eGospodarka.pl

eGospodarka.plTematy › wyposażenie firmy
  • Prowadzenie firmy w mieszkaniu na cenzurowanym

    Prowadzenie firmy w mieszkaniu na cenzurowanym

    ... graficy, prawnicy, architekci, czy inni korzystający z samozatrudnienia bądź wykonujący wolne zawody. Pomieszczenie nie tylko firmowe Przedsiębiorcy tacy zgłaszają miejsce prowadzenia firmy pod adresem swojego zamieszkania. Z reguły też prowadzenie takiej działalności nie wymaga tutaj wyodrębniania odrębnego pomieszczenia. Dlatego też ten sam pokój ... WIĘCEJ

    Tematy: siedziba firmy, miejsce wykonywania działalności, remont, koszty firmy
  • Czy koszty mogą powstać przed formalnym rozpoczęciem działalności?

    Czy koszty mogą powstać przed formalnym rozpoczęciem działalności? PORADA

    Witam! Zarejestrowałam nową firmę (usługi pielęgniarskie) w połowie września, żeby rozpocząć działalność od 2 października. Ale już teraz ponoszę koszty związane z otwarciem firmy - obowiązkowe ubezpieczenia, rejestracja praktyk zawodowych etc. Muszę też kupić niezbędne ... WIĘCEJ

    Tematy: koszty firmy, wyposażenie firmy, ewidencja księgowa, zakładanie działalności gospodarczej
  • Dofinansowanie z UP. Środki trwałe a wyposażenie

    Dofinansowanie z UP. Środki trwałe a wyposażenie PORADA

    Witam, żona założyłą firmę. Otrzymała na ten cel 23 k dofinansowania z urzędu pracy, kupiła za to 1. Derkę magnetyczną za 17500 zł 2. Derkę elektryczną za 2000 zł 3. Telefon służbowy za 2800 zł 4. Pozostałe drobne sprzęty, w tym umowa o dzieło z osobą fizyczną Moje pytanie ... WIĘCEJ

    Tematy: małżeństwo, współmałżonek, zakładanie działalności gospodarczej, działalność gospodarcza
  • Zakup komputera za pośrednictwem specjalisty

    Zakup komputera za pośrednictwem specjalisty PORADA

    Co jeśli przy kupnie komputera do działalności gospodarczej, wszystkie przelewy robił mój partner (ze swojego konta), który zna się na sprzęcie (a ja nie), i na moją prośbę składał mi optymalne części, a ja później oddałam mu gotówkę? Czy mogę zaksięgować fakturę w PKPiR ... WIĘCEJ

    Tematy: kupno komputera, zakupy na firmę, wyposażenie firmy, działalność gospodarcza
  • Prowadzenie warsztatu samochodowego

    Prowadzenie warsztatu samochodowego PORADA

    Witam, zamierzam otworzyć warsztat samochodowy. By to zrobić muszę zainwestować w narzędzia, część już posiadam, część dopiero kupię. Na chwilę obecną posiadam narzedzia na kwote 15000 zł, zamierzam dokupić za kolejne 30 000 zł. Na jakich zasadach najlepiej się rozliczać ... WIĘCEJ

    Tematy: warsztat samochodowy, zakładanie działalności gospodarczej, wyposażenie firmy, rozliczenia podatkowe
  • Likwidacja działalności - rozliczenie VAT

    Likwidacja działalności - rozliczenie VAT PORADA

    Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą (architektura) i zastanawiam się nad jej zamknięciem. Jestem płatnikiem VAT. Jak wygląda sprawa ze sporządzeniem spisu z natury dla potrzeb podatku VAT? W jednym miejscu wyczytałem, że w spisie należy zamieścić tylko wszystkie środki ... WIĘCEJ

    Tematy: jednoosobowa działalność gospodarcza, likwidacja firmy, likwidacja działalności, podatnik VAT
  • Rozliczenie sprzedaży mienia firmowego zamknięciu w PIT-36

    Rozliczenie sprzedaży mienia firmowego zamknięciu w PIT-36 PORADA

    W grudniu 2012 r. kupiłam na potrzeby firmy ciągnik rolniczy za kwotę 22 000 zł. Wprowadziłam go do ewidencji środków trwałych, nie prowadziłam rocznych odpisów amortyzacyjnych. Firmę zamknęłam w styczniu 2015 r., a ciągnik sprzedałam w styczniu 2016 r. za kwotę 19 000 zł ... WIĘCEJ

    Tematy: działalność gospodarcza, ciągnik rolniczy, wyposażenie firmy, ewidencja środków trwałych
  • Likwidacja firmy z dotacji PUP a podatek VAT

    Likwidacja firmy z dotacji PUP a podatek VAT PORADA

    Witam, założyłam firmę z dotacji PUP. Wszystkie materiały i maszyny kupiłam z tej dotacji. Teraz po roku chciałabym zamknąć firmę i muszę zrobić spis likwidacyjny, a że jestem płatnikiem VAT, to powinnam zapłacić VAT od tego co się w tym spisie znajdzie. I tu moje pytanie, bo w ... WIĘCEJ

    Tematy: dotacja z urzędu pracy, dotacje dla firm, rozliczenie dotacji, dofinansowanie dla firm
  • Leasing operacyjny a wpłata inicjalna

    Leasing operacyjny a wpłata inicjalna PORADA

    Firma wzięła leasing operacyjny na maszynę produkcyjną. Czy wpłatę inicjalną zaksięgować w całości w koszty w dacie wystawienia faktury czy na RMK i co miesiąc odpowiednią część w koszty? Poprzednie leasingi księgowaliśmy na RMK ale ten chcielibyśmy w całości w koszty. Czy ... WIĘCEJ

    Tematy: działalność gospodarcza, wyposażenie firmy, czynsz inicjalny, opłata wstępna
  • Dotacja z urzędu pracy a koszty uzyskania przychodu

    Dotacja z urzędu pracy a koszty uzyskania przychodu PORADA

    Witam, dostałem niedawno dotację z Urzędu Pracy na założenie działalności gospodarczej. Według umowy z urzędem pracy dotacja ta to dotacja z Funduszu Pracy stanowiąca pomoc de minimis, która jest refundowana z Europejskiego Funduszu Społecznego (w ramach regionalnego programu ... WIĘCEJ

    Tematy: zakładanie działalności gospodarczej, dotacja z urzędu pracy, dotacje dla firm, dofinansowanie dla firm
  • Jak wycenić wyposażenie, aby wartości były możliwie niskie?

    Jak wycenić wyposażenie, aby wartości były możliwie niskie? PORADA

    Witam, planujemy zrobić odsprzedaż między spółkową zakupionego pół roku wcześniej wyposażenia (meble i krzesła). Chciałbym wycenić każdą pozycję na 50% ale obawiam się urzędu skarbowego, generalnie obie spółki należą do jednej grupy kapitałowej więc pieniądze zostaną w ... WIĘCEJ

    Tematy: wyposażenie firmy, wycena wyposażenia, wycena mebli, spółka
  • Prywatny dom czy mieszkanie wykorzystywane w działalności gospodarczej

    Prywatny dom czy mieszkanie wykorzystywane w działalności gospodarczej

    Nabycie oraz wykorzystywanie nieruchomości przez osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą wiąże się z różnymi skutkami w zależności od tego, czy lokal jest wykorzystywany do działalności gospodarczej, czy na cele prywatne. Najczęściej ma miejsce sytuacja, gdy nieruchomość jest wykorzystywana zarówno do działalności gospodarczej osoby ... WIĘCEJ

    Tematy: siedziba firmy, miejsce wykonywania działalności, remont, koszty firmy
  • Biuro w domu = remont w kosztach podatkowych firmy

    Biuro w domu = remont w kosztach podatkowych firmy

    ... , to jeszcze mogą część wydatków mieszkaniowych rozliczyć w kosztach swojej firmy. Tak jest np. z wydatkami na remont, ale dotyczących tylko tych pomieszczeń, ... mieszkania, w koszty jedynie jego część Przedsiębiorca ma również możliwość rozliczenia w kosztach firmy remontu poszczególnych pokojów znajdujących się w domu czy mieszkaniu, w którym sam ... WIĘCEJ

    Tematy: siedziba firmy, miejsce wykonywania działalności, remont, koszty firmy

 

1 2 ... 8

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

REKLAMA

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.