eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Usługi assistance w 2015 roku

Usługi assistance w 2015 roku

2016-01-27 11:47

Usługi assistance w 2015 roku

Największym wzięciem cieszył się assistance samochodowy © rybachka - Fotolia.com

Firma Europ Assistance Polska podsumowała rok 2015 w branży assistance. Okazuje się, że zainteresowanie usługami assistance po raz kolejny wzrosło. Największym powodzeniem, tradycyjnie już, cieszył się assistance samochodowy. Rośnie jednak liczba amatorów assistance domowego i medycznego.

Przeczytaj także: Usługi assistance w 2014 roku

Oferta branży assistance z roku na rok jest coraz szersza. Wraz z nią rośnie również zainteresowanie klientów, za którym podąża oczywiście coraz większa liczba obsługiwanych spraw. Z danych firmy Europ Assistance wynika, że miniony rok nie wyłamał się z tego trendu.

Na częstotliwość korzystania z assistance wpływa jego rosnąca popularność, która jest pokłosiem coraz większej świadomości klientów firm ubezpieczeniowych. W minionym roku - tradycyjnie już - Polacy najczęściej potrzebowali pomocy assistance samochodowego, która stanowiła niemal 2/3 (64%) wszystkich zgłoszonych spraw. W 69% przypadków konieczne okazało się holowanie, a niemal co ósmy klient skorzystał z wynajmu pojazdu zastępczego.

Drugim pod względem częstotliwości korzystania okazał się assistance medyczny (15%). Pomoc w sytuacji nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku najczęściej świadczona była w ramach wyjazdów turystycznych.

Z roku na rok coraz więcej klientów korzysta również z assistance domowego. W 2015 r. ten rodzaj pomocy stanowił 10% wszystkich spraw. Klienci najczęściej korzystali ze świadczeń serwisu sprzętu RTV/AGD (25%) oraz z usług hydraulika (19%), a także elektryka (6%), i ślusarza (3%).
- Rosnące wykorzystanie assistance domowego jest przede wszystkim wynikiem coraz większej ogólnej świadomości klientów. Nie bez znaczenia jest też rosnąca liczba produktów – głównie bankowych – do których dołączany jest ten produkt. Bardzo ważnym czynnikiem jest również coraz bardziej otwarta i przemyślana komunikacja do klientów na temat oferowanych programów assistance z informacją czym ten assistance tak naprawdę jest i w jakiej sytuacji można z niego skorzystać – wyjaśnia Joanna Nadzikiewicz, Dyrektor Handlowy w Europ Assistance Polska.

fot. rybachka - Fotolia.com

Największym wzięciem cieszył się assistance samochodowy

W 69% przypadków konieczne okazało się holowanie, a niemal co ósmy klient skorzystał z wynajmu pojazdu zastępczego.


Coraz popularniejsze stają się również usługi concierge. Klienci w 2015r. najczęściej korzystali z organizacji biletów na wybrane imprezy kulturalne oraz rezerwacji stolików w restauracjach, biletów lotniczych, hoteli, organizacji podróży i wakacji. Sekcja Concierge organizowała również specjalne wydarzenia dla klientów takie jak np. zaręczyny w Rzymie w restauracji z widokiem na wieczne miasto, czy organizacja wieczoru sylwestrowego na Hawajach. Ponadto w zeszłym roku Europ Assistance Polska uruchomiła dwa nowe portale internetowe. Serwis concierge.europ-asisstance.pl został stworzony z myślą o klientach VIP obsługiwanych w ramach programów concierge. Z kolei lifestyle.europ-assistance.pl dedykowany jest klientom aspirującym. Na obu portalach klienci znajdą unikalne, personalizowane oferty spędzenia wolnego czasu przygotowane przez profesjonalnych konsultantów Działu Concierge oraz szereg nowych funkcjonalności ułatwiających planowanie aktywności.

Rok 2015 zaowocował również nowym programem skierowanym do małych i średnich przedsiębiorców. Ubezpieczenie dedykowane przedsiębiorcom to kompleksowa pomoc w firmie w razie awarii sprzętu biurowego lub szkody w siedzibie firmy, czy też problemów kadrowych. Pakiet office assistance może zawierać następujące świadczenia : dozór, transport lub przechowanie mienia firmowego, organizację lokalu zastępczego, pomoc serwisanta i specjalisty od napraw sprzętu biurowego, pomoc informatyka, infolinię prawną, usługi HR czy serwis Concierge.
- Z naszych doświadczeń w obsłudze podmiotów z sektora MSP wynika, że największą popularnością cieszą się świadczenia związane z interwencją informatyka, pomocą hydraulika, ślusarza, czy serwisem RTV i AGD – dodaje Joanna Nadzikiewicz.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: