eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych X 2013

Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych X 2013

2013-10-19 01:10

Przeczytaj także: Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych II 2013


Intermarche dokonało znacznego awansu z ósmego na szóstą pozycję Rankingu. Sklepy tej sieci mają dosyć atrakcyjne ceny, a przy tym zauważalne jest silne ukierunkowanie na produkty świeże, szczególnie pieczywo i wyroby mięsne. Po zawojowaniu małych miasteczek, firma zaczęła atakować większe aglomeracje, gdzie sklepy Muszkieterów lokowane są najczęściej w galeriach handlowych. To ciekawa strategia z dużymi szansami na sukces, pod warunkiem jednak znajdowania dogodnych lokalizacji.

Netto to sieć popularna na zachodzie i niemal zupełnie nieznana na wschodzie Polski. Otwarcie w październiku centrum dystrybucyjnego w Kopytowie oznacza początek silnej ekspansji duńskich dyskontów w centrum i na wschodzie. Silną stroną firmy jest ciekawie skonstruowany asortyment z udziałem zarówno dobrej jakości marek własnych jak i branżowych liderów w każdej kategorii. Nowe sklepy są bardziej atrakcyjne pod względem wizualnym, co również ułatwi skuteczne podążanie śladami Biedronki i Lidla.

Carrefour chce być obecny w każdym formacie, ale szczególną aktywność firma wykazuje w zakresie rozwijania sieci franczyzowej Express. Oznacza to jednak występowanie marketingowego syndromu zwanego zjadaniem własnego ogona. Hipermarkety czy supermarkety Carrefour nie mogą zatem prezentować wyraźnych rozwojowych tendencji, skoro strategicznym priorytetem są mniejsze sklepy franczyzowe.

Piotr i Paweł kieruje się koncepcją stabilnego rozwoju, a nowe placówki lokalizowane są zwykle bezpiecznie w centrach handlowych w dużych miastach. Poznańska firma jest jednym z polskich liderów w zakresie wizualizacji placówek oraz szerokości i jakości asortymentu produktowego, co wyraźnie adresuje jej ofertę do osób, które nie muszą żyć „od pierwszego do pierwszego”. Jednocześnie firmie udał się przemyślany manewr – jak ognia unika się określenia „delikatesy”, a głośne promocje cenowe wąskiej grupy wybranych produktów stwarzają wrażenie supermarketu dostępnego dla klientów z przeciętnym portfelem.

Polomarket jest siecią z mocną pozycją rynkową, której rozwój w 2013 roku uległ jednak pewnemu przyhamowaniu. Na swoim tradycyjnym kujawskim terenie działania firma musi odpierać ataki dyskontów, a w tym czasie sama planuje ekspansję na południu Polski. Jednoczesna obrona i atak tworzą strategię, która wymaga posiadania dużego potencjału inwestycyjnego. Polomarket jest jednak firmą średniej wielkości, co sprawia, że będzie się rozwijał w tempie niższym od liderujących dyskontów.

fot. mat. prasowe

Sklepy MSD (małe, średnie i duże sklepy spożywcze)

W kategorii sklepów MSD (sklepów do 300 m² powierzchni) na czele nadal znajdują się Delikatesy Centrum.


Liderem w klasyfikacji najbardziej dynamicznych sieci została Stokrotka. W ostatnim roku wizerunek firmy mocno ucierpiał z powodu braku koncepcji rozwoju. Obecnie sieć wyraźnie odżyła po podjęciu strategicznej decyzji przez Emperię o samodzielnym zarządzaniu tymi supermarketami. Tworzony własny system zaopatrzenia, niezależny od Eurocashu, powinien coraz bardziej sprzyjać wzmacnianiu pozycji firmy pod względem asortymentowym i cenowym. W efekcie, sieć ma duże szanse, by pokazać, że promocyjne hasło "Nowa - jeszcze lepsza Stokrotka" nie jest wyłącznie sprytnym bon motem jej marketingowców.

fot. mat. prasowe

TOP 10 pod względem dynamiki

Liderem w klasyfikacji najbardziej dynamicznych sieci została Stokrotka. W ostatnim roku wizerunek firmy mocno ucierpiał z powodu braku koncepcji rozwoju. Obecnie sieć wyraźnie odżyła.


poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: