eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek pracy: generacja Y zyskuje na sile

Rynek pracy: generacja Y zyskuje na sile

2014-08-19 12:28

Przeczytaj także: Studia wyższe nie przygotowują do pracy


Na otwartość i bezpośredni kontakt stawia także Infosys BPO Poland, który zatrudnia w Łodzi ponad 2000 pracowników, w dużej części absolwentów i specjalistów z kilkuletnim doświadczeniem. Na przykład, siedziba Infosys – gmach Green Horizon – stanowiła jedno z kilkudziesięciu miejsc - m.in. muzeów, zabytków, obiektów o szczególnym znaczeniu dla miasta - które można było odwiedzić w lipcu br. podczas Urodzin Łodzi.

- Mimo tak mocnej konkurencji ze strony innych miejsc, odwiedziło nas kilkaset osób, w dużej części młodych łodzian, którzy stanowią naszą kluczową grupę docelową. Mogli oni poznać siedzibę firmy, zobaczyć warunki, w jakich pracujemy, a także zapoznać się ze specyfiką pracy dla Infosys. Skala zainteresowania, z jakim się spotkaliśmy pokazuje, że otwartość na młodych, wkraczających na rynek pracy to inwestycja, która zwraca się później w procesie rekrutacyjnym - opowiada Magdalena Jóźwiak, Dyrektor HR w Infosys BPO Poland.

Biegiem po stanowisko

Odzwierciedlenie w firmach odnajduje także coraz częściej wszechobecna moda na prowadzenie zdrowego trybu życia. Szczególne znaczenie odgrywają tu zawody biegowe, w których uczestniczą zespoły tworzone przez przedsiębiorstwa. Jedną z najbardziej spektakularnych inicjatyw w tym zakresie jest Poland Business Run. Tegoroczna edycja imprezy jest organizowana w 5 miastach, a na początku sierpnia zarejestrowanych było już ponad 8,2 tys. uczestników – przedstawicieli firm działających w Krakowie, Poznaniu, Katowicach, Łodzi i Warszawie.

- Aktywność fizyczna nie tylko pokazuje dynamiczny i zróżnicowany charakter firmy, ale także pomaga w integracji młodych pracowników między sobą i z menedżerami. Bieg w formie sztafety uczy z kolei przedstawicieli zespołu współpracy. Co więcej, udział Infosys w projektach takich, jak Poland Business Run udowadnia młodym specjalistom, wkraczającym w życie zawodowe, że praca u nas to nie tylko nudne wypełnianie dokumentów - przekonuje Magdalena Jóźwiak.

Coś więcej, niż formalność

Co szczególnie ważne, imprezy takie jak Poland Business Run zazwyczaj związane są z celem charytatywnym – w tym wypadku co roku zebrane środki przeznaczane są na rzecz Fundacji Jaśka Meli Poza Horyzonty, opiekującej się osobami po amputacji kończyn. Czy wolontariat odgrywa ważną rolę dla przedstawicieli pokolenia Millenium? Według najnowszego badania PwC „NextGen Study” ponad jedna trzecia pracowników Generacji Y chciałaby skorzystać z możliwości wzięcia udziału w projekcie o światowym zasięgu. Co więcej, obecnie aż 72 proc. respondentów badanych przez amerykański Deloitte, mając do wyboru pracę w dwóch firmach na tym samym stanowisku, wybrałoby tą angażującą się w działania związane z wolontariatem pracowniczym.

To grupa o szczególnym znaczeniu dla firm, bo zazwyczaj skupia najbardziej wartościowych pracowników, wierzących w sukces działań przedsiębiorstwa. Dlatego tak ważne jest, aby firma realizowała ciekawe programy z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, które mogą stanowić jeden z kluczowych argumentów przy rekrutacji największych talentów.

- Generacja Y oczekuje od pracy czegoś więcej, niż źródła środków na pokrycie rachunku za czynsz, co samo w sobie stanowi pozytywny trend. Jak wykazał CBOS, osoby zaangażowane w pomoc innym znacznie częściej, niż bierne wierzą w skuteczność działań zbiorowych. Takie postawy przyjmuje aż 84 proc. przedstawicieli tej grupy. Dlatego Shell rozwija program Earthwatch – jedną z naszych flagowych inicjatyw CSR, w których biorą udział przedstawiciele firmy z całego świata, w tym z Krakowa. Wolontariusze Shell biorą udział w projektach badawczych organizowanych m.in. w Australii, na Borneo, w Indiach czy Kenii. Dotyczą one m.in. wpływu zmian klimatycznych na przyrodę. Wierzymy, że podobne programy przyciągają i będą nadal przyciągać do nas zdolnych absolwentów uczelni, którzy chcą zdobywać ciekawe doświadczenia – mówi Katarzyna Cyran.

Gotowi na nowych

Rynek pracy będzie sukcesywnie zalewała fala generacji Milenium. Nowe pokolenie powinno się traktować poważnie, ale nie należy się go obawiać. Wiele firm stoi dziś bowiem przed szansą na zrekrutowanie nie tylko twórczych, ale i pracowitych jednostek. Pracownicy Millenium deklarują, że nie wymagają specjalnego traktowania i są równie zaangażowani, jak pracownicy spoza ich pokolenia.

poprzednia  

1 2 3

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: