Zarządzanie informacjami w firmach
2005-11-15 00:08
Przeczytaj także: Zarządzanie informacją: istotna strategia
Z badania wynika, że 64 procent europejskich firm nadal przechowuje takie treści, jak wiadomości e-mail, formularze, obrazy, rekordy elektroniczne i wiadomości z systemów komunikacyjnych przy użyciu tradycyjnych metod. 59 procent firm nie integruje systemów zarządzania informacjami z systemami zarządzania procesami biznesowymi:W rezultacie firmy te:
• Notują niższą wydajność w związku z czasem potrzebnym do uzyskania dostępu do dokumentów (28 procent)
• Mają mniejsze możliwości kontroli podejmowanych działań dla celów prawnych (34 procent)
52 procent przedstawicieli firm stwierdziło, że martwią się o możliwości rozbudowy posiadanych rozwiązań ECM w celu objęcia nimi innych departamentów. Kolejne 39 procent niepokoi stopień trudności integracji tych rozwiązań z nowymi lub posiadanymi technologiami.
Dla większości firm problemem jest liczba utrzymywanych relacji z dostawcami rozwiązań informatycznych. W ciągu ostatnich 3 lat 75 procent firm podjęło kroki mające na celu zmniejszenie liczby dostawców. W szczególności, dyrektorzy działów informatycznych dążą do:
• Skrócenia czasu i obniżenia kosztów zarządzania kontaktami z dostawcami rozwiązań (59 procent)
• Zwiększenia zaangażowania dostawców (43 procent)
• Zestandaryzowania technologii (40 procent)
“Badania wskazują, że firmy zdają sobie sprawę z konieczności zmiany sposobu zarządzania informacjami i procesami biznesowymi w celu zwiększenia wydajności i zmniejszenia ryzyka niezgodności z obowiązującymi przepisami. Jednak choć wiele firm może centralnie kierować takimi działaniami, jak opracowanie produktów lub pozyskiwanie klientów, większość nadal nie jest w stanie podjąć zintegrowanych działań związanych z zarządzaniem klientami lub działań typu cross sell / up sell. – stwierdził Stephan Van Herck, wiceprezes FileNet odpowiedzialny za region EMEA.
Badania zostały zlecone przez FileNet i wykonane przez firmę Vanson Bourne w lipcu, sierpniu i wrześniu 2005 roku.
oprac. : Stefan Czerniecki / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Model biznesowy oparty na regeneracji: na czym polega i komu służy?
-
Kadra zarządzająca: dojrzałość cyfrowa priorytetem
-
Zarządzanie przedsiębiorstwem: gra do wspólnej bramki
-
Zarządzanie łańcuchem dostaw - zintegrowane doskonalenie wyników
-
Zarządzanie procesami biznesowymi dobre na kryzys
-
Modele podejmowania decyzji biznesowych
-
Kłopotliwe zarządzanie danymi
-
Analiza mediów - źródło informacji biznesowych
-
Centra danych: średnie firmy otwarte na nowości