eGospodarka.pl

eGospodarka.plTematy › wyposażenie firmy
  • Rozliczenie dotacji z PUP a zakup sprzętu w Niemczech

    Rozliczenie dotacji z PUP a zakup sprzętu w Niemczech PORADA

    Dzień dobry, dostałem dotację z PUP na rozpoczęcie działalności. Przed założeniem działalności zrobiłem zakupy nie na firmę, tylko na siebie jako osobę prywatną. Zakup rzeczy do prowadzenia działalności kupiłem w niemieckim sklepie i teraz muszę się rozliczyć z urzędem ... WIĘCEJ

    Tematy: dotacja, rozliczenie dotacji, dotacja z urzędu pracy, zakładanie działalności gospodarczej
  • Dwa PKD w jednym przychód a w drugim koszty, a rozliczenie tego

    Dwa PKD w jednym przychód a w drugim koszty, a rozliczenie tego PORADA

    Witam, zamierzam otworzyć moj ą pierwsz ą firmę, zasady ogólne, VAT. Aktualnie pracuję jako programista na etacie, po otwarciu działalności będzie to B2 B , drugą rzeczą jaką będę się zajmował będzie ... WIĘCEJ

    Tematy: PKD, kody PKD, działalność gospodarcza, dwie firmy
  • Zamknięcie firmy a VAT od zakupionego wyposażenia, narzędzi

    Zamknięcie firmy a VAT od zakupionego wyposażenia, narzędzi PORADA

    Jestem na KPiR i na VAT chcę zamknąć firmę i mam pytanie co z VAT-em od narzędzi i wyposażenia, które kupiłam na firmę, a których wartość jest np. 200 zł? Czy od takich narzędzi mam teraz zapłacić VAT? WIĘCEJ

    Tematy: zamknięcie firmy, zamknięcie działalności gospodarczej, podatek VAT, PKPiR
  • Pytanie dotyczące faktury eksportowej

    Pytanie dotyczące faktury eksportowej PORADA

    Witam, otwieram działalność w Polsce, będę VAT-owcem. Będę odprowadzać VAT 23%. Zamierzam kupić maty w w Niemczech u niemieckiego producenta: 10 mat x 300 zł  = 3000 brutto, czyli 714,28 euro brutto. Producent wystawi mi pewnie matę eksportową. Jaką fakturę wystawi mi producent ... WIĘCEJ

    Tematy: faktura eksportowa, wystawienie faktury, zasady wystawiania faktur, ewidencja księgowa
  • Zakup sprzętu komputerowego a amortyzacja

    Zakup sprzętu komputerowego a amortyzacja PORADA

    Dzień dobry, czy kupując sprzęt komputerowy (komputer, monitor) o łącznej wartości ok. 6000 zł netto, mogę go zamortyzować jednorazowo, tj. jednorazowo wrzucić w koszty w dniu przyjęcia do użytkowania? Firma jest mikroprzedsiębiorcą (jednoosobowa działalność gospodarcza) i ... WIĘCEJ

    Tematy: komputer, monitor, wyposażenie firmy, zakupy na firmę
  • Mieszkanie jednak można rozliczyć w firmowych kosztach podatkowych

    Mieszkanie jednak można rozliczyć w firmowych kosztach podatkowych

    ... miał zewnętrznego biura). Wnioskodawca zadał m.in. pytanie, czy w takim przypadku koszty ponoszone w związku z tym mieszkaniem w części przypadającej na prowadzenie w nim firmy (np. zużywane media podczas wykonywania pracy) mogą stanowić podatkowe koszty uzyskania przychodu? Wzorując się na interpretacji z marca 2017 r. organ powinien ... WIĘCEJ

    Tematy: siedziba firmy, miejsce wykonywania działalności, remont, koszty firmy
  • Nic się nie stało: Ministerstwo Finansów o kosztach firmy w mieszkaniu

    Nic się nie stało: Ministerstwo Finansów o kosztach firmy w mieszkaniu

    ... i skierowali w tym zakresie interpelację do resortu finansów. Z odpowiedzi można wyczytać, że przecież jest tak jak było. Sprawę opisaliśmy w artykule: Prowadzenie firmy w mieszkaniu na cenzurowanym. A dotyczy ona wszystkich przedsiębiorców, którzy własny biznes prowadzą w domu i chcieliby rozliczać przypadające na niego wydatki w kosztach ... WIĘCEJ

    Tematy: siedziba firmy, miejsce wykonywania działalności, remont, koszty firmy
  • Prowadzenie firmy w mieszkaniu na cenzurowanym

    Prowadzenie firmy w mieszkaniu na cenzurowanym

    ... graficy, prawnicy, architekci, czy inni korzystający z samozatrudnienia bądź wykonujący wolne zawody. Pomieszczenie nie tylko firmowe Przedsiębiorcy tacy zgłaszają miejsce prowadzenia firmy pod adresem swojego zamieszkania. Z reguły też prowadzenie takiej działalności nie wymaga tutaj wyodrębniania odrębnego pomieszczenia. Dlatego też ten sam pokój ... WIĘCEJ

    Tematy: siedziba firmy, miejsce wykonywania działalności, remont, koszty firmy
  • Czy koszty mogą powstać przed formalnym rozpoczęciem działalności?

    Czy koszty mogą powstać przed formalnym rozpoczęciem działalności? PORADA

    Witam! Zarejestrowałam nową firmę (usługi pielęgniarskie) w połowie września, żeby rozpocząć działalność od 2 października. Ale już teraz ponoszę koszty związane z otwarciem firmy - obowiązkowe ubezpieczenia, rejestracja praktyk zawodowych etc. Muszę też kupić niezbędne ... WIĘCEJ

    Tematy: koszty firmy, wyposażenie firmy, ewidencja księgowa, zakładanie działalności gospodarczej
  • Dofinansowanie z UP. Środki trwałe a wyposażenie

    Dofinansowanie z UP. Środki trwałe a wyposażenie PORADA

    Witam, żona założyłą firmę. Otrzymała na ten cel 23 k dofinansowania z urzędu pracy, kupiła za to 1. Derkę magnetyczną za 17500 zł 2. Derkę elektryczną za 2000 zł 3. Telefon służbowy za 2800 zł 4. Pozostałe drobne sprzęty, w tym umowa o dzieło z osobą fizyczną Moje pytanie ... WIĘCEJ

    Tematy: małżeństwo, współmałżonek, zakładanie działalności gospodarczej, działalność gospodarcza
  • Zakup komputera za pośrednictwem specjalisty

    Zakup komputera za pośrednictwem specjalisty PORADA

    Co jeśli przy kupnie komputera do działalności gospodarczej, wszystkie przelewy robił mój partner (ze swojego konta), który zna się na sprzęcie (a ja nie), i na moją prośbę składał mi optymalne części, a ja później oddałam mu gotówkę? Czy mogę zaksięgować fakturę w PKPiR ... WIĘCEJ

    Tematy: kupno komputera, zakupy na firmę, wyposażenie firmy, działalność gospodarcza
  • Prowadzenie warsztatu samochodowego

    Prowadzenie warsztatu samochodowego PORADA

    Witam, zamierzam otworzyć warsztat samochodowy. By to zrobić muszę zainwestować w narzędzia, część już posiadam, część dopiero kupię. Na chwilę obecną posiadam narzedzia na kwote 15000 zł, zamierzam dokupić za kolejne 30 000 zł. Na jakich zasadach najlepiej się rozliczać ... WIĘCEJ

    Tematy: warsztat samochodowy, zakładanie działalności gospodarczej, wyposażenie firmy, rozliczenia podatkowe
  • Likwidacja działalności - rozliczenie VAT

    Likwidacja działalności - rozliczenie VAT PORADA

    Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą (architektura) i zastanawiam się nad jej zamknięciem. Jestem płatnikiem VAT. Jak wygląda sprawa ze sporządzeniem spisu z natury dla potrzeb podatku VAT? W jednym miejscu wyczytałem, że w spisie należy zamieścić tylko wszystkie środki ... WIĘCEJ

    Tematy: jednoosobowa działalność gospodarcza, likwidacja firmy, likwidacja działalności, podatnik VAT
  • Prywatny dom czy mieszkanie wykorzystywane w działalności gospodarczej

    Prywatny dom czy mieszkanie wykorzystywane w działalności gospodarczej

    Nabycie oraz wykorzystywanie nieruchomości przez osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą wiąże się z różnymi skutkami w zależności od tego, czy lokal jest wykorzystywany do działalności gospodarczej, czy na cele prywatne. Najczęściej ma miejsce sytuacja, gdy nieruchomość jest wykorzystywana zarówno do działalności gospodarczej osoby ... WIĘCEJ

    Tematy: siedziba firmy, miejsce wykonywania działalności, remont, koszty firmy
  • Biuro w domu = remont w kosztach podatkowych firmy

    Biuro w domu = remont w kosztach podatkowych firmy

    ... , to jeszcze mogą część wydatków mieszkaniowych rozliczyć w kosztach swojej firmy. Tak jest np. z wydatkami na remont, ale dotyczących tylko tych pomieszczeń, ... mieszkania, w koszty jedynie jego część Przedsiębiorca ma również możliwość rozliczenia w kosztach firmy remontu poszczególnych pokojów znajdujących się w domu czy mieszkaniu, w którym sam ... WIĘCEJ

    Tematy: siedziba firmy, miejsce wykonywania działalności, remont, koszty firmy

 

1 2 ... 8

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

REKLAMA

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.