eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Megapanel IX 2014

Megapanel IX 2014

2014-11-13 13:47

Przeczytaj także: Megapanel VIII 2014


Wśród Top20 aplikacji uruchomionych na PC pierwsze miejsce, tak jak miesiąc wcześniej, zajmuje Grupa Microsoft-Windows Media Player. Na drugim – również bez zmian – Grupa Microsoft-Komunikator Skape, a na trzecim – Grupa Allegro – GG-Komunikator GG.

Na 7 pozycji Aplikacja ChomikBox zastąpiła ALLPlayer. Dalej bez zmian do miejsca 15, na którym Google Earth, który zanotował awans o jedną pozycję. Na ostatnim miejscu pojawia się nowość – Aplikacja Google Desktop. Ranking opuścił BestPlayer.

fot. mat. prasowe

Top20 aplikacji uruchomionych na PC

Wśród Top20 aplikacji uruchomionych na PC pierwsze miejsce zajmuje Grupa Microsoft-Windows Media Player


W rankingu Top10 wydawców stron www, na których internauci wykonują najwięcej odsłon za pomocą urządzeń mobilnych w Polsce, pierwsze miejsce nadal zajmuje Grupa Allegro-GG, za nią znajdują się Grupa Wirtualna Polska i Grupa Onet-RASP.

Grupa Gazeta.pl (4) zamieniła się miejscem z Grupą Interia.pl (5). Reszta zestawienia bez zmian w stosunku do poprzedniego miesiąca.

fot. mat. prasowe

Top10 wydawców stron www (najwięcej odsłon za pomocą urządzeń mobilnych)

Najchętniej odwiedzaną przez polskich internautów za pomocą urządzeń mobilnych stroną www była Grupa Allegro-GG.


W rankingu Top10 wydawców odwiedzanych z największej liczby przeglądarek mobilnych (identyfikowanych jako cookies z urządzeń mobilnych zlokalizowanych na terenie Polski) pierwsze miejsce w dalszym ciągu należy do Grupy Onet-RASP, drugie do Grupy Wirtualna Polska, a trzecie do Grupy Gazeta.pl.

Na miejscu 6 Grupa Murator – Time zastąpiła Grupę Polskapresse, która spadła na pozycję 7.

fot. mat. prasowe

Top10 wydawców odwiedzanych z największej liczby przeglądarek mobilnych

W tej kategorii pierwsze miejsce w dalszym ciągu należy do Grupy Onet-RASP, a drugie do Grupy Wirtualna Polska


W kategorii Top5 wydawców materiałów audio i wideo w sieci, które ogląda lub słucha najwięcej internautów, wszystkie miejsca pozostają bez zmian wobec poprzedniego miesiąca. Prowadzi Stream Grupa Onet-RASP przed Stream Grupa Wirtualna Polska i Stream Grupa Gazeta.pl.

fot. mat. prasowe

Top5 wydawców materiałów audio i wideo w sieci, które ogląda lub słucha najwięcej internautów

We wrześniowym zestawieniu prowadzi Stream Grupa Onet-RASP przed Stream Grupa Wirtualna Polska i Stream Grupa Gazeta.pl.


W kategorii Top5 wydawców materiałów audio i wideo w sieci, które internauci oglądają i słuchają najdłużej (przy pomocy PC zlokalizowanych na terenie Polski), podobnie jak przed miesiącem zwycięża Stream Grupa Interia.pl przed Stream Grupa Allegro – GG oraz Stream Grupa Murator – Time. Pozostałe miejsca również bez zmian.

fot. mat. prasowe

Top5 wydawców materiałów audio i wideo w sieci, które internauci oglądają i słuchają najdłużej

Stream Grupa Interia.pl pozostaje liderem kategorii najdłużej oglądanych i słuchanych materiałów audio i wideo w sieci.


Informacje o badaniu


Megapanel PBI/Gemius to ogólnopolskie badanie Internetu realizowane przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują oglądalność stron www i aplikacji, korzystanie z materiałów audio i wideo w Polsce oraz związane z nimi profile społeczno-demograficzne internautów. Badanie jest pierwszym i jedynym obowiązującym standardem pomiaru oglądalności internetu w Polsce. Pierwsze dane opublikowano w październiku 2004 roku. Wyniki są publikowane co miesiąc.

Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron www i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, którymi dysponują.

Metodologia badania opiera się na pomiarze user-centric (dane gromadzone metodą panelową na grupie internautów, którzy zgodzili się na udział w badaniu) oraz audycie site-centric (dane o oglądalności witryn gromadzone na podstawie kodów zliczających umieszczonych w kodach źródłowych stron www). Badanie jest realizowane zgodnie z wytycznymi i standardami badawczymi międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR, obejmuje kilka tysięcy polskich i zagranicznych stron www, w tym aplikacje.

Liczebność próby: N=11 370. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.



poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: