eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża hotelarska w Polsce: walka o rentowość

Branża hotelarska w Polsce: walka o rentowość

2016-01-05 11:24

Branża hotelarska w Polsce: walka o rentowość

Hotel © olly - Fotolia.com

W bieżącym roku przybysze z zagranicy mają stanowić 1/5 wszystkich gości hotelowych w naszym kraju, za co odpowiedzialny będzie w pewnym stopniu wzrost zainteresowania turystyką medyczną. Na znaczeniu zyskają opinie klientów zamieszczane w Internecie, a zwłaszcza w mediach społecznościowych. Rosnąć ma również waga działań z zakresu CSR, którym to goście hotelowi przyglądają się coraz baczniej. Tak brzmią główne wnioski z czwartej edycji raportu "Hotel Sales & Marketing Trends 2016" - wspólnego opracowania Profitroom i Deloitte.

Przeczytaj także: Polski rynek hotelowy wykorzystuje swoje przewagi

Najświeższy raport pochyla się na 21 tendencjami nawiązującymi do kwestii związanych z czynnikami, które bezpośrednio kształtują sytuację na rynku hotelarskim, jak również do zmian o charakterze technologicznym czy społecznym wywierającym istotny wpływ na sposób, w jaki w obecnych czasach dokonywane są rezerwacje.

Informacje zawarte w Trendach 2016 pozwalają z dużą dozą prawdopodobieństwa założyć, że nadchodzące 12 miesięcy będzie oznaczać dla polskiej branży hotelarskiej dalszy wzrost i rozwój. Bez wątpienia są to dobre wieści, z których zadowoleni powinni być nie tylko przedstawiciele sektora, ale również osoby, korzystające z usług hotelarskich, ponieważ poprawie ulegnie również ogólny komfort gości oraz jakość komunikacji z nimi.

Z raportu można dowiedzieć się także o wzroście popularności Polski jako celu podróży dla gości z zagranicy oraz uzyskać wskazówki, w jaki sposób przygotować się na ich przyjęcie w hotelach. Według danych GUS tylko w roku 2015 udzielono ponad 13 mln noclegów gościom z zagranicy, a liczba ta z roku na rok wzrasta. Szacuje się, że w 2016 roku obcokrajowcy znacznie przekroczą próg 20 proc. wszystkich gości hoteli. Trend taki rysuje się z powodu zawirowań geopolitycznych i innych nieoczekiwanych zmian, które obniżyły bezpieczeństwo turystów w lokalizacjach dotąd bezpiecznych. Warto także zwrócić uwagę na fakt, iż duże zainteresowanie Polską występuje również w zakresie turystyki medycznej, która stała się skutecznym pomysłem na wyróżnik biznesowy wielu obiektów w Polsce. Dzięki rozwojowi usług związanych z szeroko pojętą ochroną zdrowia, i ich promocją zagranicą, do Polski przyjeżdża nawet 350 tysięcy osób (głównie z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Rosji), które korzystają z zabiegów czy leczenia właśnie w naszym kraju.

fot. olly - Fotolia.com

Hotel

Nadchodzące 12 miesięcy będzie oznaczać dla polskiej branży hotelarskiej dalszy wzrost i rozwój.


W “Hotel Sales & Marketing Trends 2016” opublikowano także prognozy związane ze zmianą postaw w trakcie procesu rezerwacji w hotelach. Między innymi zaprezentowany został trend, który dotyczy wzrostu znaczenia opinii innych gości hotelu w procesie zakupowym. Według danych Profitroom użytkownik internetu przed zarezerwowaniem pobytu w danym hotelu przegląda średnio aż 18 stron internetowych, a wśród nich portale z opiniami czy też profile w mediach społecznościowych. Celem tych działań jest zweryfikowanie swoich informacji o marce, którą są zainteresowani i podjęcie decyzji zakupowej m.in. na podstawie recenzji innych osób. Dostrzega to coraz więcej osób odpowiedzialnych za marketing i sprzedaż w hotelach, w związku z czym prognozuje się wzrost znaczenia informacji o gościu jako zasobu, którego posiadanie pozwala lepiej zarządzać wizerunkiem marki, a w rezultacie konkurować z innymi obiektami w tej wymagającej branży.

Czy komunikaty dopasowane do odbiorców będą w 2016 roku jeszcze popularniejsze? Według ekspertów Profitroom staną się wręcz koniecznością.
- 70 proc. gości hotelowych oczekuje bardziej spersonalizowanych doświadczeń w myśl hasła “less ideas more experience”. W 2016 roku nie będziemy mówili już o segmentach gości, ale o ich profilach. O profilach, które mogą być zmienne w czasie, zależnie od sytuacji w jakich gość się znajduje. Planuje podróż służbową? A może wybiera wymarzone wakacje? Cała sztuka polegała będzie na rozpoznaniu potrzeb klienta na poszczególnych etapach i zapewnieniu mu spersonalizowanych doświadczeń. Targetowanie w 2016 roku to już nie tylko dopasowywanie przekazu pod gościa, ale do etapu podróży, na którym się znajduje - podsumowuje Karolina Antonowicz, Customer Success Director w Profitroom.

Nieodzownym elementem każdego dobrego hotelu staje się podejmowanie działań w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Między innymi poprzez wdrażanie rozwiązań oszczędzających prąd, wodę, efektywne zarządzanie odpadami.
- Obserwując rynek hotelarski, zwracamy uwagę na rosnące znaczenie działań w zakresie społecznej odpowiedzialności hoteli. W dobrych hotelach standardem staje się dbanie o ochronę środowiska, wspieranie społeczności lokalnych, tworzenie dobrych warunków dla pracowników a w konsekwencji tworzenie unikalnego doświadczenia dla klientów z Polski, i coraz częściej z zagranicy. Nasze doświadczenia pokazują, że klienci coraz częściej zwracają uwagę na tego typu działania, już na etapie wyboru hotelu, nie tylko w czasie pobytu w nim – mówi Paulina Kaczmarek, menedżer Sustainability Consulting w Deloitte.


oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: