eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Podróże Polaków 2013

Podróże Polaków 2013

2014-02-11 13:58

Przeczytaj także: Wycieczki zagraniczne 2013-2014: co wybierają Polacy?

Turystów przyciąga jego naturalność, nieskażona jeszcze zbyt dużą liczbą turystów. Cypr Północny to w tej chwili chyba jedyne miejsce w basenie Morza Śródziemnego, gdzie można mieć plażę niemal na wyłączność. Jeśli jednak wzrostowa tendencja liczby wyjazdów w to miejsce utrzyma się w kolejnych latach, coraz trudniej będzie o spokojny wypoczynek na dzikiej plaży, a miejsce to coraz bardziej zacznie przypominać inne południowoeuropejskie kurorty.

Jak wypoczywają Polacy?

Planując wakacje z FLY.PL turyści na początek określają kilka parametrów, jakie powinna spełniać ich wycieczka. Mowa tu o standardzie hotelu, wyżywieniu, długości pobytu oraz preferowanym rodzaju transportu.

Polacy rzadko podróżują w pojedynkę. Średnia ilość osób przy jednej rezerwacji wynosi 2,2.

Zdecydowana większość klientów biura to pary bądź rodziny z dziećmi. Te ostatnie najczęściej szukają hoteli All Inclusive, blisko plaży i z atrakcjami dla najmłodszych. Rodzice, wybierając spośród dostępnych ofert, zwracają szczególną uwagę na bezpieczeństwo swoich pociech podczas pobytu, jak również na dostępność zajęć dla dzieci. Zajęcia dla najmłodszych prowadzone przez polskich animatorów są jednym z najważniejszych kryteriów przy wyborze oferty wyjazdu.

fot. mat. prasowe

Preferowany standard hotelu (dane FLY.PL, 2013r.)

Dane za rok 2013 pokazują, że klienci podczas wakacji zdecydowanie stawiają na wygodę i komfort. Najczęściej Polacy wypoczywali w hotelach 4- i 4,5-gwiazdkowych. Na najwyższą jakość obsługi decydował się co czwarty wyjeżdżający.


Dane za rok 2013 pokazują, że klienci podczas wakacji zdecydowanie stawiają na wygodę i komfort. Najczęściej Polacy wypoczywali w hotelach 4- i 4,5-gwiazdkowych. Na najwyższą jakość obsługi decydował się co czwarty wyjeżdżający. Niecałe 30%wybrało wypoczynek w hotelu o standardzie niższym niż 4 gwiazdki, a tylko nieliczni wybierali hotele 2 bądź 2,5-gwiazdkowe.

fot. mat. prasowe

Wybierany standard wyżywienia (dane FLY.PL, 2013r.)

Zdecydowana większość, bo ponad 80% podróżnych wybiera opcję All Inclusive, obejmującą pełne wyżywienie: śniadania, obiady, kolacje oraz przekąski między posiłkami, a także napoje bezalkoholowe, jak i alkohole.


Również dane dotyczące wybieranego standardu wyżywienia w hotelu świadczą o wysokich oczekiwaniach klientów. Zdecydowana większość, bo ponad 80% podróżnych wybiera opcję All Inclusive, obejmującą pełne wyżywienie: śniadania, obiady, kolacje oraz przekąski między posiłkami, a także napoje bezalkoholowe, jak i alkohole. Tylko 1% turystów decyduje się na opcję bez wyżywienia.

Warto zauważyć, że wśród turystów, którzy nie wybierają wersji All inclusive, dominuje opcja Half Board, czyli śniadania i obiadokolacje, co daje pełną swobodę korzystania z uroków miejsca pobytu bez konieczności powrotu do hotelu w porze obiadu.

fot. mat. prasowe

Długość pobytu (dane FLY.PL, 2013r.)

Z danych wynika, że Polacy w większości wyjeżdżają na okres do 8 dni, zwykle w 2013 roku był to jednak równo tydzień.


Z danych wynika, że Polacy w większości wyjeżdżają na okres do 8 dni, zwykle w 2013 roku był to jednak równo tydzień. Tylko co trzeci wyjeżdżający znajduje czas i pieniądze na wypoczynek długości od 9 do 15 dni. Jedynie co setny klient może sobie pozwolić na wyjazd dłuższy, czyli liczący ponad 2 tygodnie.

fot. mat. prasowe

Preferowany środek transportu (dane FLY.PL, 2013r.)

Nieco ponad połowa podróżnych rozpoczyna swe wakacje na lotnisku w Warszawie, natomiast co piąty wybiera jako miejsce startu Katowice. Wrocław, Poznań, Gdańsk, czy Kraków są zdecydowanie mniej popularne.


Zakup wycieczki w FLY.PL to również możliwość wyboru środku transportu. Biorąc pod uwagę, iż oferta biura podróży to zagraniczne wyjazdy, niekiedy w bardzo odległe miejsca w Afryce, Azji, czy Ameryce Południowej, niemal wszyscy turyści wybierają podróż lotniczą. Nieco ponad połowa podróżnych rozpoczyna swe wakacje na lotnisku w Warszawie, natomiast co piąty wybiera jako miejsce startu Katowice. Wrocław, Poznań, Gdańsk, czy Kraków są zdecydowanie mniej popularne.

W 2013 roku zaledwie 2% Klientów FLY.PL wybrało podróż autokarem, co może jest mniej komfortowe i pochłania więcej czasu, ale z drugiej strony pozwala „zwiedzać” z okien autobusu. 3% turystów zrezygnowało z opieki biura podróży podczas drogi do miejsca docelowego, decydując się na dojazd we własnym zakresie.

W kwestii preferencji klientów warto również powiedzieć o wyraźnej tendencji dotyczącej drogi rezerwacji wyjazdów. Internetowe biura, w tym FLY.PL, pozwalają dokonywać rezerwacji online lub telefonicznie, za pośrednictwem centrum obsługi klienta. Tendencją jaką wyraźnie ujawniają dane FLY.PL z ostatnich kilku lat jest stały wzrost ilości rezerwacji dokonywanych całkowicie online, kosztem rezerwacji telefonicznych.

fot. mat. prasowe

Kanał rezerwacji wycieczek w latach 2010 - 2013 (dane FLY.PL).

W roku 2010 ponad połowa klientów FLY.PL wybrała rezerwację za pośrednictwem Contact Center, gdzie mogli porozmawiać z ekspertem i to on dokonał za nich wszystkich formalności.


poprzednia  

1 ... 3 4 5

następna

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: wakacje, wyjazdy wakacyjne, oferty turystyczne

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: