eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Wydatki na reklamę: prognozy 2014

Wydatki na reklamę: prognozy 2014

2014-01-19 00:40

Przeczytaj także: Wydatki na reklamę spadną o 6 procent


Najwięksi i najmniejsi reklamodawcy 2014 roku

Największymi wzrostami będzie charakteryzować się branża*: produktów do użytku domowego (+5% wzrostu), napoje i alkohole (+3,3%) oraz finanse (+2,5%). Tuż za podium uplasują się farmaceutyki z dynamiką wzrostu 2,4% oraz handel (+2%).

Tymczasem największe ograniczenia wydatków obejmą następujące branże: komputery, audio, video (-13%); media, książki, CD i DVD (-10%) oraz organizatorów imprez publicznych, kina, teatry i tzw. czas wolny (-6,4%). Wydatki ograniczą również producenci odzieży (-6%), biura podróży (-4%) i branża motoryzacyjna (-2,8%). Stabilne pozostaną wydatki takich branż jak żywność, telekomunikacja oraz higiena i pielęgnacja.

Szczególną uwagę warto poświecić wydatkom internetowym, które całkowicie zmieniają układ w rankingu branż liderów wydatków.

Analitycy Equinox Polska spodziewają się, że branżą alokującą najwięcej środków w reklamę online będzie handel z udziałem na poziomie prawie 11% (wicelider wydatków w mediach tradycyjnych). Drugie miejsce będzie należeć do sektora żywność z udziałem na poziomie 10,7%. Trzecim sektorem na podium będzie farmacja 10,2% (do tej pory lider wydatków w mediach tradycyjnych). Na czwartej lokacie również z udziałem powyżej 10% pozostaną finanse. Branża telekomunikacja zamknie pierwszą „piątkę” z udziałem na poziomie 9,4%.

Trendy 2014 roku!

Rok 2014 prawdopodobnie będzie pierwszym, w którym na masową skalę wykorzystany zostanie temat Big Data (technika wykorzystywania danych z różnych źródeł, ich porównanie i analiza, tak aby po wyciagnięciu odpowiednich wniosków powstawał profil użytkownika pomagający firmom w ich działalności ).

fot. mat. prasowe

Prognozowany media mix

Mimo, iż w ostatnim czasie telewizja była niekwestionowanym zwycięzcą jeśli chodzi o przychody z reklam, to w tym roku prawdopodobnie będzie to medium, które również będzie na pozycji spadkowej.


W bieżącym roku umocni się tendencja budowy grup mediowo-bankowych, zapoczątkowanych przez operatora Plus z nowym bankiem Zygmunta Solorza czy mariaż Alior Banku z T Mobile. Wykorzystanie baz danych takich firm i informacji o skłonnościach zakupowych klientów, ich płatnościach mobilnych, zachowaniach konsumentów w Internecie pozwoli marketerom precyzyjnie celować w ich potrzeby i przygotowywać specjalnie dopasowane oferty.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: