eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Dobra konsumpcyjne: rewolucja technologiczna u progu

Dobra konsumpcyjne: rewolucja technologiczna u progu

2014-12-14 00:56

Przeczytaj także: Sektor TMT - nowe technologie górą


Łańcuch dostaw jest priorytetowym zagadnieniem


Na pierwszym miejscu największych wyzwań dla firm z branży dóbr konsumpcyjnych znalazło się zarządzanie łańcuchem dostaw. Z odpowiedzi respondentów wynika również, że właśnie w tym obszarze ich firmy planują w przyszłości największe inwestycje:
  • zdaniem 38% respondentów zarządzanie łańcuchem dostaw jest głównym wyzwaniem dla ich firm,
  • 42% badanych podało, że w perspektywie najbliższych 12 miesięcy zarządzanie łańcuchem dostaw będzie najważniejszym obszarem inwestycyjnym w ich firmie. Na kolejnych miejscach uplasowały się ekspansja międzynarodowa (28%) oraz strategia cyfrowa (28%),
  • dla 45% badanych priorytetem będzie zwiększenie szybkości i sprawności działania łańcucha dostaw.

fot. mat. prasowe

Firmy, dla których łańcuch dostaw jest zagadnieniem kluczowym

Firmy z branży dóbr konsumpcyjnych przyznają, że zarządzanie łańcuchem dostaw jest zagadnieniem priorytetowym.


Działalność CSR przyczynia się do sukcesu rynkowego



Również kwestie związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR) mają coraz większe znaczenie dla firm z sektora dóbr konsumpcyjnych, co pokazują ich plany na najbliższe 12 miesięcy:
  • firmy zajmujące się produkcją i sprzedażą artykułów spożywczych, do najważniejszych celów zaliczają promocję zdrowych produktów (47%) oraz zapewnienie bezpieczeństwa i higieny żywności (46%),
  • ponad połowa respondentów (52%) uznała, że ich firmy będą w stanie w pełni zrealizować cele ujęte w strategii CSR. Jako najważniejsze przyczyny podejmowania działań w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu wskazano dbanie o reputację firmy i marki (41%), presję ze strony konsumentów (34%) oraz działania konkurencji (34%),
  • 56% badanych stwierdziło, że zdrowie i wellness i/lub działania w zakresie społecznej odpowiedzialności mają duże znaczenie dla ich biznesu,
  • jednym z najważniejszych celów firm jest zapewnienie przejrzystości łańcucha dostaw – stwierdziło tak 44% osób biorących udział w badaniu. Kolejne ważne cele to zmniejszenie odpadów i emisji (42%) oraz odpowiedzialne pozyskiwanie surowców (41%).

Analizy KPMG pokazują, ze cyfrowi konsumenci w zupełnie inny sposób podchodzą też do zakupów w „kanałach fizycznych”. Idąc na zakupy wykorzystują tablety lub smartfony dla znalezienia sklepów, porównania produktów czy cen oraz podzielenia się ze społecznością internetową swoją opinią na temat wybranych produktów. Przedsiębiorstwa handlu detalicznego muszą lepiej rozumieć zmieniające się zachowania i preferencje konsumentów i dostosować swoje strategie marketingowo-sprzedażowe do tych dynamicznych zmian. Tak naprawdę sektor handlu detalicznego stoi w obliczu cyfrowej transformacji biznesowej, której wynikiem będą istotne zmiany w marketingu, sprzedaży, obsłudze klienta, logistyce, jak również w sposobie zarządzania – mówi Jerzy Kalinowski, partner, szef grupy doradczej w sektorze nowych technologii, telekomunikacji i mediów w KPMG w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej.

O RAPORCIE:
Raport „Consumer Executive Top of Mind Survey 2014” powstał na podstawie badania przeprowadzonego w kwietniu 2014 r. przez instytut badawczy Oxford Economics na zlecenie KPMG International i organizacji The Consumer Goods Forum. Badanie przeprowadzono w 32 krajach, uczestniczyło w nim 469 osób należących do ścisłego kierownictwa firm działających w branży spożywczej i sektorze dóbr konsumpcyjnych.



poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: