eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Sprzedaż tabletów będzie rosnąć

Sprzedaż tabletów będzie rosnąć

2014-03-06 10:27

Sprzedaż tabletów będzie rosnąć

Sprzedaż tabletów będzie rosnąć © ra2 studio - Fotolia.com

W 2014 roku należy spodziewać się dalszego wzrostu sprzedaży tabletów multimedialnych – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Colorovo, marki własnej ABC Data S.A.

Przeczytaj także: Tablety wychodzą z cienia smartfonów

Badanie w formie ankiety zostało przeprowadzone wśród ponad półtora tysiąca resellerów – sprzedawców sprzętu elektronicznego - od przedstawicieli małych sklepów komputerowych po największe sieci handlowe.

Ponad połowa ankietowanych spodziewa się wzrostu sprzedaży tabletów o przynajmniej 5 procent. Czterech na dziesięciu badanych zakłada, że wzrost ten przekroczy 10 procent w porównaniu z wynikiem z 2013 roku.

„Nastroje są optymistyczne. Tablety multimedialne to kategoria sprzętu elektronicznego, która rozwija się niezwykle szybko. Jeszcze kilka lat temu urządzenia te znane były właściwie wyłącznie specjalistom i fanom technologicznych nowinek. Obecnie zajmują coraz ważniejszą pozycję na rynku i stają się bardzo popularne wśród wszystkich grup klientów”, wyjaśnił Dobrosław Wereszko, Członek Zarządu ABC Data, odpowiedzialny za rozwój marki Colorovo.

Oczekiwania co do wzrostu sprzedaży najsilniejsze są wśród największych sprzedawców – przede wszystkim dużych sieci handlowych i największych sklepów internetowych.
Spodziewany wzrost sprzedaży będzie również efektem elastycznego dostosowywania oferty produktowej producentów do oczekiwań konsumentów. Według ankietowanych, na rynku pojawiają się nowe rozwiązania technologiczne i najpopularniejsze obecnie tablety, oparte na procesorach ARM i systemie operacyjnym Android, wcale nie są jedyną drogą rozwoju dla tej kategorii sprzętu.

„Do tej pory tablety były postrzegane przez użytkowników przede wszystkim jako wygodne urządzenie uzupełniające smartfona czy laptopa. Wraz z nowymi konstrukcjami, opartymi na procesorach Intela, czy wyposażonych w system operacyjny Windows, wzrośnie znaczenie tabletów jako samodzielnych komputerów osobistych lub ważnych narzędzi biznesowych”, powiedział Piotr Czyżewski, Manager ds. badań i analiz marketingowych ABC Data.

fot. ra2 studio - Fotolia.com

Sprzedaż tabletów będzie rosnąć

W 2014 roku należy spodziewać się dalszego wzrostu sprzedaży tabletów multimedialnych – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Colorovo, marki własnej ABC Data S.A.


W badaniu ankietowani wskazali Androida jako najpopularniejszy system operacyjny w tabletach w 2014 roku, ale jednocześnie zauważyli, że będzie rosło znaczenie Windows 8 jako systemu operacyjnego, instalowanego w tabletach.

Z badania wyłania się obraz idealnego, zdaniem klientów, tabletu multimedialnego. Jego podstawową cechą jest ekran o przekątnej zbliżonej do 10 cali (chociaż użytkownicy domowi docenią również bardziej mobilne ekrany o przekątnej około 7-8 cali) z systemem operacyjnym Android lub Windows. Oczekiwania wobec tabletu różnią się, w zależności, czy będzie on wykorzystywany tylko do celów prywatnych, czy także jako narzędzie pracy.

„Klienci poszukujący tabletu biznesowego bardziej zwracają uwagę np. na obecność wbudowanego modemu 3G, który pozwala na łatwe korzystanie z Internetu za pośrednictwem karty SIM. Istotne jest dla nich również dobre wsparcie techniczne producenta oraz software development – czyli rozwijanie własnych aplikacji, które pozwalają lepiej dostosować tablet do potrzeb użytkownika”, powiedział Piotr Czyżewski.

Jak wynika z badania, przedział cenowy tabletów, przeznaczonych do zastosowań biznesowych jest dość szeroki, jednocześnie jednak na rynku istnieje zapotrzebowanie na tablety biznesowe w cenie poniżej 1000 złotych brutto. W opinii badanych, górna granica ceny dla użytkowników domowych oscyluje w granicach 800 złotych netto.

„Taki wynik pokazuje, że polscy klienci w dalszym ciągu pozostają wrażliwi na cenę urządzenia. Korzystają z tego polscy producenci, którzy dzięki dobrej znajomości rynku, mogą oferować klientom produkty w sposób optymalny dopasowane do ich potrzeb”, podkreślił Maciej Michalski, Business Product Manager marki Colorovo.

Badani prognozują, że liderami sprzedaży tabletów będą w 2014 r. trzy firmy: Samsung, Apple i Asus. Na wzrost sprzedaży tabletów marki Colorovo liczą przede wszystkim najwięksi resellerzy.

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Trendy CSR 2014

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: