eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Sieci handlowe w mediach III kw. 2013

Sieci handlowe w mediach III kw. 2013

2013-10-14 12:50

Przeczytaj także: Sieci handlowe w mediach II kw. 2013


Ciekawie przedstawia się również zestawienie wydatków reklamowych z liczbą emisji reklam. Wyraźnie widać, że Lidl zastosował strategię zarówno jakościową jak i ilościową. Sklep wydał najwięcej na reklamę, ale też to ich reklam pojawiło się najwięcej w prasie, radio i telewizji. Interesujący jest również przypadek POLOmarketu, który przy proporcjonalnie wyższych wydatkach na reklamę miał niewielką liczbę emisji. Jak wynika z danych amonit, większość wydatków została przeznaczona na reklamę w radio. Sklep konsekwentnie emitował spoty w rozgłośniach grupy RMF (RMF MAXXX Gdańsk, RMF FM, RMF Classic).

fot. mat. prasowe

TOP 10 reklamodawców - wydatki na reklamę a liczba emisji

Interesujący jest również przypadek POLOmarketu, który przy proporcjonalnie wyższych wydatkach na reklamę miał niewielką liczbę emisji.


Do supermarketu nie tylko na zakupy, ale też… po uczucia

Z analizy IMM, wynika również, że internauci wzmiankują nie tylko o konkretnych produktach dostępnych w badanych sklepach. Okazuje się, że w mediach społecznościowych funkcjonują dedykowane prawie wszystkim sklepom strony spotted, na których internauci zamieszczają…anonse.

W tym rankingu wygrywa Biedronka, w kontekście której pojawiły się 143 wzmianki tego typu.

Internauci piszą:

- „Szukam chłopaka, który dziś (1.07.13r.) około godziny 11 wychodził z Biedronki (centrum). Był brunetem, miał na sobie czerwoną koszulkę i jak mi się wydawało miał ze sobą słoik ogórków. Jeśli to czytasz, odezwij się.”
- „Pozdrowienia dla fajnej blondynki, która robiła zakupy w Biedronce około 16.45 ;]”
- „Ach, ta magia sklepów osiedlowych:). Tesco.Niedziela.3 bądź 4 panów, odjechali zielonym VW. Pozdrowienia dla jednego z nich - koszula w zieloną kratę, najwyższy.”
- ''Sprawa jest ważniejsza niż awans Polski w rankingu FIFA, więc dziewczyny, chłopaki, kuracjusze i wszelka inna nacja łączcie się! Dzisiaj tj. 14.08.2013r, w Lidlu około godziny 10:00 spotkałem anioła, brunetka (związane dłuższe włosy ) około 165 cm, szczupła, ubrana w dżinsowe spodnie, białe buty. Była z koleżanką, po zakupach ruszyły w stronę rynku i tam znikła mi z radaru. Nie na co dzień spotyka się anioła na własne oczy, za każdą informacje będę wdzięczny.''

fot. mat. prasowe

Liczba anonsów na stronach spotted

W tym rankingu wygrywa Biedronka, w kontekście której pojawiły się 143 wzmianki tego typu.


O badaniu:
Analizie poddano ponad 51 tysięcy ogólnodostępnych wzmianek w internecie wraz z mediami społecznościowymi, w których pojawiały się nazwy sieci handlowych w kontekście niekomercyjnym: Biedronka, Stokrotka, Intermarche, Żabka, POLOmarket, Lidl, Kaufland, Netto, Real i Tesco. Z kolei wydatki reklamowe zbadano w 30 stacjach telewizyjnych, 60 stacjach radiowych oraz 450 tytułach prasowych. Wydatki podawane są na podstawie oficjalnych cenników stacji i gazet netto, bez uwzględniania rabatów. Pod uwagę brane były publikacje i reklamy, które ukazały się między 1 lipca a 30 września 2013 roku.

Agnieszka Kalbarczyk,

poprzednia  

1 2

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: