eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Jeśli wakacje, to w górach. Groupon odkrywa preferencje Polaków

Jeśli wakacje, to w górach. Groupon odkrywa preferencje Polaków

2015-08-31 12:42

Jeśli wakacje, to w górach. Groupon odkrywa preferencje Polaków

Kim jest przeciętny"smart shopper"? © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Jeśli wakacje, to w polskich górach. Tak jednym zdaniem można podsumować wyniki analizy przeprowadzonej przez Groupon, która pokazała również, że statystyczny kupujący oferty turystyczne w Internecie to kobieta, w wieku 25-54 lata, legitymująca się wyższym wynagrodzeniem i zarabiająca więcej niż średnia krajowa. Wypoczynek Polaków trwa przeważnie 7 dni i kosztuje od 3 do 5,5 tys. złotych za parę.

Przeczytaj także: Wakacje 2015: Jak Polacy spędzą urlop?

Oferta Groupon Travel Polska obejmuje obecnie już ponad 750 wyjazdów, które dostępne są na stronie internetowej i poprzez aplikację mobilną. Niemal 61% wyjazdów to wycieczki krajowe. Okazuje się również, że w tym roku najpopularniejszą destynacją okazały się góry, które zdecydowanie podbiły gusta spragnionych pieszych wędrówek i obcowania z naturą klientów. To zmiana względem zeszłego roku, kiedy to najczęściej wybieraliśmy Bałtyk. Na wypoczynek nad jeziorami decyduje się zaledwie 14% klientów.

Polacy lubią spędzać urlop za granicą. W ostatnim czasie można zaobserwować jednak zmieniająca się formułę tych wyjazdów. Spada popularność Egiptu i Tunezji na rzecz Europy południowej, jak również wschodniej i centralnej. Ponadto, coraz lepiej znając okoliczne kraje, nasi rodacy czują się tam swobodnie, co z kolei wpływa na popularność wycieczek z dojazdem własnym. Zakup po niższej cenie pobytu hotelowego wraz z określonym pakietem usług i atrakcji, w połączeniu z absolutną swobodą wyboru terminu oraz sposobu dojazdu, jest dokładnie tym czego poszukują klienci.
Obecnie największym zainteresowaniem wśród destynacji zagranicznych (zarówno tych krótko jak i długoterminowych) z dojazdem własnym cieszą się Chorwacja, Węgry, Czechy oraz Włochy. Relatywna bliskość tych krajów jak i rozwijająca się sieć połączeń drogowych to główne powody największego zainteresowania tymi kierunkami. Biorąc również pod uwagę statystyki ofert tour operatorskich z transportem lotniczym czy autokarowym, do grona najchętniej wybieranych kierunków dołączają także Grecja, Bułgaria Hiszpania i (to nowość w tym roku) Albania. Zależy nam, aby nasi Klienci mieli szeroki wybór, dlatego na naszej polskiej stronie znajduje się już w tym momencie blisko 4 razy więcej ofert niż rok temu o tej porze, a będzie ich jeszcze więcej. – powiedział Tomasz Wacławski, Dyrektor działu Travel, Groupon Polska.

fot. mat. prasowe

Kim jest przeciętny"smart shopper"?

Przeciętny "smart shopper" okazuje się być młodą kobietą z dużego miasta.


Newslettery Groupona docierają do niemal 9 milionów użytkowników Po przeprowadzeniu ankiety wśród osób, które niedawno wykupiły wycieczkę dowiedzieliśmy się, że:
  • aż 88,2% klientów planuje wrócić do hotelu, w którym spędzili pobyt
  • przy czym 43% już w przeciągu najbliższego roku

Polacy chętnie wracają w miejsca, które się im spodobały i do których mają zaufanie. Urlop to czas na tyle ważny, że czasami nie chcemy ryzykować i wybieramy sprawdzone i ulubione miejsce.

fot. mat. prasowe

Gdzie w Polsce wypoczywają rodacy?

Góry i morze to ulubione destynacje wypoczywających w Polsce.


oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: wakacje, urlop, gdzie na wakacje, wakacje 2015

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: