eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Tablety wychodzą z cienia smartfonów

Tablety wychodzą z cienia smartfonów

2014-03-15 00:30

Tablety wychodzą z cienia smartfonów

Tablety wychodzą z cienia smartfonów © goodluz - Fotolia.com

Popularność tabletów nieustająco rośnie - z danych opublikowanych przez firmę Gartner wynika, że w ubiegłym roku światowa sprzedaż tych urządzeń wzrosła o niemal 70 procent. Tak dobry wynik jest pokłosiem większej liczby tańszych urządzeń oraz rosnącego grona użytkowników. Tabletowa rewolucja tworzy również nowe miejsca pracy - w ciągu najbliższych czterech lat tylko same aplikacje mają szansę wygenerować w Unii Europejskiej aż 5 milionów stanowisk.

Przeczytaj także: Aplikacje mobilne banków. Czym ujmują a czym drażnią?

Według danych Gartner, tablety wychodzą z cienia smartfonów, stając się istotnym czynnikiem napędzającym ruch mobilny - ich sprzedaż w minionym roku sięgnęła prawie 200 milionów. Najwięcej zyskały urządzenia pracujące na Androidzie, których sprzedano aż o 127 procent więcej niż w 2012 roku. Stanowiły one 62 procent wszystkich sprzedanych produktów tego rodzaju. Przedmiotem pożądania przestają być natomiast tablety Apple, które w 2013 roku zanotowały jedynie 36-procentowy udział w rynku.

Na (niemal) każdą kieszeń

Globalny wzrost sprzedaży tabletów napędzają wprowadzane na rynek nowe modele, tańsze i wyposażone w mniejsze ekrany, zazwyczaj bazujące właśnie na Androidzie. Jak przekonują eksperci rynku IT, zwiększająca się liczba rozwiązań dostępnych dla kieszeni przeciętnego użytkownika to bardzo ważny czynnik wzrostu popularności rozwiązań mobilnych. Jak wykazało TNS Polska, obecnie aż 44 proc. Polaków posiada smartfony. Jednak najbardziej spektakularnym globalnym przykładem zjawiska popularyzacji urządzeń mobilnych są aplikacje, osiągające bardzo wysokie poziomy pobrań. W jednym z poprzednich raportów Gartner szacował, że w 2013 r. na całym świecie ściągnięto aż 102 mld aplikacji mobilnych.

fot. goodluz - Fotolia.com

Tablety wychodzą z cienia smartfonów

Według danych Gartner, tablety wychodzą z cienia smartfonów, stając się istotnym czynnikiem napędzającym ruch mobilny - ich sprzedaż w minionym roku sięgnęła prawie 200 milionów.


- Liczba pobrań aplikacji mobilnych na całym świecie rośnie. Popularność tego typu produktów odzwierciedla główny trend, jakim jest dynamiczny rozwój rynku software’owego w skali globalnej. Według Gartnera, wydatki firm na oprogramowanie wyniosą w 2014 r. aż 320 mld USD – mówi Tomasz Kaczyński, Business Development Manager w Capgemini Polska.

Tablet – narzędzie zamiast zabawki

Aż 91 proc. pobrań aplikacji to dziś darmowe rozwiązania. W tej sytuacji na rynku mobilnym, z punktu widzenia przedstawicieli biznesu IT, kształtuje się nowa sytuacja. Wśród statystycznych konsumentów głównym źródłem zarobku staje się nie sama aplikacja, a jej przydatność w promocji innych produktów – np. w ramach gier nawiązujących do konkretnych produktów. Jednak z drugiej strony, na rynku kształtuje się nowa grupa rozwiązań dla urządzeń mobilnych, które przeznaczone są do realizacji istotnych procesów biznesowych – zwłaszcza na tabletach.

 

1 2

następna

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Els2 / 2014-03-19 15:53:22

    Dla mnie tablet to niezastąpione centrum rozrywki i informacji. Nie dziwi mnie, że są coraz popularniejsze, i jednocześnie coraz atrakcyjniejsze. Dla mnie ostatnio hitem jest Lenovo Yoga. odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: