eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Firma w Internecie to nie tylko strona www

Firma w Internecie to nie tylko strona www

2014-02-13 10:15

Przeczytaj także: Jak promować firmę w Internecie?


Media społecznościowe

Serwisy społecznościowe z roku na rok zdobywają coraz większą popularność. Stają się zatem nie tylko sposobem na budowanie marki, ale również doskonałą metodą na kontakty z klientami, generowanie marketingu szeptanego i w końcu sprzedaż bezpośrednią dzięki integracji oprogramowania e-sklepu z serwisem. Jedynym kosztem promocji w mediach społecznościowych jest poświęcony tym działaniom czas.

Wideo

W dobie multimedialnego Internetu bardzo duże znaczenie mają również informacje o firmie i produktach w formie wideo, a miejscem, gdzie powinny się znaleźć, jest YouTube – najpopularniejszy serwis i jednocześnie wyszukiwarka filmów wideo. Strona odwiedzana jest przez miliony użytkowników. Raz przygotowane i zamieszczone nagranie prezentujące np. jeden z produktów oferowanych przez firmę może być stałym źródłem dodatkowych klientów.

E-handel

Warto również zastanowić się nad serwisami aukcyjnymi typu Allegro, które generują prawie 50 proc. obrotów na polskim rynku e-commerce. Aukcja przygotowana przez mały sklep internetowy jest widoczna w identyczny sposób jak aukcja dużej firmy. Koszt takiego wyrównania szans to kilkadziesiąt groszy za jedną aukcję.

Posiadając już sklep internetowy, warto skorzystać z serwisów typu pasaże i wirtualne galerie handlowe. W skrócie można je opisać jako wirtualne odpowiedniki centrów handlowych. Na swoich stronach gromadzą one ofertę licznych współpracujących z danym pasażem sklepów, segregując ją według własnych kategorii. Sklepy internetowe integrujące się z takimi serwisami mogą zyskać kolejny kanał dystrybucji bez nakładów finansowych. Pasaże pobierają prowizję dopiero po dokonaniu sprzedaży lub w ogóle z niej rezygnują. Wspomagają funkcjonowanie firmy na dwa sposoby, po pierwsze generując sprzedaż, po drugie umożliwiając działania wizerunkowe mające na celu kreowanie marki i umacnianie pozycji sklepu na rynku. Przykłady takich portali to m.in. Wszystko.pl, TwojPasaz.pl, AlejaHandlowa.pl czy pasaże prowadzone przez Onet i Wirtualną Polskę.

Najbardziej zaawansowaną i najbardziej skuteczną formą sprzedaży w Internecie jest otwarcie własnego sklepu internetowego. Wymaga on systematycznej pracy oraz pewnych nakładów finansowych, ale umożliwia przedstawienie całej oferty firmy w jednym miejscu, skuteczne budowanie marki w Internecie, co przekłada się również na sprzedaż tradycyjną oraz możliwość składania zamówień 24 godziny na dobę dla nieograniczonej liczby klientów. Pozwala znacznie skrócić czas potrzebny na obsługę pojedynczego klienta i zautomatyzować sprzedaż. Sklep internetowy umożliwia integrację wszystkich opisanych powyżej sposobów sprzedaży w jedną spójną całość. Dodatkowo, pozwala na wykorzystanie dodatkowych metod promocji, takich jak porównywarki cen.

Podsumowując, obecność w Internecie to nie tylko strona internetowa. Dostępny jest cały wachlarz innych możliwości, z których część można wykorzystać zupełnie za darmo. Najbardziej zaawansowaną formą jest sklep internetowy, który łączy je wszystkie w jedną spójną całość. Dlatego po wypróbowaniu darmowych form promocji warto zastanowić się również nad taką inwestycją.

Sebastian Krajewski, product manager
Przeczytaj także: Skuteczna reklama w interncie Skuteczna reklama w interncie

poprzednia  

1 2

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Nie od dziś...

    sky-shop.pl / 2014-05-17 21:54:16

    Nie od dziś wiadomo, że e-sklepy to przyszłość handlu. Warto w nie inwestować i warto... w nich kupować:) http://sky-shop.pl/sklep_internetowy_przyszlosc_handlu/#lava odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: