eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › 6 najważniejszych trendów w hotelarstwie

6 najważniejszych trendów w hotelarstwie

2018-01-16 12:56

6 najważniejszych trendów w hotelarstwie

Najważniejsze trendy w hotelarstwie w 2018 roku © Sashkin - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Początek roku to tradycyjnie już czas podsumowań oraz snucia przewidywań na najbliższe miesiące. Z tego nurtu nie wyłamuje się firma Profitroom, która w raporcie „Trends 2018” przedstawia najważniejsze tendencje i wyzwania czekające branżę hotelarską. Czego powinni spodziewać się hotelarze?

Przeczytaj także: Polski rynek hotelowy wykorzystuje swoje przewagi

Przed nami rezultaty opracowanego przez Profitroom raportu „Trends 2018”. Publikacja prezentuje największe wyzwania oraz tendencje w branży hotelarskiej. Z czym przyjdzie się hotelarzom zmierzyć w kolejnych miesiącach?
- Aktywna polityka HR, zmiana podejścia Polaków do podróżowania, skuteczna interakcja z klientem, rosnąca rola aparthoteli, automatyzacja procesów – to zaledwie kilka najważniejszych trendów na 2018 rok. Na rynku przybywa obiektów, a właściciele hoteli muszą poszukiwać coraz nowszych narzędzi komunikacji, aby sprostać wymaganiom rynkowym. Najbliższe dwanaście miesięcy zapowiada się niezwykle interesująco i dynamicznie - mówi Marcin Dragan, Dyrektor Zarządzający firmy Profitroom, dostawcy technologii rezerwacyjnej dla hoteli i apartamentów.

Jak zatrzymać pracownika?


Obecny rynek pracy to przede wszystkim rekordowo wręcz niska stopa bezrobocia (6,6 proc.) i przesunięcie sił - mamy rynek pracownika, a na nim warunki w znacznej mierze dyktują już nie pracodawcy, ale zatrudnieni. Nie inaczej jest w przypadku branży hotelowej, gdzie wyraźnie zaznacza się mniejsze zainteresowanie pracą ze strony osób młodych. Z kolei pracownicy z doświadczeniem są na wagę złota i mogą przebierać w ofertach. Coraz trudniej również o zatrudnienie pokojowych czy kelnerów z odpowiednim doświadczeniem. W jaki sposób poradzą sobie z tym wyzwaniem właściciele lub zarządcy obiektów? Prowadząc aktywną politykę HR, która pozwoli nie tylko na utrzymanie obecnego zespołu, ale też wprowadzi narzędzia, umożliwiające zapewnienie stabilnego poziomu zatrudnienia w hotelu.

fot. mat. prasowe

Technologia wkracza do hoteli

Obsługa hoteli będzie odciążona w zakresie, który może zostać zautomatyzowany.


Kluczem do pokonania trudności, może okazać się optymalizacja pracy np. poprzez zmianę sposobu serwowania posiłków oraz wzmacnianie lojalności pracowników za pomocą udziału w szkoleniach i programach rozwoju. Pozwoli to pozostać konkurencyjnym na rynku i sprostać oczekiwaniom klienta, który zmienia swój sposób podróżowania.

fot. mat. prasowe

System konsolidujący dane o klientach - zalety

System konsolidujący dane o klientach ma m.in. wspomagać wydajność.


3 x W – wolno, wnikliwie, wyjątkowo


Turyści nie chcą dzisiaj brać udziału w tzw. objazdówkach, a coraz częściej decydują się na dłużej pozostać w jednym miejscu, poznając jego klimat, ludzi i kulturę. Wolno, wnikliwie i wyjątkowo – to trzy słowa, które charakteryzują podróżnika w 2018 roku.
- Tego typu podejście dla podróżowania to ogromna szansa dla obiektów turystycznych, które mogą zwiększyć sprzedaż bezpośrednią, konstruując ofertę wokół doświadczenia podróży – zauważa przedstawiciel Profitroom. - Dzisiaj podróżnik to osoba obeznana z nowinkami technologicznymi, kupująca usługi dodatkowe, które gwarantują wysoką jakoś produktów i usług. Na wzroście popularności tzw. slow travel skorzystać mogą również większe hotele, tworząc unikalne oferty spełniające oczekiwania różnych grup klientów: smakoszy, amatorów domków na drzewach czy campingu – dodaje.
Wraz ze zmianą sposobu podróżowania, rosną również wymagania co do jakości miejsca pobytu, co wiąże się z kolejnym trendem.

Aparthotele – luksus czy realizacja potrzeb


W ostatnich latach w Polsce powstaje coraz więcej obiektów turystycznych działających w ramach usługi aparthotel. Co to pojęcie oznacza? Jest to usługa wynajmu apartamentów w systemie hotelowym łącząca w sobie cechy apartamentów i hotelu. Trend ten zauważany jest głównie w dużych ośrodkach, gdzie istnieje większe zapotrzebowanie na produkty luksusowe. Standardowe usługi hotelowe przestają być gwarantem atrakcyjności hotelu, bo Polacy stawiają bardziej na doświadczenie pobytu niż na klasyczny wynajem. A w tym doświadczeniu dużą rolę zaczyna odgrywać również technologia.

Rewolucja technologiczna również w hotelarstwie


Współczesny klient hotelu przyzwyczajony do zaawansowanych technologicznie sprzętów, które posiada w swoim domu, tego samego oczekuje również w pokoju hotelowym. Zastosowanie inteligentnych urządzeń w ramach internetu rzeczy i technologii „smart room”, przynosi szereg korzyści takich jak: automatyzacja procesów, racjonalizacja zużycia energii, odciążenie obsługi czy możliwość skupienia się na zapewnieniu gościom jak najlepszego doświadczenia pobytu. Oczywiście istotne jest również dopasowanie rozwiązań do finansowych możliwości hoteli. Jednak nawet najlepsza technologia na nic się zda, jeżeli zabraknie odpowiedniej komunikacji z klientem.

Interakcja z klientem


Ostatnie lata w szeroko rozumianej branży usługowej to zupełna zmiana podejścia na linii klient-firma. Dziś komunikacja z klientem jest kluczem do budowania skutecznej relacji. Coraz istotniejszą rolę zaczynają odgrywać live chaty, które umożliwiają np. obsługę gościa hotelowego w czasie rzeczywistym, na każdym kroku procesu rezerwacyjnego. Obsługa może na bieżąco reagować na pytania i tak pokierować rozmową, aby doprowadzić do dokonania rezerwacji. Ciekawym rozwiązaniem może okazać się również wprowadzenie do komunikacji wirtualnego asystenta (chatbot), czyli programu, który będzie w stanie odpowiadać klientom na najczęściej pojawiające się pytania. A skoro już wspominamy o wirtualnym asystencie, to najlepiej sprawdzi się on na urządzeniach mobilnych, które są dużym wyzwaniem dla wszystkich przedsiębiorców.

Rewolucja mobilna i zintegrowany czynnik sukcesu


W 2017 r. ponad 50 proc. ruchu w internecie pochodziło z urządzeń mobilnych, co można określić jako przełom w korzystaniu z sieci. Dlatego wdrożenie rozwiązań, które są zaprojektowane specjalnie pod urządzenia mobilne jest dla hotelarzy koniecznością, która w przyszłości przełoży się na wzrost przychodów z tytułu rezerwacji dokonanych przez smartfony.

Oprócz rewolucji mobilnej, istotne jest również korzystanie z systemów, które integrują dane o klientach i ułatwiają zarządzanie.
- System konsolidujący dane to przyszłość́ hotelarstwa. Rozwiązania dostarczane przez jednego dostawcę, mają tę przewagę̨ nad systemami patchworkowymi, że od początku są tworzone jako spójny organizm, pozwalający na efektywne zarządzanie danymi bez konieczności pokonywania przeszkód natury technicznej – mówi Marcin Dragan.

Powyższe trendy pokazują, że najbliższe dwanaście miesięcy to duże wyzwania dla branży, ale jednocześnie podkreślić należy, że przyszłość rysuje się w optymistycznych barwach. Sektor dynamicznie się rozwija, czego dowodem jest duża liczba inwestycji, ale także wzrost liczby turystów. Wszystko w rękach hotelarzy, którzy przy odpowiedniej obserwacji i wdrażaniu nowych rozwiązań skutecznie dopasują się do rynku i mają szansę wyprzedzić konkurencję.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: hotele, hotelarstwo, branża hotelarska, rok 2018

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: