eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › LinkedIn i GoldenLine skutecznie sprzedają

LinkedIn i GoldenLine skutecznie sprzedają

2015-03-05 01:10

Przeczytaj także: Jak zaistnieć na Instagramie?


Zaplanuj działania


Podstawą do rozpoczęcia działań w serwisach biznesowych powinna być twierdząca odpowiedź na pytanie „Czy są tam potencjalni klienci firmy?”. Jeśli wśród użytkowników określony odsetek stanowią profile behawioralne (osobowościowe) potencjalnych kontrahentów to bezwzględnie ten kanał powinien zostać uwzględniony w działaniach wizerunkowo-marketingowych przedsiębiorstwa. Wówczas kolejnym ważnym etapem jest poznanie funkcjonalności serwisu, dzięki którym firma będzie mogła realizować swój cel sprzedażowy i komunikacyjny.

Oba serwisy diametralnie różnią się pomiędzy sobą. Dlatego, aby przybliżyć ich możliwości zostaną omówione osobno.

Daj się znaleźć na LinkedIn


Jedną z kluczowych opcji pozwalającą zaprezentować firmę na LinkedIn jest tzw. company page, czyli wizytówka firmy. Profil firmy przede wszystkim służy do tego, aby przekazać najistotniejsze informacje na temat przedsiębiorstwa. Przez wiele firm company page traktowane jest jako kopia strony internetowej. Aby przykuć uwagę potencjalnych klientów, w tym miejscu należy podać podstawowe dane przedsiębiorstwa, tj. zakres usług, referencje. To właśnie te informacje powinny przekonać użytkownika do odwiedzenia strony internetowej i skontaktowania się z zespołem firmy. Jakie są zalety rzetelnie prowadzonego profilu firmy? Zwiększenie wiarygodności marki, łatwiejsze znalezienie w wyszukiwarce (LinkedIn jest popularnym serwisem, dlatego treści znajdujące się tutaj mają wysokie pozycje w Google), pozyskanie nowych kontrahentów, dotarcie do potencjalnych pracowników.

Kolejną korzyścią dla firm oferowaną przez LinkedIn jest tworzenie grup dyskusyjnych. Taka forma promocji jest szczególna przydatna dla firm usługowych, np. biur księgowych. Do panelu dyskusyjnego mogą dołączać osoby zainteresowane tematem oraz specjaliści poszukujący firm outsourcingowych. Wówczas przedsiębiorstwo może zaprezentować wiedzę, doświadczenie i wykreować swój wizerunek – eksperta. Co więcej, administrator grupy może wysyłać wiadomości prywatne do członków. Tego rodzaju mailing, z rzeczowymi treściami, może pomóc firmie w podniesieniu sprzedaży. Niepodważalną korzyścią, wynikającą z tworzenia grup jest możliwość wejścia w interakcję z osobami bezpośrednio zainteresowanymi działalnością firmy.
Możliwości LinkedIn jest wiele. Ale z pewnością warto wiedzieć również o tym, iż serwis wprowadził tzw. showcase page. Co to takiego? Jeśli dana firma posiada kilka różnych marek, to obecnie istnieje opcja tworzenia podstron dla poszczególnych produktów/usług/etc. W ten sposób LinkedIn umożliwia dostosowanie komunikacji do konkretnej grupy (jedna firma może oferować 3 różne usługi, kierowane do trzech różnych grup odbiorców).

Poza bezpłatnymi opcjami promocji LinkedIn oferuje również całą gamę płatnych narzędzi, które dodatkowo umożliwiają zwiększenie zasięgu informacyjnego na temat firmy. Wśród możliwości znajduje się, m.in. sponsorowane aktualizacje (promocja wpisów z company page), InMail (wiadomość do prywatnej skrzynki odbiorczej), czy typowe reklamy w formie displayowej - banerowej.

GoldenLine też angażuje


Nasz lokalny serwis biznesowy GoldenLine co prawda nie oferuje swoim użytkownikom, aż tylu możliwości co LinkedIn, ale to nie dyskwalifikuje go z mocnej pozycji na rynku. Potencjał tego serwisu tkwi głównie w zebranej społeczności, poszukującej w zakładanych wątkach tematycznych porad na tematy związane, m.in. z księgowością, marketingiem, czy też prawem.

Przez większość użytkownik GoldenLine postrzegany jest jako serwis, za pośrednictwem którego można znaleźć potencjalnego pracodawcę. Dlatego tak ważne w tym przypadku jest również to, aby firmy posiadające profile prowadziły komunikację w sposób umożliwiający budowanie pozytywnego wizerunku. Co więcej, pracownicy firmy lub jej reprezentacja (np. profile poszczególnych specjalistów firmy), powinna brać czynny udział w wątkach tematycznych związanych z działalnością przedsiębiorstwa. Jest to jedna z najprostszych dróg do tego, aby dotrzeć z informacją o ofercie firmy do potencjalnych klientów i partnerów. Dodatkowym atutem serwisu jest rozbudowany system reklamowy. GoldenLine oferuje m.in. takie formy jak reklama dispaly, video, czy też ankieta.

Chociaż ten serwis posiada mniej możliwości promocji firmy, to z pewnością jest istotny z punktu widzenia budowania świadomości i pożądanego wizerunku marki. Za jego pośrednictwem istnieje możliwość stworzenia sieci potencjalnych klientów.

Nie warto rezygnować z serwisów biznesowych podczas budowania strategii marketingowej przedsiębiorstwa. Okazuje się, że przy niewielkim koszcie i wysiłku można zdobyć zaufanie nowych klientów. Kolejną korzyścią wynikającą z prowadzenie działań w tym kanale jest budowanie eksperckiego wizerunku firmy wśród osób decyzyjnych.

Aby komunikacja w serwisach biznesowych przyniosła oczekiwany efekt, to należy postawić na konsekwentne i systematyczne działania.

Magdalena Lempart,

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: