eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieSprzęt › Gry komputerowe: historia prawdziwa

Gry komputerowe: historia prawdziwa

2015-12-02 11:46

Przeczytaj także: PlayStation 3 40-GB w Europie


Korona wędruje do… wygody użytkowania


Od mniej więcej 2010 roku coraz to wydajniejsze procesory i karty graficzne nikogo już nie zaskakują. Jakość grafiki nadal jest coraz lepsza, ale postęp zwalnia. Konsole zyskują na wygodzie użytkowania i mają przewagę w postaci zamkniętej platformy, pozwalającej przeciwdziałać upowszechniającemu się piractwu.

Na rynku gier komputerowych rozwijają się nisze w postaci pro-gamerów, streamerów i YouTuberów, stopniowo zyskując siłę i wywierając realny wpływ na rynek komputerów. Pojawiają się dedykowane graczom kategorie akcesoriów: myszki, klawiatury, słuchawki, głośniki, monitory. Same komputery przechodzą ewolucję, zapewniając wygodne podkręcanie i streamowanie rozgrywki na żywo.

2013: Premiera PlayStation 4 i Xbox One – konsol, które nie są w stanie zapewnić jakości grafiki oczekiwanej przez graczy. Już w momencie premiery są w tyle za pecetami. Jednocześnie gry konsolowe również muszą być pobierane z Internetu, przez co częściowo znika przewaga wygody użytkowania.

2014: Premiera mobilnych kart graficznych Nvidia GTX 9XXM – potężny skok wydajności w mobilnych układach graficznych.

2015: Komputery dla graczy wyróżniają się nie tylko wysoką wydajnością, ale również zaawansowanymi systemami chłodzenia, jak w komputerze stacjonarnym Acer Predator G6, w którym oprócz standardowych wentylatorów zastosowano tunel wymuszający obieg powietrza wewnątrz obudowy.

Ewolucji zostały poddane również pozostałe komponenty, w tym monitory dla graczy.

2014: Pierwszy monitor 4K z technologią NVIDIA G-Sync – Acer XB280HK.

2015: Pierwszy monitor z zapewniający odświeżanie 200 Hz – Acer Predator Z35.

2016+: W kolejnych latach można spodziewać się dalszego rozwoju urządzeń dla graczy, mających na celu jeszcze większą immersję użytkownika. Okulary VR, zakrzywione monitory, wielokanałowe słuchawki – wszystkie te innowacje są nastawione na wywołanie wrażenia znajdowania się w świecie gier.

poprzednia  

1 2 3

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Re: Gry komputerowe: historia prawdziwa

    marcinek511 / 2016-02-02 10:17:47

    Nie ma się co dziwić, że komputery przystosowane specjalnie do gier są tak popularne. W końcu na esporcie można zarabiać i to nie grosze. odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: