eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Media tradycyjne i cyfrowe: prognozy 2014

Media tradycyjne i cyfrowe: prognozy 2014

2014-01-27 12:21

Przeczytaj także: Amazon preferowaną przez konsumentów platformą reklamową


Popularność reklam w formacie mikrowideo, w połączeniu z łatwością przekazywania tego typu treści na ekrany telefonów komórkowych, tabletów, pecetów czy nawet telewizorów, może sprawić, że format mikrowideo stanie się najbardziej „przenośnym” formatem klipów, dostępnym na ekranach różnych urządzeń.

Jarrod Payne, RPA

3. PRZEŁOM – EKRANY TYPU „WEARABLE”

Ponieważ rośnie liczba tabletów i smartfonów, można przypuszczać, że kolejnym wielkim hitem będą technologie typu wearable (czyli urządzenia noszone na ciele użytkownika) – trend ten wedrze się do głównego nurtu życia konsumenckiego już w roku 2014.

W oswajaniu konsumentów z technologiami typu „wearable” nadal kluczową rolę będzie odgrywał sektor określany ogólnie mianem „zdrowie i fitness”. Już obecnie dostępne są różnorodne mobilne urządzenia prozdrowotne przeznaczone do noszenia na ciele, np. Nike+ czy Fitbit tracker, a wiele z nich notuje dynamiczny wzrost.

Inteligentne zegarki (np. marek takich jak Pebble czy Ornate) niedawno odczuły pojawienie się konkurencji ze strony takich graczy jak Sony czy Samsung Galaxy Gear. Być może to właśnie w roku 2014 pojawi się od dawna oczekiwany zegarek iWatch firmy Apple. Obserwując rozwój wypadków z nieco innego punktu widzenia, możemy zakładać, że w roku 2014 również Google Glass rozszerzy dotychczas ograniczony „Explorer Program” na większą grupę użytkowników. Kreatywność, zmysł konkurencyjny i marketingowy wspomnianych firm może przynieść eksplozję urządzeń typu „wearable” już w 2014 r. Wygląda na to, że prędzej czy później technologia „wearable” przejdzie z kategorii „fajny gadżet” do kategorii „chcę to mieć”, a następnie „jest mi to potrzebne”.

Technologia „wearable” zmieni sposób interakcji z urządzeniami, którymi dysponujemy obecnie, ponieważ umożliwiają one użytkownikom odczytywanie wiadomości z komunikatorów, robienie zdjęć, słuchanie muzyki i wyszukiwanie informacji bez sięgania po smartfona. Jak dotąd nie istnieje jeden typ urządzenia, który idealnie wypełniałby wszystkie te funkcje, a tego typu pomysły generują ponadto obawy o bezpieczeństwo i ochronę prywatności.

Należy jednak przyznać, że technologie typu „wearable” stają się coraz inteligentniejsze i w każdym nowym wydaniu coraz lepsze. Ze względu na niemal nieograniczoną liczbę aplikacji w różnych dziedzinach życia rynek urządzeń „wearable” będzie niezwykle atrakcyjny dla wielu graczy zajmujących różne miejsca w całym „ekosystemie” – od producentów urządzeń poprzez twórców aplikacji aż do reklamodawców.

Technologia typu „wearable” będzie oferowała markom wyjątkowe możliwości kierowania przekazów do różnych grup docelowych i budowania wyróżnialności. Marki mogą tworzyć swoje własne urządzenia (przykładem niech będzie zegarek Nismo opracowany przez Nissana) czy działać za pośrednictwem przyjaznych aplikacji dla wzbogacenia doświadczeń konsumentów. Marki staną przed zadaniem dogłębnego poznania oczekiwań konsumentów wobec nowych urządzeń, aby ich oferta miała sens i była przydatna w nowym kontekście.

Adriana Sousa, Brazylia

4. WIELOEKRANOWOŚĆ W POWIĄZANIU Z BIG DATA JAKO ŹRÓDŁO WIEDZY O SKUTECZNOŚCI DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH

Urządzenia wyposażone w ekran są dla niektórych konsumentów głównym źródłem informacji, co nie jest już żadnym odkryciem. Od wielu lat telewizja była tym narzędziem, które umożliwiało dotarcie do najszerszego grona konsumentów. Spójrzmy jednak na dosięgającą nas w ostatnim czasie prawdziwą inwazję innych urządzeń wyposażonych w ekran: wchodzimy w interakcje z ekranem w taksówce, samolocie, na billboardzie, w bankomacie czy przy grze wideo. W ten sposób ekrany stały się akceptowanymi, a wręcz oczekiwanymi elementami naszego codziennego strumienia informacji. Urządzenia mobilne wyposażone w ekran, np. tablety czy smartfony, stają się powszechne, a nasza konsumpcja informacji wyświetlanych na ekranie zyskuje dzięki nim wymiar towarzyski, lokalny, mobilny i wysoce spersonalizowany.

Wchodzimy w interakcje z wieloma mediami, często funkcjonując w trybie „zawsze włączony”, dlatego tak wielkie znaczenie ma wiedza o kontaktach każdego konsumenta z marką. Gromadząc tę wiedzę, musimy stosować kąt patrzenia 360 stopni, ponieważ żadna interakcja nie jest wyizolowana od pozostałych.

Z punktu widzenia skuteczności marketingowej możemy stwierdzić, że kluczem do wiedzy o konsumentach i ich decyzjach jest precyzja oglądu. Marketerzy potrzebują sposobów zgłębienia specyfiki interakcji każdego konsumenta z każdym ekranem dla każdej marki. Tutaj jednak pojawia się problem, ponieważ dostępne „ucyfrowione” dane nie dają jeszcze ujednoliconych informacji dla różnych typów ekranów.
Nie istnieje jak dotąd idealne, jednolite źródło, które zawierałoby pełny zestaw informacji o wszystkich kontaktach danej osoby z różnymi ekranami oraz o jej postawach i działaniach. Ponieważ jednak nastała era Big Data, sytuacja ta zaczyna się zmieniać. Pamiętajmy, że wszystkie kontakty danego gospodarstwa domowego z reklamą telewizyjną są zapisywane na dekoderze, a urządzenia mobilne mogą być wyposażone w technologię audio fingerprinting, umożliwiającą zapis informacji o odbieranym programie telewizyjnym. Już obecnie urządzenia mobilne wychwytują wiele interakcji z mediów społecznościowych, co można wykorzystać do prowadzenia krótkich badań na temat postaw konsumenckich. Odpowiedzi z takich badań można powiązać z danymi panelowymi, które są z kolei źródłem informacji o innych zachowaniach i wyborach konsumenckich.

poprzednia  

1 2 3 ... 6

następna

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: