Wydatki na reklamę: prognozy 2014
2014-01-19 00:40
Przeczytaj także: Wydatki na reklamę spadną o 6 procent
Najwięksi i najmniejsi reklamodawcy 2014 roku
Największymi wzrostami będzie charakteryzować się branża*: produktów do użytku domowego (+5% wzrostu), napoje i alkohole (+3,3%) oraz finanse (+2,5%). Tuż za podium uplasują się farmaceutyki z dynamiką wzrostu 2,4% oraz handel (+2%).
Tymczasem największe ograniczenia wydatków obejmą następujące branże: komputery, audio, video (-13%); media, książki, CD i DVD (-10%) oraz organizatorów imprez publicznych, kina, teatry i tzw. czas wolny (-6,4%). Wydatki ograniczą również producenci odzieży (-6%), biura podróży (-4%) i branża motoryzacyjna (-2,8%). Stabilne pozostaną wydatki takich branż jak żywność, telekomunikacja oraz higiena i pielęgnacja.
Szczególną uwagę warto poświecić wydatkom internetowym, które całkowicie zmieniają układ w rankingu branż liderów wydatków.
Analitycy Equinox Polska spodziewają się, że branżą alokującą najwięcej środków w reklamę online będzie handel z udziałem na poziomie prawie 11% (wicelider wydatków w mediach tradycyjnych). Drugie miejsce będzie należeć do sektora żywność z udziałem na poziomie 10,7%. Trzecim sektorem na podium będzie farmacja 10,2% (do tej pory lider wydatków w mediach tradycyjnych). Na czwartej lokacie również z udziałem powyżej 10% pozostaną finanse. Branża telekomunikacja zamknie pierwszą „piątkę” z udziałem na poziomie 9,4%.
Trendy 2014 roku!
Rok 2014 prawdopodobnie będzie pierwszym, w którym na masową skalę wykorzystany zostanie temat Big Data (technika wykorzystywania danych z różnych źródeł, ich porównanie i analiza, tak aby po wyciagnięciu odpowiednich wniosków powstawał profil użytkownika pomagający firmom w ich działalności ).
fot. mat. prasowe
Prognozowany media mix
W bieżącym roku umocni się tendencja budowy grup mediowo-bankowych, zapoczątkowanych przez operatora Plus z nowym bankiem Zygmunta Solorza czy mariaż Alior Banku z T Mobile. Wykorzystanie baz danych takich firm i informacji o skłonnościach zakupowych klientów, ich płatnościach mobilnych, zachowaniach konsumentów w Internecie pozwoli marketerom precyzyjnie celować w ich potrzeby i przygotowywać specjalnie dopasowane oferty.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy IV kw. 2014
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy III kw. 2014
-
Wydatki na reklamę I-V 2014 r. - firmy kosmetyczne
-
Wydatki na reklamę I–IV 2014 r. - sektor finansowy
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2014
-
Wydatki na reklamę jednak w górę
-
Przedświąteczne wydatki na reklamę 2013
-
Sieci komórkowe: media a wydatki na reklamę
-
Rynek napojów w Polsce: wydatki na reklamę I-VI 2013
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)