emocjonalnego, wiarygodności i wpływu na respondenta, jak również dopasowania do kategorii produktowych.

poprzednia  

1 2

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: idol, celebryci, celebrytki, influencer

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: