eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieProgramy › Microsoft Publisher - aplikacja DTP w pakietach MS Office

Microsoft Publisher - aplikacja DTP w pakietach MS Office

2015-07-08 15:19

Microsoft Publisher - aplikacja DTP w pakietach MS Office

Wizytówki © veresovich - Fotolia.com

Microsoft Publisher to aplikacja DTP wchodząca w skład pakietu MS Office. Aplikacja służy do tworzenia materiałów marketingowych, takich jak wizytówki czy broszure. Program jest prosty w obsłudze, umożliwia łamanie tekstu, pracę z ramkami, oferuje także szereg przydatnych efektów.

Przeczytaj także: Microsoft Office Preview także na smartfony z Androidem

Publisher to zaawansowany edytor tekstu, wzbogacony o szereg przydatnych narzędzi. Wszystkie elementy naniesione w programie – zarówno w przypadku tekstu, jak i materiału graficznego – umieszczane są w ramkach. Ramki te możemy dowolnie modyfikować – zmieniać ich rozmiar i położenie na arkuszu, a także wykorzystać dostępne efekty.

Publisher umożliwia łamanie tekstu, pracę z ramkami, oprócz tego posiada dodatkowe opcje, takie jak linie prowadzące czy widok wielostronicowy. Dzięki tej aplikacji nie trzeba posiadać zaawansowanej wiedzy graficznej, wystarczy otworzyć program i pozwolić siebie poprowadzić poprzez dostępne opcje aż do efektu, który chcemy osiągnąć – komentuje Tomasz Smirnow z Onex Group.

Obsługa aplikacji Publisher jest bardzo podobna do obsługi Worda. W samym programie można znaleźć wiele opcji spotykanych w innych modułach Microsoft Office.

Rozpoczynając pracę z programem, warto zaimportować wszystkie obrazy, które mamy do wykorzystania, do jednej kanwy. – Potem możemy się nimi bawić, przestawiać je, eksperymentować, poszukując rozwiązania, które nas usatysfakcjonuje – komentuje Tomasz Smirnow. – Publisher pozwala nam także dodawać do tekstu i materiałów graficznych efekty, m.in. miękkie cienie, odbicia czy funkcje OpenType, a więc np. stylistyczne zamienniki, co uatrakcyjni przygotowywaną broszurę i nada jej profesjonalnego charakteru.

fot. veresovich - Fotolia.com

Wizytówki

Microsoft Publisher to aplikacja DTP wchodząca w skład pakietu MS Office. Aplikacja służy do tworzenia materiałów marketingowych, takich jak wizytówki.


Użytkownik Publishera może podczas edycji pliku przeszukiwać z poziomu aplikacji swoje albumy online, m.in. z Facebooka czy Flickr. Może także dodawać znalezione zdjęcia do tworzonego dokumentu bez konieczności ich wcześniejszego zapisywania na komputerze.

Dokumenty przygotowywane w aplikacji Publisher są domyślnie zapisywane w chmurze. Można je także udostępniać i pracować nad nimi wspólnie z innymi osobami poprzez wysłanie linka.

Kiedy już zakończyliśmy edycję pliku, możemy go zapisać w formacie jpg lub też w innym formacie graficznym, co przełoży się na wysoką jakość wydruku. Materiał możemy także udostępnić jako wiadomość e-mail lub też przesłać w e-mailu w formacie HTML. Publikacja może być zatem dopasowana do oczekiwań odbiorcy oraz kanałów komunikacji, które chcemy wykorzystać – komentuje T. Smirnow.

Microsoft Publisher jest dostępny w wersjach: Office 365 Business i Business Premium, Office 365 ProPlus, a także w wersjach Office 2013 Professional oraz Office 2013 ProPlus.

oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: