Noc Muzeów - znana i lubiana
2015-05-14 13:32
Muzeum © JackF - Fotolia.com
Przeczytaj także: Teatry zwiększają zadłużenie
Wystawy organizowane przez galerie i muzea plasują się dopiero na 10-tym miejscu wśród najbardziej lubianych imprez kulturalnych. Mimo to Nocy Muzeów udało się uzyskać szczególne miejsce na kulturalnej mapie naszego kraju.Zainteresowanie kulturą deklaruje ponad 3/4 Polaków, w tej grupie 30% przyznaje, że chodzi do muzeów, najczęściej (66%) są to kobiety.
Muzea cieszą się większą popularnością wśród osób z przedziału wiekowego 45-59 lat (35%), zaś najrzadziej odwiedzają je osoby starsze w wieku 60-65 lat (5%).
fot. mat. prasowe
Znajomość Nocy Muzeów w latach 2012 – 2014
Respondenci wskazują, że największą barierą w korzystaniu z życia kulturalnego jest brak pieniędzy (58%).
„Na sukces Nocy Muzeów w Polsce złożyło się kilka czynników. Z naszych badań wynika, że Polacy są zainteresowani wydarzeniami kulturalnymi, jednak zazwyczaj nie mają na nie środków finansowych lub brakuje im czasu. Noc Muzeów odpowiada na obydwa te braki. Z jednej strony pozwala na zwiedzenie kilku muzeów całą rodziną za darmo, co jest znaczącą oszczędnością w domowym budżecie, z drugiej zaś – jest sposobem na ciekawe spędzenie czasu w weekend. Jest też inny aspekt – duża część osób lubi brać udział w masowych imprezach, gdyż nie tylko chcą skorzystać z profitów oferowanych w trakcie imprezy, lecz również nie chcą mieć poczucia, że coś stracili, że ominęło ich coś ciekawego.” – mówi Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia – „Noc Muzeów to też duża szansa dla muzeów i galerii, gdyż stwarza możliwość zaprezentowania się z jak najlepszej strony i zachęcenia zwiedzających do ponownych odwiedzin” – dodaje.
Informacja o badaniu
Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. W 2014 roku przeprowadzono wywiady telefoniczne (CATI) oraz internetowe (CAWI) z wykorzystaniem ogólnopolskiego panelu ARC Rynek i Opinia – epanel.pl. Zrealizowanych zostało łącznie N=5272 wywiadów. Struktura próby w obu badaniach odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Sektor kultury i kreatywny: jaką rolę pełni w gospodarce?
-
Jak kształtują się rekordy na polskim rynku sztuki?
-
Inwestowanie w sztukę powojenną. Jacy artyści zyskają na wartości?
-
Inwestowanie w sztukę krok po kroku
-
Polski rynek sztuki z rekordowymi wzrostami
-
Kultura w Polsce w 2018 r.
-
Kultura w Polsce w 2013 r.
-
Kultura w Polsce w 2012 r.
-
Program Kultura - dotacje unijne do wzięcia
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)